Even een algemene vraag.
Het schijnt dat de 1e generatie R171 '04-'08
met de motortypes W271-272-273 over een "zacht" tandwiel beschikken
waardoor er extra slijtage optreed en de ketting kan gaan "klapperen" met alle problemen van dien. (grote motorschade) vaak vanaf 120.000-150.000km.
Wie heeft dit al mee gemaakt of de tandwielen/ketting reeds preventief vervangen?
Overweeg om van een R170 230 Kompr. aut'98 180.000km
naar een R171 200 kompr. aut.'04, 40.000km over te stappen.
Hoeveel hebben jullie SLK's gelopen?
Grote problemen gehad?
Heb ik idd vaker gelezen, deze kwaal.
Maar het is niet zo dat het hele internet er vol mee staat, in absolute aantallen valt het volgens mij wel mee.
Ik zou eerder de 2008 184pk facelift versie overwegen.
Ga je wel een proefrit maken
Ik vind het verschil tussen de 230K (170) en de 200K (171) behoorlijk.
Vermogen uiteraard, maar vooral het verschil in koppelkromme.
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von bofkont am 30.12.2016 um 20:44 Uhr ]
Het zijn bij de 350 motoren vooral de balans as die problemen kunnen geven, maar dat is ook niet altijd het geval.
te lang wacht met olie verversen. De legering van de eerste serie balansassen van de M272 is namelijk erg gevoelig voor verzuring van de motorolie. Om die reden kun je beter elk jaar tenminste de olie vervangen, en dan het liefst voorafgaand aan de periode van een winterschorsing/stalling.
Bij de R171 200 kompressor motor is het vooral de ketting en spanner die soms problemen kunnen geven met als gevolg een complete motor in puin.
Ik zou idd goed proefrijden in de 200 , want hij heeft nogal stukken minder vermogen/koppel dan de 230, de R170 200 komressor schijnt nog krachtiger te zijn dan de R171.