Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 332
User seit 06.06.2010
| Geschrieben am 10.08.2017 um 18:59 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von MB-girl-NL am 10.08.2017 um 19:03 Uhr ]
let op mensen,
mijn dak is kapot, de kitlaag die het dak op de carosserie heeft bevestigd heeft losgelaten.
Mercedes NL geeft geen coulance op dit eufel. Ik moet dus nu zelf een nieuw dak betalen €3000,-. (ze gaven in een mail in dat dit "normaal" is. (vandaar geen coulance, ik heb in 45 jaar MB rijden nog nimmer een dak eraf zien vallen).
Het is bloedlink, want je zult je kapje maar met 130kmpu op de snelweg verliezen en daardoor een ongeluk veroorzaken.
Let alsjeblieft goed op als je opeens windgeruis hoort wat er nimmer was. (bij mij begon het met het geluid alsof de ruitenwissers te veel wind vingen/geluidje) mijn dak was met 2 vingers (voor en achter bij de raamaansluiting) in te drukken. bij erg warm weer gaat het zelfs bol staan.
controleer aub je auto (regelmatig) op dit eufel,
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an MB-girl-NL Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 116
User seit 28.05.2010
| Geschrieben am 10.08.2017 um 19:19 Uhr  
| Dat is niet zo mooi maar zou het niet raadzaam zijn om eens bij een ruitenspecialist langs te gaan en dit na te laten kijken? Kit kan vervangen worden maar het is mogelijk dat het aardig wat werk is. Gelukkig heeft mijn R170 uit 1998 hier geen last van anders dan kleine dingetjes die je zelf kan verhelpen.
Heb een tijdje geleden wel bij het model van jou staan kijken, mooi maar voor mij als gepensioneerde 70 jarige toch iets te duur.
Ik zou zeggen probeer het want niet geschoten is altijd mis.
Succes en groeten,
Bert | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an norfolkline Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 332
User seit 06.06.2010
| Geschrieben am 10.08.2017 um 19:31 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von MB-girl-NL am 10.08.2017 um 19:33 Uhr ]
Het is niet een ruit die stuk is... het dak laat los van de carosserie,
aangezien in een dealeronderhoud muts ben laat ik dit specialistenzaakje ook bij mercedes doen. (misschien ben ik wel dom .. maar dealer is wel "in mijn ogen, de vakman in deze"
ze hebben wel gekeken om opnieuw te verkitten/lijmen .. maar konden geen "droog" garantie geven.
(mijn R170 heeft mij ook 132.000km plezier gedaan)
--
Top down - mood up. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an MB-girl-NL Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenkaiser
Beiträge: 16827
User seit 11.09.2004
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 332
User seit 06.06.2010
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenkaiser
Beiträge: 16827
User seit 11.09.2004
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| Geschrieben am 11.08.2017 um 09:09 Uhr  
| Cindy,
wat een pech! Zo dat is geen goede reclame van MB. En inderdaad, dit zou erg
gevaarlijk kunnen zijn wanneer je je dak zou verliezen tijdens het rijden. Heel erg van
MB dat zij dit niet willen erkennen als zwak punt.
Dan hebben wij rijders met de r170 meer zekerheid ivm dak, deze zijn nog geschroefd.
Nu goed dat je dit meld, de r172 ers zijn verwittigt. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an rietje Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenoberprimaner
Beiträge: 592
User seit 07.04.2003
| Geschrieben am 11.08.2017 um 14:50 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von RobertSLK am 11.08.2017 um 14:51 Uhr ]
De foto is onduidelijk maar ik neem aan dat je een stalen (niet: glazen) dak hebt.
Deze stalen daken werden maar kort geleverd in de beginperiode van de R172 (2011), en toen uit productie genomen waarna het glazen dak (aanvankelijk een optie tegen meerprijs) standaard werd (zonder verhoging van de basisprijs vzv ik weet).
De reden van dit alles was gelegen in forse constructieproblemen in het stalen dak; het Duitse forum staat hier vol mee.
Ik zou dus geen genoegen nemen met de afwijzing van coulance en me direct aan de importeur of aan het Customer Assistance Center in Maastricht wenden (een internationale afdeling van MB die klachten behandelt).
Aangezien er maar relatief weinig SLK's zijn geleverd met een stalen dak, komt dit probleem dus gelukkig ook niet zo heel vaak voor.
--
mvrGr,
RobertSLK | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an RobertSLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 332
User seit 06.06.2010
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 332
User seit 06.06.2010
| Geschrieben am 11.08.2017 um 18:03 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von MB-girl-NL am 11.08.2017 um 18:05 Uhr ]
Ik ben ook nog niet klaar met MB. de customer care gaf het volgende :
Geachte mevrouw Waijada,
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Mercedes-Benz.
Het is, helaas, niet mogelijk om vanaf een afstand een uitspraak hierover te doen.
Uw voertuig is met de grootst mogelijke zorg geproduceerd, zoals u mag verwachten van Mercedes-Benz. Helaas is het nooit volledig uit te sluiten dat er zich onvolkomenheden voordoen.
Om deze reden biedt Mercedes-Benz haar klanten, na het verstrijken van de fabrieksgarantie van twee jaar, een mogelijkheid tot financiële tegemoetkoming op basis van een zogenaamde coulanceregeling.
Een aanvraag tot coulance kan enkel door een erkende Mercedes-Benz dealer worden aangevraagd bij de constructeur, die uiteindelijk over de uitkomst van de aanvraag beslist.
Wanneer de constructeur een aanvraag tot coulance binnenkrijgt, zal hij deze toetsen op grond van enkele criteria. Deze criteria hebben betrekking op de leeftijd en kilometerstand van het voertuig, de aard en omvang van de schade alsmede of het voertuig conform Mercedes-Benz richtlijnen onderhouden werd.
Ik kan u daarom alleen adviseren om contact op te nemen met uw erkend Mercedes-Benz dealer en een afspraak te maken.
De dealer kan uw voertuig onderzoeken en zo een diagnose stellen. Ook wordt er een kostenraming gemaakt.
Uw dealer zal u vervolgens informeren of de mogelijkheid bestaat om een coulanceaanvraag in te dienen bij de constructeur.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons bereiken op het servicenummer 00800 9 777 7777, of per email cs.nld@cac.mercedes-benz.com.
Met vriendelijke groet,
Hartelijk dank voor uw contact met Mercedes-Benz.
In het chatgesprek met mijn collega vroeg u zich af na hoeveel tijd het normaal is dat de dakbeplating loslaat.
VOORAL DEZE PASSAGE IS ERG GRAPPIG,,,,,
Voor mij is het zeer moeilijk om vanop afstand een duidend antwoord te kunnen geven op uw vraag. Het loslaten van de dakbeplating kan verschillende oorzaken hebben. Het is voor mij onmogelijk om te bepalen wat een normale levensduur is aangezien dit heel erg te maken heeft met bijvoorbeeld het gebruik van de wagen of de weersomstandigheden.
Indien u graag meer duidelijheid heeft over de reden van het loslaten van de dakbeplating bij uw wagen, raad ik u aan om dit te laten nakijken bij uw erkende Mercedes-Benz dealer. Zij zullen u meer informatie kunnen verschaffen door het voertuig te bekijken.
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons bereiken op het servicenummer 00800 9 777 7777, of per email cs.nld@cac.mercedes-benz.com.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
--
Top down - mood up. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an MB-girl-NL Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|