Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: erste Gehversuche
Beiträge: 3
User seit 09.07.2012
| |
|
Beitrag von:
(nicht mehr aktiv)
| Geschrieben am 11.07.2012 um 21:00 Uhr  
| Hoi,
eigenlijk mag je een Mercedes alleen met een automatische bak kopen.
De handbakken zijn "suboptimaal", om het voorzichtig uit te drukken.
Groetjes uit Stuttgart
Ludo
--
SLK 230 R170 Final Edition Bj.8/2003 Brilliantsilber, Automatik, xcarstyle dachmodul, klarglaswindschot
Smart Roadster Ultimate Edition #21
Honda DN-01 mit hydraulischem Automatikgetriebe | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1140
User seit 16.01.2012
| Geschrieben am 12.07.2012 um 14:56 Uhr  
| De slk R170 heeft inderdaad niet een erg goede handbak, net wat je aangeeft vrij stroef en de samenhang tussen koppeling is ook niet geweldig, in de test verslagen werd dit bij introductie al ervaren.
Je zou eens de olie van de handbak kunnen verversen, wordt het vaak niet minder van.
Ik heb zeer bewust voor een automaat gekozen, zeer relax rijden en de 5 bak schakelt al boterzacht. En vanuit stilstand wegrijden vind het ideaal.
--
R170 SLK 230 kompressor automaat | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an bofkont Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: erste Gehversuche
Beiträge: 3
User seit 09.07.2012
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| Geschrieben am 12.07.2012 um 16:10 Uhr  
| Hey ...,
onze 'SLK 200' van bwj 1998, heb ik tweedehands gekocht met ongeveer 76000km op de teller met manuele handbak. Heel in het begin schakelde hij ook erg stroef met dat de koppeling zeer snel inging. Resultaat regelmatig stil vallen bij vertrek.
Nu heb ik hem een vijf tal jaren in mijn bezit (zomerauto) en ben ik bijna aan de 100000km. Mijn bevinding is dat hij minder stroef schakelt dan voorheen.
Ik vertel wel dat ik in de zomermaand veel tourriten doe langs toeristische wegen waar veel geschakeld moet worden! Het is net plezierig in ardennen of langs landelijke wegen te rijden waar veel moet geschakeld worden.
Marc | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an rietje Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| Geschrieben am 12.07.2012 um 16:16 Uhr  
|
rietje schrieb:
Hey ...,
onze 'SLK 200' van bwj 1998, heb ik tweedehands gekocht met ongeveer 76000km op de teller met manuele handbak. Heel in het begin schakelde hij ook erg stroef met dat de koppeling zeer snel inging. Resultaat regelmatig stil vallen bij vertrek.
Nu heb ik hem een vijf tal jaren in mijn bezit (zomerauto) en ben ik bijna aan de 100000km. Mijn bevinding is dat hij minder stroef schakelt dan voorheen.
Ik vertel wel dat ik in de zomermaand veel tourriten doe langs toeristische wegen waar veel geschakeld moet worden! Het is net plezierig in ardennen of langs landelijke wegen te rijden waar veel moet geschakeld worden.
Marc
Ook moet ik even toelichten dat je gemakkelijk in tweede versnelling kan vertrekken, die eerste versnelling ligt zo kort bij de tweede dat ik de indruk heb gekregen dat MB zijn man.handbak en zeker de eerste versnelling otwikkeld heeft voor vertrek (opwaarts en stijl)in de bergen. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an rietje Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: erste Gehversuche
Beiträge: 3
User seit 09.07.2012
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1140
User seit 16.01.2012
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 28.07.2012 um 15:17 Uhr  
| Hallo Giovanna, opvallend is dat bijna al het commentaar op de handbak komt van SLK rijders met een automaat (hebben dus veel ervaring met een SLK handbak ). Ik heb zelf ook een 6-bak uit 2001 en deze schakelt werkelijk perfect. Ik zeg er wel bij dat ik veel toertochten rij en veel schakel.
mvg George | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 157
User seit 03.09.2011
| Geschrieben am 28.08.2012 um 20:52 Uhr  
| met dat de koppeling zeer snel inging. Resultaat regelmatig stil vallen bij vertrek.
nou inderdaad, wat een ellende is dat!! ik moest er ook erg aan wennen, en nu na een jaar Slk rijden heb ik een oplossing gevonden.
op het koppelingpedaal zit een veer, onder het dashboard, ik wilde hem eerst inkorten, maar vond dat toch iets te rigoureus als eerste oplossing, dus heb ik eerst de veer omgedraaid.
lijkt een rare oplossing, maar de veer is a symmetrisch, eerst zwaar en dan lichter, nu dus andersom, eerst licht en dan zwaarder.
en kan je vertellen, het rijd als een heel andere auto!! de ellende is over.
het is ongeveer een klusje van een minuut of 15, heb er geen foto's van gemaakt, maar stelt echt niks voor.
deze veer bedoel ik, deze is dan inmiddels omgedraait:
--
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an marco-in-zijn-slk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|