Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 02.05.2009 um 18:42 Uhr  
| Uit de lucht uitstroming openingen komt bij bij een muffe lucht. Ik informeerde bij een VW/Audi dealer wat die doen met airco reinigen. Er zijn spuitbussen welke gebruikt worden om de lucht uitstromingen te reinigen.
Heeft er iemand de airco van zijn SLK wel eens laten reinigen. Als dit met een spuitbus kan moet dit goed zelf te doen zijn, maar waar in welke opening spuit ik het in? | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 02.05.2009 um 22:26 Uhr  
| Philip,
Ik heb in 2006 m'n airco laten reinigen waarbij alle koelmiddel uit de verdamper is gepompt, ontdaan van bacteriën en weer aangevuld met de juiste hoeveelheid koelmiddel.
Door fluor toe te voegen kan ik bij toekomstige lekkage's snel de plek vinden
waar het is begonnen. Eigenlijk moet je elke twee jaar je airco laten controleren op werking, lekkage's ed.
Groetjes,
Richard
--
*It's nice to be important but it's more important to be nice!* | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 114
User seit 23.01.2006
| Geschrieben am 03.05.2009 um 11:08 Uhr  
| Hoi Philip,
Dit heb ik wel eens gehoord:
- motor laten draaien.
- stand luchtinlaten op "recirculeren"
- spuitbus in de auto zetten; deze activeren: gaat spuiten/blazen
- deuren en ramen sluiten
- kwartier tot half uur laten draaien.
eerste drie weken heb je dan een best wel lekkere maar ook wel overheersende dennelucht.
Bij mijn leaseauto hebben ze dat een keer gedaan; later kwam de sokkenlucht weer terug. Maar in deze auto is door een vorige berijder gerookt; wat in mijn ogen een doodzonde is; volgens mij kan je een auto niet meer mishandelen dan erin te roken!
Groeten,
Joost
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an jove Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 04.05.2009 um 17:06 Uhr  
| Philip,
Vandaag ff navraag gedaan aangaande de airco...
De muffe lucht ontstaat door algengroei in de verdamper en het advies is dan ook om 5 min. voor het einde van de rit de airco uit te schakelen zodat de warme lucht het restant water kan laten verdampen.
Spuitbussen om deze lucht tegen te gaan helpen maar tijdelijk maar er schijnt ook een machine te zijn die eenmaal aangesloten op het systeem een soort zeepachtige waterdamp door het systeem blaast. Beide methoden werken niet op de langere termijn.
De verdamper uitbouwen en goed reinigen is de beste oplossing maar houd je dan aan de voorgeschreven werkwijze om dit in de toekomst te voorkomen.
Succes,
Richard
--
*It's nice to be important but it's more important to be nice!* | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 04.05.2009 um 21:08 Uhr  
| Bedankt voor je tip.
Ik heb eigenlijk nooit mijn airco aanstaan, doe hem een enkele keer per maand even 5 min aan om de pomp te laten draaien, heb ik laten adviseren.
Die algen groei is bij veel airco's een probleem maar volgens mij alleen bij oude auto's, bij al mijn vorige Audi's heb ik er nooit last van gehad.
Ga het eerst met de spuitbus uitproberen, blijft het terug komen ga ik het grover aanpakken. Verdamper uitbouwen klinkt redelijk complex
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.
http://philipgroenendijk.nl
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 10.05.2009 um 00:08 Uhr  
| ik gebruik met regelmaat de airco, vandaag een paar uur open gereden , onderweg iets gedronken ,en toen we onze weg gingen vervolgen was het een stuk minder warm , maar na een paar km de airco maar lekker aangezet
en het was meteen een graadje of 21 , ik vind het heerlijk
Dick met de 230 kompressor , zilvergrijs , rood zwart leder , | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|