| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Poll: Wie heeft er ooit al eens topsnelheid gereden met zijn SLK en hoe hard was dat op de teller ? |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 ) |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 31.07.2005 um 17:32 Uhr  
| In het "tuning thema" wordt er af en toe gemonkeld over topsnelheid van de SLK en remmen en zo.....
Dat bracht mij op het idee om jullie allemaal maar eens te vragen hoe hard jullie dan (ooit) eens, en waar, en hoe lang dan wel, hebben gereden:
(voorlopig eerst maar eens op de teller, voordat we de discussie over afwijkingen daarvan krijgen; dat moet maar eens een andere keer in een ander thema).
Ik zal de spits afbijten:
SLK 200k Väth: 255 km/h - 2 minuten - Autobahn A31 (Emden > Dortmund)
SLK 32AMG: >270 km/h (begrenzer) - 2 minuten - Autobahn idem
Ik ben benieuwd ( en wel eerlijk blijven hé )
Bert
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 31.07.2005 um 17:48 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 31.07.2005 um 18:29 Uhr ]
Bert SLK32AMG schrieb:
In het "tuning thema" wordt er af en toe gemonkeld over topsnelheid van de SLK en remmen en zo.....
Dat bracht mij op het idee om jullie allemaal maar eens te vragen hoe hard jullie dan (ooit) eens, en waar, en hoe lang dan wel, hebben gereden:
(voorlopig eerst maar eens op de teller, voordat we de discussie over afwijkingen daarvan krijgen; dat moet maar eens een andere keer in een ander thema).
Ik zal de spits afbijten:
SLK 200k Väth: 255 km/h - 2 minuten - Autobahn A31 (Emden > Dortmund)
SLK 32AMG: >270 km/h (begrenzer) - 2 minuten - Autobahn idem
Ik ben benieuwd ( en wel eerlijk blijven hé )
Bert
Hoi Bert,
Ik zal als 2. het spits afbijten.....
SLK200K-6 bak: 250km/u bij 6000 omw/min op de A28 vanaf Strand Horst tot Harderwijk en dat gedurende 2 min!!
Richard.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 31.07.2005 um 17:51 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 31.07.2005 um 17:56 Uhr ]
Ik slechts een nietige (of mietige zo u wilt) 190, heel eventjes maar op de A27.
Topsnelheid uitproberen heb ik nog nooit gedaan met een auto. Vind ik ook niet zo bar interessant, maar met een autootje es kijken hoe hij is op hogere snelheid is wel aardig ja. Hardst in me 306cab was 180 op de teller, hardst in me 106Rallye idem, en de SLK dus net iets meer met 190 op de teller. Dus in alle 3 was er nog best een aardig stukkie over nog. Ohja en de proef-S2000 ook niet verder laten gaan dan 170 (dat dan weer wel op een 80-weg).
Ben als de dood dat ik me rijbewijs kwijtraak en nog 1000 euro mag bijbetalen ook als ik em een paar weken later op mag halen. Dan blijf je nog weer op de zwarte lijst staan en als zoiets dan nog eens gebeurd ben je helemaal de pineut. Maargoed, de keren dat ik hem evengoed kwijt kan zijn geraakt is evengoed idioot hoog, mag nog van geluk spreken, tot nu toe dan.
Ik ben ook nog nooit in Duitsland geweest met de auto,... daar zou ik wellicht (waarschijnlijk) wel hoger gaan.
--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 51
User seit 28.11.2004
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 31.07.2005 um 18:37 Uhr  
| Groenteboer schrieb:
Ohja en de proef-S2000 ook niet verder laten gaan dan 170 (dat dan weer wel op een 80-weg).
Ben als de dood dat ik me rijbewijs kwijtraak en nog 1000 euro mag bijbetalen ook als ik em een paar weken later op mag halen.
Nee, 2x de max. toegestane snelheid overschrijden,dan ben je ook je
rijbewijs voor 12 dagen kwijt......
Op 80 km-wegen komen de meeste ongelukken voor!!!
Richard. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 31.07.2005 um 18:54 Uhr  
|
road-ster schrieb:
Groenteboer schrieb:
Ohja en de proef-S2000 ook niet verder laten gaan dan 170 (dat dan weer wel op een 80-weg).
Ben als de dood dat ik me rijbewijs kwijtraak en nog 1000 euro mag bijbetalen ook als ik em een paar weken later op mag halen.
Nee, 2x de max. toegestane snelheid overschrijden,dan ben je ook je
rijbewijs voor 12 dagen kwijt......
Op 80 km-wegen komen de meeste ongelukken voor!!!
Richard.
Jajaja, zegt hij, met 2 minuten 250 op de teller! En ik zeg toch, ik had al vele malen het rijbewijs kwijt kunnen zijn,... komt gewoon omdat je dat nogal snel kwijt kunt geraken !
Altijd als ik op de snelweg een stuk harder ga dan toegestaan merk ik hoe vreselijk snel je bij die auto, die net in de verte was, bent. En ze willen dan nog weleens zomaar in gaan halen ook zodat je weer flink in de ankers moet. Je moet echt op zondagochtend 6 uur een mooi recht stuk snelweg uit zien te zoeken wil je die 2 minuten topsnelheid in nederland kunnen halen.
En die 80 weg is ene kant middenberm, andere kant grasheuvel met bomen erop. Erg overzichtelijk allemaal,... ja ik doe dat natuurlijk niet zomaar of op een 80-weg in het bos bijvoorbeeld!
