Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenoberprimaner
Beiträge: 592
User seit 07.04.2003
| |
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 09.04.2005 um 20:44 Uhr  
| Ik vind het maar nix die dingen. Vragen om beschadigingen in de lak op de punten waar hij op de klep rust of er op/om geklemd is. Kweet nie hoe de bevestiging precies is maar het zal al gauw schuren of wat ook. En daarnaast vraag ik mij af of je daar echt veel op kwijt kunt en dan nog fatsoenlijk op de snelweg kunt rijden?
--
230K, 2000 (facelift) | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 09.04.2005 um 22:57 Uhr  
| Ik denk niet dat de achterklep nog omhoog kan met redelijk wat gewicht erop, daar is het (hydraulische?) systeem vast niet op gebouwd. Dus open rijden als je al onderweg bent of het dak dicht doen bij een regenbui of winkelbezoek kun je wel vergeten met een zware koffer achterop .
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 09.04.2005 um 23:30 Uhr  
| Nils schreibt;
Kweet nie hoe de bevestiging precies is maar het zal al gauw schuren of wat ook.
Hoi Nils,
Nou ben ik zelf al jaren in bezit van zo'n kofferrek en heb deze detijds aangeschaft voor de Fiat X 1/9.
Het rekje wordt geklemd aan de zijkant v/d kofferklep en er zit een rubber blokje onder ter voorkoming van beschadigingen...zie tekening!!
groetjes,
richard.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
| Geschrieben am 10.04.2005 um 08:47 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Michael_Lotus-SLK am 10.04.2005 um 08:49 Uhr ]
Wij hebben zo'n rek gehad op onze MX-5.
Héél functioneel, er kan echt wel een (niet al te zware) koffer of weekend tas op van ca. een kilootje of tien maar.
De lak beschadigde echt wel t.p.v. de bevestigingen aan randen ondanks meegeleverde rubber steuntjes en ............
het is niet ongevaarlijk bij een noodstop of aanrijding.
Als zo'n koffer dan (met rek en al) op hoofdhoogte met het gewicht van een olifant naar voren komt vertrouw ik er niet op dat m'n kop er niet af gaat.
Wij dien het dus liever maar niet meer en laten gewoon het reservewiel thuis voor meer bagageruimte en nemen een bandenreparatiesetje mee.
Michael
P.S. overigens zijn veel van die rekjes verkeerd gemonteerd. D.w.z. met de opstaande rand naar achteren. Da's dus vanwege het botsrisico) niet juist. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Michael_Lotus-SLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 10.04.2005 um 10:31 Uhr  
|
Michael_Lotus-SLK schrieb:
Wij hebben zo'n rek gehad op onze MX-5.
Héél functioneel, er kan echt wel een (niet al te zware) koffer of weekend tas op van ca. een kilootje of tien.
Gaat de kofferbakklep van de MX-5 dan op dezelfde manier dus zeg maar automatisch omhoog om het (soft)dak in weg te kleppen als bij de SLK? Als dat al zo is dan wist ik dat niet.
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 10.04.2005 um 10:32 Uhr  
|
Michael_Lotus-SLK schrieb:
De lak beschadigde echt wel t.p.v. de bevestigingen aan randen ondanks meegeleverde rubber steuntjes en ............
het is niet ongevaarlijk bij een noodstop of aanrijding.
Als zo'n koffer dan (met rek en al) op hoofdhoogte met het gewicht van een olifant naar voren komt vertrouw ik er niet op dat m'n kop er niet af gaat.
Ja daar zie je het al, ook al zit er uiteraard rubber tussen waar hij op de kofferklep steunt, toch krijg je heel snel beschadigingen in lak. Ik weet dat wel van de hartop die ik op mijn 306cab had. Ik schrok wel toen ik die eraf haalde. Daar russtte ook alleen rubber en zacht materiaal op de lak maar in de ronde hoeken zat in dezelfde ronding van de kap, een kras aan beide kanten van een cm of 10-15 in de lak gedrukt. Ik denk dat dat is omdat hij toch (vrijwel) continue een beetje schuift/schuurt over de lak heen, en er altijd wel zand/stof, (of in de winter ijs) tussenzit.
--
230K, 2000 (facelift) | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 15.04.2005 um 14:20 Uhr  
| hallo forum
Ik was vorige week in de buurt van Dortmund en heb de bagagedrager "live" gezien. Uiteindelijk kon ik de verleiding niet weerstaan en heb 'm voor het zeer schappelijke bedrag van € 82 gekocht.
Omdat de doos niet in de bagageruimte van de SLK paste en wij met zijn tweeën waren, zat er niets anders op dan de bagagedrager ter plaatse op de auto te monteren.
Voor een extra fooi kreeg ik natuurlijk wel goede hulp en tips aangeboden en in een half uurtje was alles gepiept.
De eerste montage vraagt extra tijd omdat alle delen in elkaar gezet moeten worden.
Thuisgekomen heb ik de drager weer verwijderd en in de garage opgehangen.
De volgende montage gaat nu binnen 5 minuten ( 4 inbusschroeven)
Er waren absoluut geen krassen te bekennen, mede door gebruik van de extra dorrzichtie folie die je aanbrengt op de rustpunten op de kofferdeksel.
De bagage ( koffer met lichte spullen of bv. golftas) bevestig je met kofferriemen of een spanband. De drager kan zowel bij open als gesloten dak diensten bewijzen.
Wij zullen de drager hoogstwaarschijnlijk niet heel vaak gebruiken maar het lijkt toch zeer nuttig als je eens wat meer bagage of iets van grotere afmetingen mee wilt nemen.
Als je op je vakantieadres bent kun je de drager ook weer demonteren en in je kamer laten staan tot je vertrek.
In ieder geval zullen wij het dak niet openen of sluiten met bagage op de drager. De verkoper zei dat er tot 20 kilo nooit problemen zijn geweest.
Overigens wil ik ook nog even zeggen dat de drager zeker niet misstaat op de SLK. Het is even wennen, maar staat absoluut apart.
(jaja........ ik weet het ....................................... smaken verschillen! )
groeten uit Twente
Rene
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| |
|