| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: SLK 55 AMG |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 187
User seit 26.07.2008
| Geschrieben am 23.11.2011 um 16:28 Uhr  
| UTRECHT - De fors lagere CO2-uitstoot zorgt ervoor dat de nieuwste Mercedes SLK 55 AMG bijna 15 mille goedkoper is dan zijn voorganger. De importeur vraagt 'slechts' 90.480 euro voor de open tweezitter, waar het importbedrijf 104.899 euro voor de vorige editie vroeg.
Of de SLK 55 AMG nu op papier 288 gram per km uitstoot of 195 gram, de koper van de supersnelle SLK ligt daar zeker niet wakker van. Maar het verschil in emissie zorgt er wel voor dat Mercedes een fors lagere prijs kan vragen.
Tegenover het lagere verbruik en de gereduceerde CO2-uitstoot staat een enorme toename aan vermogen. De nieuwe achtcilinder AMG-motor, 5.461 cc groot, levert 422 pk en is daarmee 62 pk sterker dan zijn voorganger. Het koppel bedraagt voortaan 540 Nm, plus 30 Nm. De fonkelnieuwe achtpitter stelt de kakelverse SLK 55 AMG in staat om de sprint van stilstand naar 100 km/h in 4,6 tellen af te leggen. De topsnelheid is elektronisch afgeregeld op 250 km/h. Mercedes koppelt aan de motor een zeventrapsautomaat.
Naast een sportonderstel, 18 inch grote vijfspaaks lichtmetalen wielen, sportstoelen, een specifiek sportstuurwiel in nappaleder met zilverkleurige aluminium-schakelpeddels en een racetimer onderscheidt de SLK 55 AMG zich van de overige types door een achterspoiler, instaplijsten in geborsteld edelstaal, AMG-grille en een sportuitlaat. De levering start in januari 2012.
DIESEL
Naast de prijs van de SLK 55 AMG geeft Mercedes ook de 250 CDI-versie een prijskaartje. De versie met 2,1 liter viercilinder dieselmotor, 204 pk en 500 Nm, staat voor 49.900 euro op de prijslijst. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an peter230SLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 143
User seit 17.07.2011
| Geschrieben am 23.11.2011 um 16:58 Uhr  
| Hey Peter,
Leuk dilemma, wil je voor 40 mille minder dan een SLK met dieselmotor rijden
En wat toepasselijker zal zijn voor 70% van de forumleden denk ik, wat doet die diesel met de tweedehandswaarde ?
Het zal in ieder geval wel een behoorlijk rap karretje zijn . .. .
Groeten, Peter
--
My other car is an SLK, het is nog waar ook | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an DJ-Pir Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 23.11.2011 um 18:02 Uhr  
| In dat geval heeft die CO2 regelgeving dus voor sommige topmotoriseringsmodellen ook nog een gunstig effect!
Zat vandaag toevallig eens te kijken naar die nieuwe SLK, en de diesel die nauwelijks duurder is dan de instap benzine, maar wel een stuk krachtiger en zuiniger. Je zou em zowaar aantrekkelijk gaan vinden!
Is nog weinig filmmateriaal van te vinden, maar zag wel deze:
http://www.youtube.com/watch?v=mLzXeK7RBlA
Ik vermoed alleen dat het dodelijk saai en tamelijk onaantrekkelijk is zo'n diesel SLK. Als ik in de 3.0 V6 van de ouders rijdt is ook de grootste attractie die motor. Dat maakt het zo leuk autorijden zo'n 6-cilinder en is zoveel anders dan mijn 2.3 4-cilinder kompressor. Maakt de auto een stuk chiquer/bruter en alles tegelijk
En in dit geval is zo'n diesel qua ervaring waarschijnlijk nog minder aantrekkelijk dan de 1.8 instap benzine in die nieuwe SLK. Op papier wel, maar in de praktijk...? Even los van dat diesels altijd vervelende stinkende/pluimende klote dingen zijn om achter te rijden (ook in de modernere auto's), elke dag weer een grote ergernis.
--
230K, 2000, 6-handbakker (57.500 km) + 107 (20.000 km) | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 187
User seit 26.07.2008
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 143
User seit 17.07.2011
| Geschrieben am 11.12.2011 um 18:14 Uhr  
|
peter230SLK schrieb:
Een 55 AMG in het geel !!!
Nou dan moet je toch echt kleurenblind zijn,
Foeilelijk.
Hoi Peter,
Zoveel mensen zoveel smaken, ik vindt het echt Waanzinnig mooi
Had ook het liefst een gele gehad nu maar kon er geen vinden
Ongeacht de kleur, ik zou er wel eens een dagje in willen rijden
--
My other car is an SLK, het is nog waar ook | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an DJ-Pir Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 187
User seit 26.07.2008
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 08.01.2012 um 15:57 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 08.01.2012 um 16:11 Uhr ]
Ongetwijfeld zal het fantastisch rijden zijn hoor.
Toch als je dat filmpje zo ziet bekruipt je het idee dat de cijfers op papier en de beleving in het echt nogal sterk uit elkaar liggen.
Vreemd hoe hij in dat filmpje geen een keer iets zei over hoe gruwelijk snel hij wel niet was. Geen superlatieven, geen bruut of wow, wat je bijna als vanzelfsprekend wel zou verwachten met een 421pk v8 (!!) in een relatief kleine en niet enorm zware sportauto die in 4,5s naar de 100 sprint.
Hij had het over dat je het er uit moet wringen, klonk meer als de beschrijving van een hoogtoerige motor, een S2000 of een Clio RS, dan van een enorme V8 in een relatief klein autootje.
Dat is denk ik toch steeds meer het probleem tegenwoordig met die snelle bakken. Het gevoel gaat er soms wat uit, alles begrensd, electronisch opgevangen, gewicht steeds hoger, te klinisch. Steeds meer los van gevoel en beleving. Moet je misschien toch nog steeds bij Porsche voor zijn dan.
Verrassend test-filmpje wel, mijn bloed begon er ook niet sneller van te stromen, al zal dat toch wel anders moeten zijn als je er in rijdt,....toch?!?!
--
230K, 2000, 6-handbakker (57.500 km) + 107 (20.000 km) | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 08.01.2012 um 18:09 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 08.01.2012 um 18:11 Uhr ]
Ja tis wel een kiloknaller opzich. Om binnen de 4,5s naar de 100 te kunnen moet je bij Porsche echt met een 911 Turbo aankomen die 1,5 keer zoveel kost.
Waar vroeger Mercedes altijd de duurste optie was, helemaal als je ook nog eens snel wilde zijn, is het tegenwoordig meer de goedkopere optie als je hard rechtuit wilt kunnen gaan. Ze lopen dan in de bochten echter weer achter de concurrentie aan... dat lijken ze nog steeds niet echt onder de knie te hebben. Of gewoon puur een keuze voor toch meer comfort zal het wel zijn.
--
230K, 2000, 6-handbakker (57.500 km) + 107 (20.000 km) | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :657 Mitglieder: 6 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|