Sinds een paar weken in bezit van een SLK dus bij deze ook maar even aanmelden. Ik ben Tom, bijna 30 jaar oud en het is een R170 230 compressor met handbak geworden (naast een W202). MoPf model met oa airco en stoelverwarming. 2002 met de km stand van 68000km.
Aangezien ik alles altijd zelf doe aan mijn auto's (sleutel een uur of 10-20 in de week en met name aan MB) doe ik dat natuurlijk ook aan de SLK. Wat heb ik de afgelopen weken al gedaan:
Allemaal geen schokkende dingen. Wat er binnen nu en een paar weken nog gaat gebeuren
-Kompressor olie vernieuwen
-Hydrauliek olie dak iets bijvullen
-Oliestopkabel + magneet vervangen
-extra 12V aansluiting maken en aux ingang op de audio 10
-en vast nog wel een paar kleine dingen....
Al met al een erg fijne auto die rijd als nieuw. Op naar de zon....
Zal nog even kijken of ik een foto kan verkleinen (die moeten wel extreem klein zijn hier)
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von bofkont am 20.05.2012 um 16:57 Uhr ]
Welkom Tom,
Wekelijk waar een prachtige SLK heb je daar, vind de kleur echt geweldig
Olie van de kompressor verversen is dat echt nodig??
Navraag bij de MB dealer gedaan en die zegt van niet, wat is jouw ervaring?
En is het makkelijk te doen?
Ik heb het nooit eerder gedaan dus ik weet het nog niet. Maar zal wel meevallen. Alleen het Luchtfilterhuis en wat daar omheen uitbouwen. Ik wil het in ieder geval even doen om de oliestand te controleren en aangezien ik dan toch bezig ben en alles los heb vervang ik zoveel mogelijk van de olie (aangezien je hem eruit moet zuigen zal er altijd wel wat achterblijven). MB schijnt idd geen vervanging voor te schrijven. Eaton weer wel heb ik gehoord (maar weet niets van de termijn).
Vanmiddag nog even de stekker van de magneet gehaald en daar zit wel wat olie. Dus morgen direct een oliestopkabel en nieuw type magneet bestellen.
Zijn er hier mensen die wel eens een motorkabelboom gewisseld hebben voor dit probleem?
Inmiddels een oliestopkabel gemonteerd. Nieuwe magneet gemonteerd en ook maar meteen de motorkabelboom vervangen (als je toch bezig bent). En ook wat olie voor de dak toegevoegd. Stond op minimum dus een klein beetje erbij.
Ik heb ook nog even gegeken naar de compressor olie maar dat kan ik de plug niet van vinden? De foto die ik gezien had was een pre-MoPf 170 en daar zit duidelijk een boutje. Mijn MoPf auto vind ik hem niet.......
De moer kan behoorlijk vastzitten, kan zowel een imbus, torx of gewone M10 bout zijn, meerdere opties zijn mogelijk. Beetje laten schrikken met een tikje met de hamer kan helpen, wel voorzichtig zijn, is stalen M10bout in aluminiumhuis. Onlangs heb ik op het forum nog iets geplaatst.