Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| Geschrieben am 24.02.2013 um 12:46 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von rietje am 24.02.2013 um 12:52 Uhr ]
Na jaren problemen te hebben gehad met mijn variodak, heb ik zelf de hydrauliekpomp vervangen. In die jaren, de microschakelaars vervangen, dan was dit een tijdje opgelost! Nadien bij rondritten nog knipperen van controlelampje op bedieningsknop, wat later bleek op drukverlies in de pomp. Dus olielek. Inderdaad na de bekleding in de koffer verwijderd te hebben, olie in koffer. Afspraak bij Mercedes dealer, nazicht, olie bij gevuld. Jaar later, weer olie verlies. Nu heb ik zelf de controle gedaan, bleek de O-ring in oliereservoir niet op zijn plaats te zijn, gepitst!! O-ring stuk, reden van onzorgvuldige montage in de garage. De zekering van de aansluiting hydrauliekleidingen was ook verdwenen! Op een van de klemmen waar de hydrauliekleidingen zijn vast geklemd, was de schroefdraad stuk. Pomp functioneerd nog goed maar uiterlijk zijn er dingen gebeurd van weinig vakmansschap! Kan ik nog reklameren, neen! Door zelf alles nu na te kontroleren, vermoed ik, na dat ik deze SLK tweedehands partikulier gekocht heb, dat er verschillende malen aan deze pomp geknoeid is geweest. Wie? Ik vermoed dat er ook in Mercedes garages wordt geklungeld! Indien alles functioneerd is alles goed, maar op welke manier het hersteld is en je kontroleerd het niet dan heb je ook later, geen stok om op te staan. Daarom ben ik er zelf aan begonnen. Je moet iets weten van autotechniek en hoe een auto in elkaar steekt. Door mijn beroepservaring als onderhoudstechnikus heb ik het volledig zelf geklaard. Ik voeg hier enkele opnames tijdens de werkzaamheden!
de originele hydrauliekpomp
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an rietje Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| Geschrieben am 24.02.2013 um 13:00 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von rietje am 24.02.2013 um 13:10 Uhr ]
Nieuwe pomp met het blauwe zekeringetje gelijk het hoort!
Even melden, na al de hydrauliekleidingen aangesloten te hebben, hoef je geen rekening te houden met ontluchting! Alleen rekening houden dat de olie netjes tussen het minimum- en maximum teken gevuld is. Alles werkt nu terug zoals het hoort,
geen olielek meer | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an rietje Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 107
User seit 30.07.2010
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1140
User seit 16.01.2012
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 73
User seit 29.02.2012
| |
|