Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 43
User seit 10.04.2017
| Geschrieben am 20.04.2017 um 22:00 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabriofan_NL am 20.04.2017 um 23:03 Uhr ]
Alternatieve manier om de pomp bij te vullen:
Benodigd:
- kleine maat ratel met verlengstuk, knietje en imbusbitje maat 5.
- injectiespuit, slangetje, trechtertje
- Hydraulische olie
- 15 minuten tijd
- 1 koffie
Men neme een kleine ratel met lang verlengstuk, beweegbaar knietje en imbusbitje.
https://ibb.co/fxHhak
Trek deze dop van het binnenscherm:
https://ibb.co/cbtNak
Plaats het knietje met het imbusbitje via de onderkant, steek het lange verlengstuk door de zojuist ontstane opening:
https://ibb.co/bWLDgQ
De schroef is er eenvoudig uit te draaien. Let op dat hij niet in de diepte valt!
Bijvullen via een slangetje, met klein trechtertje is nu kinderspel.
https://ibb.co/fk1avk
Ik kon maar liefst 150cc bijvullen!
Bouw terug in omgekeerde volgorde, en beloon jezelf daarna met een heerlijke kop koffie! | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabriofan_NL Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 256
User seit 19.08.2004
| Geschrieben am 22.04.2017 um 20:56 Uhr  
| Hallo,
Een Mercedes-Benz dealer heeft mij eens verteld dat het bijvullen van hydrauliekolie niet nodig is. Dit n.a.v. mijn vraag of bijvullen nodig is als het niveau op minimum of tussen minimum en maximum staat. Ik weet zelf dat het niveau van de olie zowel dicht als met dak open, anders is.
Na het bijvullen kan het best eens zo zijn, dat het niveau met kap open of dicht boven het max-merkteken staat. En dan is het teveel.
Groeten,
Henk | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Henk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| Geschrieben am 23.04.2017 um 09:30 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von rietje am 23.04.2017 um 09:31 Uhr ]
Beste Henk,
na verloop van tijd en zeker door de intensiteit van het gebruik van het cabriodak gaat de inhoud van de hydrauliek olie verminderen. Hoe controleer je deze oliestand? Door het kofferdeksel volledig achterover te openen, door de bedieningsknop te drukken tot deze stand en dan het oliepijl controleren. Het oliepijl moet dan tussen het minimum en het maximum pijl staan.
Mercedes beweert ook dat de compressor olie voor het leven is, vergeet het maar! Deze olie is ook best te controleren en te verversen op 60000km. Deze onderwerpen zijn reeds besproken bij tips en tricks r170.
Met vriendelijke groeten | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an rietje Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| Geschrieben am 23.04.2017 um 09:53 Uhr  
|
ZENOBIE schrieb:
Mooie praktische beschrijving en perfect met de fotos. Top
Gezien nog nooit problemen mee gehad ook nog nooit naar gezocht maar bij de 171 zit de pomp daar niet........................Weet iemand waar deze op de 171 zit?
--
Hopelijk lost de ster de verwachtingen in
De hydrauliek pomp bij de r171 is geplaatst achter de bekleding van de rugzijde van de autozetels. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an rietje Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
| Geschrieben am 25.04.2017 um 18:32 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von ZENOBIE am 25.04.2017 um 18:33 Uhr ]
rietje schrieb:
ZENOBIE schrieb:
Mooie praktische beschrijving en perfect met de fotos. Top
Gezien nog nooit problemen mee gehad ook nog nooit naar gezocht maar bij de 171 zit de pomp daar niet........................Weet iemand waar deze op de 171 zit?
--
Hopelijk lost de ster de verwachtingen in
De hydrauliek pomp bij de r171 is geplaatst achter de bekleding van de rugzijde van de autozetels.
Thanks Rietje, niet dat ik vreemde gedragingen van het dak vastel alles werkt prima maar you never know. Mocht het voorvallen dan heeft houston hier een dik probleem.............mijn ( dikke ) LPG tank zit er voor
--
Hopelijk lost de ster de verwachtingen in | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ZENOBIE Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|