Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 73
User seit 29.02.2012
| Geschrieben am 15.08.2013 um 12:29 Uhr  
| Dag slk rijders, bij deze wil ik mijn ervaring mede delen ;ik heb onlangs een andere uitlaat laten monteren vanaf de downpipe(deze was groot genoeg;volgens de tuner) tot en met de achterste uitlaat potten,het geluid is zeker niet overdreven wel even wennen, (omdat ge van een volledig stille wagen komt);de acceleratie is fantastische en zeer zeker voelbaar ,motor trekt vlotter door in toeren,zeker een grote verbetering,
waarschijnlijk een plus minus 15 pk winst of meer
mvgr | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an TRIUMPH Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 73
User seit 29.02.2012
| Geschrieben am 15.08.2013 um 22:06 Uhr  
| neen ;geen gewaarwording ik heb ooit een slk r170 200 zonder compressor laten tunen(enkel chippen) er kwam toen amper 15 pk bij ;gemeten met testbank (en dit geeft zeer zeker hetzelfde; zij het een meer gevoel aan pk bij de r172, uitlaat is gestoken door mb tuners, normaal spreken ze van 5 tot 12 % winst ?MIJN SLK R172 heeft op de testbank (zonder sportuitlaat) gechipt 222 pk ,bij 5% winst van 222 en het slechtste geval geeft dit al een verschil, maar de motor trekt veel soepelder door in toeren, de turbo heeft geen weerstand meer van een te kleine uitlaatbuis, de prijs is 1200 en geloof me of niet dit is zeker het geld waard
mvg | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an TRIUMPH Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
(nicht mehr aktiv)
| Geschrieben am 16.08.2013 um 15:54 Uhr  
|
BIBI schrieb:
Ik denk dat het eerder de gewaarwording is wat de euforie veroorzaakt
Ook bekend als placebo-effekt
groetjes
Ludo
--
SLK 230 R170 Final Edition Bj.8/2003 Brilliantsilber, Automatik, xcarstyle dachmodul, klarglaswindschot
Sprinter 316CDI "James Cook" mit Sprintshift und Tempomat
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 73
User seit 29.02.2012
| Geschrieben am 16.08.2013 um 16:53 Uhr  
| er is geen naam , is volledig op maat gemaakt, de diameter van de uitlaat is veel groter geworden ik denk zelfs 3'' er hangt een zeer grote tussenpot onder (voor het geluid binnen de perken te houden)en twee kleinere (laatste potten), met het origineel sierstuk terug erop;deze mensen weten wel waar ze mee bezig zijn ,ze tunen normaal ook racecars en hebben een toestel om de ideale uitlaat op te meten (is me vertelt) | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an TRIUMPH Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1140
User seit 16.01.2012
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 73
User seit 29.02.2012
| Geschrieben am 17.08.2013 um 08:59 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von TRIUMPH am 17.08.2013 um 09:04 Uhr ]
Als het een vals gevoel is dat ik nu ondervind bij de slk dan is het toch een bijzonder zeer goed (vals )gevoel, wanneer een andere sportuitlaat geen vermogenwinst opbrengt, waarom rijden alle race wagens dan met een sportuitlaat, lekker gedempt zou toch aangenamer zijn,neen er is wel degelijk een verbetering in terug ophalen en vlotter doortrekken,grote tuners zoals vath, amg ,brabus deze monteren niet enkel een andere uitlaat voor de looks maar ook voor de prestaties; een turbo moet zo weinig mogelijk tegendruk hebben. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an TRIUMPH Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1140
User seit 16.01.2012
| Geschrieben am 17.08.2013 um 12:44 Uhr  
| Ten eerste kun je een gewone standaard fabrieksmotor totaal niet gaan vergelijken met een opgebouwde race motor, zijn echt 2 werelden apart.
Tegendruk moet een turbo zeker wel hebben, de inlaat voor de turbo moet druk opbouwen om de turbo op te spoelen, na de turbo moet je idd geen tegendruk meer hebben om een goede uitlaatstroom te hebben.
Vermogenswinst met een uitlaat samen en een chip is zeker wel mogelijk.
Maar 15pk extra alleen door de uitlaat lijkt me wat veel, maar aan de andere kant ik ben ook niet de specialist.
--
R170 SLK 230 kompressor automaat | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an bofkont Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 73
User seit 29.02.2012
| Geschrieben am 18.08.2013 um 09:58 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von TRIUMPH am 18.08.2013 um 10:00 Uhr ]
Dag, de druk van de turbo ontstaat door de uitstroming(snelheid) van de uitlaatgassen: de uitlaatgassen drijven de turbo aan;de turbo heeft een turbine wiel dat aangedreven wordt door de uitlaatgassen,het turbinewiel zit op een asje en op de andere kant van dat asje zit het kompressorwiel die zo aangedreven wordt en voor druk zorgt in het inlaat systeem van de motor ,dus hoe vlugger de uitvoersnelheid van de uitlaatgassen hoe vlugger de turbo gaat aangestuurd worden, hoe sneller de acceleratie,RACE -motoren zijn zeker anders dan ,doch het principe is hetzelfde,als je een racemotor voorziet van een gedempte(kleinere uitlaat)
dan zullen de prestatie ook verminderen
mvg | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an TRIUMPH Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|