Maargoed, lekker doorhalen in de versnellingen is zeer leuk, vooral de eerste 4...en bij de SLK vooral 3 en 4 vind ik aardige versnellingen om door te halen,... in zijn 4 zit er relatief een STUK meer pit in dan me vorige auto's, waar de 4 eerder een wat zwakkere versnelling leek.
Nogmaals, ik vind de acceleratie en tussensprints een stuk interessanter, maar daar gaat dit topic niet over.
--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 31.07.2005 um 19:12 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 31.07.2005 um 19:13 Uhr ]
Ja,maar je moet wel weten wanneer en waar je het relatief veilig kan doen!
Op de terugweg van Amersfoort naar huis rond 01:00 's nachts was de snelweg compleet leeg voor me..........
Rustig de snelheid opbouwend passeerde ik een vrachtauto met 220 en gaf toen pas serieus gas.......pedal to the metal!!!
Dan wordt de weg toch wel echt smal,het zgn.tunnel-effekt trad op!!
En Jos-Paul heeft gelijk dat hij achter licht aanvoelt en daar helpt alleen de AMG achterspoiler om meer down force te creëren.
Richard. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
| Geschrieben am 31.07.2005 um 19:21 Uhr  
| In Duisland, van Trier, via Bittburg naar Belgie.
Met de 200k hebben we, met open kap en vakantiebagage aan boord, de teller 240 ziet aantikken.
Ik schat in dat het met kap dicht op 250 zou hebben kunnen uitkomen?
Ik vond het boven de 1120 niet prettig en stabiel meer aanvoelen. In lange bochten op de autobahn werd de auto licht van achteren en in het stuurgevoel.
Dat zal met een sportonderstel en directere besturing een stuk stabieler aanvoelen.....
--
2000 MB SLK 200k & 1991 Lotus Elan SE (M100) & 2004 Toyota Yaris T-sport | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Michael_Lotus-SLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 31.07.2005 um 19:21 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 31.07.2005 um 19:29 Uhr ]
road-ster schrieb:
<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 31.07.2005 um 19:13 Uhr ]</font>
Ja,maar je moet wel weten wanneer en waar je het relatief veilig kan doen!
Op de terugweg van Amersfoort naar huis rond 01:00 's nachts was de snelweg compleet leeg voor me..........
Rustig de snelheid opbouwend passeerde ik een vrachtauto met 220 en gaf toen pas serieus gas.......pedal to the metal!!!
Dan wordt de weg toch wel echt smal,het zgn.tunnel-effekt trad op!!
En Jos-Paul heeft gelijk dat hij achter licht aanvoelt en daar helpt alleen de AMG achterspoiler om meer down force te creëren.
Richard.
OHHHJJAAA, en nu ga jij doen alsof jij dat beter in kan schatten dan ik, met 250/uur in het donker met lichttunnel effect en lichte achterkant!
(geintje hoor Richard, jij had je B-diploma natuurlijk he! )
Maar zo'n plastic stripje op je achterwerk zou dus wel degelijk effect hebben wellicht, ik heb het al eerder eens gelezen. Die heb ik dan weer niet echt nodig als ik toch nooit van die topsnelheden doe.
Ohja, misschien wel interessant ook om te kijken of je automaat 200K diezelfde topsnelheid op de teller kan toveren als je handbakker? Al zegt het dan nog niet echt ALLES want het kan ook net liggen aan hoe voel je tank is (?) en vooral hoe de wind staat.
--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 31.07.2005 um 19:40 Uhr  
|
groenteboer schrieb:
<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 31.07.2005 um 19:29 Uhr ]</font>
road-ster schrieb:
<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 31.07.2005 um 19:13 Uhr ]</font>
Ja,maar je moet wel weten wanneer en waar je het relatief veilig kan doen!
Op de terugweg van Amersfoort naar huis rond 01:00 's nachts was de snelweg compleet leeg voor me..........
Rustig de snelheid opbouwend passeerde ik een vrachtauto met 220 en gaf toen pas serieus gas.......pedal to the metal!!!
Dan wordt de weg toch wel echt smal,het zgn.tunnel-effekt trad op!!
En Jos-Paul heeft gelijk dat hij achter licht aanvoelt en daar helpt alleen de AMG achterspoiler om meer down force te creëren.
Richard.
OHHHJJAAA, en nu ga jij doen alsof jij dat beter in kan schatten dan ik, met 250/uur in het donker met lichttunnel effect en lichte achterkant!
(geintje hoor Richard, jij had je B-diploma natuurlijk he! )
Maar zo'n plastic stripje op je achterwerk zou dus wel degelijk effect hebben wellicht, ik heb het al eerder eens gelezen. Die heb ik dan weer niet echt nodig als ik toch nooit van die topsnelheden doe.
Ohja, misschien wel interessant ook om te kijken of je automaat 200K diezelfde topsnelheid op de teller kan toveren als je handbakker? Al zegt het dan nog niet echt ALLES want het kan ook net liggen aan hoe voel je tank is (?) en vooral hoe de wind staat.
--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker
De eerste mogelijkheid die zich voordoet is op 20 Augustus.....
Die dag gaan we naar Wuppertal voor het Grill Event 2005!!! ik heb Ulrike
gemaild die met een SLK 32-AMG rijd,of we samen kunnen oprijden!
Alleen het weer kan roet in het eten gooien.......
Richard.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1255 Mitglieder: 3 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|