Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 73
User seit 29.02.2012
| |
|
Beitrag von:
(nicht mehr aktiv)
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 73
User seit 29.02.2012
| Geschrieben am 01.06.2012 um 19:35 Uhr  
| Als ik op die site kijk lijkt het ook dat het om dezelfde ottomotor gaat en denk ik dat het enkel in de mapping ligt,waaruit ik dan kan concluderen dat men de 200 gemakkelijk kan mappen zonder problemen naar 240 pk of toch niet? ik ben in het bezit van een r172 200 en ik ben van plan om deze telaten chippen of te laten voorzien van een powerbox(instelbaar)! (blijkbaar hebben deze motoren redelijk wat reservemarches) | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an TRIUMPH Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
(nicht mehr aktiv)
| Geschrieben am 01.06.2012 um 20:22 Uhr  
| Naja,
als jij bijvoorbeeld bij de M111 EVO gaat kijken, daar zijn duidelijke verschillen tussen de 200 en de 230 te zien, niet alleen het volume is daar veranderd, maar ook zuigers, ventielen ezv ezv.
En voor Nederland...........zijn 75pk ruim genoeg
groetjes
Ludo
--
SLK 230 R170 Final Edition Bj.8/2003 Brilliantsilber, Automatik, xcarstyle dachmodul, klarglaswindschot | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 44
User seit 19.05.2012
| Geschrieben am 01.06.2012 um 21:31 Uhr  
| Beste koop je gewoon de motor die wilt. In plaats van later tunen. Vergeet niet dat er weinig goede tuners zijn en dat je garantie een aardige deuk oploopt mocht je deze nog willen aanspreken.
bij sommige motoren zijn er wel degelijk verschillen maar die zitten veelal in (inderdaad) software/mapping. Soms ook in wat andere randorganen zoals bij turbo/kompressor/intercooler/verstuivers/injectoren/.../...
--
MoPf R170 230 Kompressor handbak | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an TomH Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 73
User seit 29.02.2012
| Geschrieben am 02.06.2012 um 11:36 Uhr  
| dus als ik het goed lees(randapparaturen;turbo;verstuivers;interkoeler enz)dan is het hart van de motor toch sterk genoeg(drijfstangen en zuigers en motorblok etc) om eventueel een andere mapping te laten uitvoeren bv van 184 naar 212pk zonder dat er ergere problemen uit voorkomen; is dit niet zo?het gaat hier niet zozeer voor de pk maar er zit wel erg veel verschil in koppelverhoging van 270 naar 310nm en dat gaat ge zeer goed voelen,(ik had bij mijn r170 : zonder kompressor;12 pk bij en 30nm en dat ondervond ik zeer positief | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an TRIUMPH Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
(nicht mehr aktiv)
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1140
User seit 16.01.2012
| Geschrieben am 02.06.2012 um 13:20 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von bofkont am 02.06.2012 um 13:22 Uhr ]
Van 184 naar 212pk en van 270 naar 310nm vind ik geen schokkende cijfers, moet makkelijk kunnen kwa duurzaamheid.
Bij de R170 230 kompressor gaan ze zelfs naar 250/260pk en dan blijft ook nog alles heel.
Heb in het verleden een Audi S3 quattro gehad met JD chip 50pk en 70NM extra is ook altijd goed gegaan.
Gewoon met gezond verstand gebruiken, dus rustig warmrijden etc etc
Persoonlijk hoeft het allemaal van mij niet meer zo, een SLK 200 met 184pk lijkt me trouwens ruimschoots voldoende.
--
R170 SLK 230 kompressor automaat | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an bofkont Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
| Geschrieben am 03.06.2012 um 08:04 Uhr  
| Vraag eens bij de dealer naar het verschil. Natuurlijk krijg je dan eerst het "stropdas gel.." verhaal. Laat de verkoper maar aantonen wat werkelijk het verschil is. Bv inderdaad andere onderdelen.
Mocht er dán geen verschil zijn dan kun je kijken of zij hem niet willen upgraden. Zal duurder zijn dan bij een chipper maar... wél volledige garantie.
Nu krijg je bij schade:
dealer: ligt aan de software
chipper: Ligt aan de hardware
Klant (jij dus) de dupe en geen poot om op te staan
Zelf had ik dit met mijn VW caddy. Ik wilde een 2.0 met 140pk maar die was zónder aanbiedingen.. Dus dan maar de 1.9 maar had maar 105pk. Via de dealer geupgraded en nu dus 135pk mét volledige garantie
Ik heb nog een 1.9 lopen met de originele software en die verbruikt méér brandstof bij dus minder vermogen...!
Chippen kán dus wel goed zijn
Ik ken je budget niet maar.... misschien een idee om even te wachten en dan een 350 te kopen (306pk) Desnoods 1 waar net de kop vanaf is. Of uit Duitsland importeren
suc6 Jeroen
--
Finally knowing....
....that nobody knows.... | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an JKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 73
User seit 29.02.2012
| Geschrieben am 03.06.2012 um 09:56 Uhr  
|
JKA schrieb:
Vraag eens bij de dealer naar het verschil. Natuurlijk krijg je dan eerst het "stropdas gel.." verhaal. Laat de verkoper maar aantonen wat werkelijk het verschil is. Bv inderdaad andere onderdelen.
Mocht er dán geen verschil zijn dan kun je kijken of zij hem niet willen upgraden. Zal duurder zijn dan bij een chipper maar... wél volledige garantie.
Nu krijg je bij schade:
dealer: ligt aan de software
chipper: Ligt aan de hardware
Klant (jij dus) de dupe en geen poot om op te staan
Zelf had ik dit met mijn VW caddy. Ik wilde een 2.0 met 140pk maar die was zónder aanbiedingen.. Dus dan maar de 1.9 maar had maar 105pk. Via de dealer geupgraded en nu dus 135pk mét volledige garantie
Ik heb nog een 1.9 lopen met de originele software en die verbruikt méér brandstof bij dus minder vermogen...!
Chippen kán dus wel goed zijn
Ik ken je budget niet maar.... misschien een idee om even te wachten en dan een 350 te kopen (306pk) Desnoods 1 waar net de kop vanaf is. Of uit Duitsland importeren
suc6 Jeroen
--
Finally knowing....
....that nobody knows....
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an TRIUMPH Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|