| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Roest onderaan |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 45
User seit vor Apr. 03
| Geschrieben am 23.02.2005 um 11:48 Uhr  
| Hallo allemaal,
heb vorige week mijn jaarlijkse verplichte technische controle ondergaan (groene kaart dus alles ok), maar terwijl wagen opgekrikt was voor check, merkte ik op dat er een verbindingsbalk ter hoogte van achterwiel en het midden van carrosserie onderaan stevig aan het roesten was.
De man van de controle merkte het ook, maar gaf me geen 'slechte' punten omdat dit volgens hem geen essentieel structuurelement is, maar eerder een versteviging van de carrosseriestijfheid.
Niettemin vraag ik me af of anderen hier ook reeds roest hebben opgemerkt en of ik dit niet zou melden aan mijn garage voor een mogelijke coulanceaanvraag.
Mijn wagen is van 02/1998 met 115.000 km; ik denk dat de roestweerstand toch wat beter mocht zijn, aangezien ik veronderstel dat die roest niet gisteren plotseling gekomen is.
Alle feedback welkom;
Groeten,
Frank | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Frank R Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 23.02.2005 um 21:36 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von jodo am 23.02.2005 um 21:37 Uhr ]
Dag Frank,
Mijn SLK is van mei 1998 en vorig jaar constateerde ook ik dat de diagonaal geplaatste verstevigingsbuizen aan het roesten waren . Ik lette daar speciaal op omdat daar in het duitse forum ook over geklaagd werd. Volgens de garage kon dit verschijnsel geen kwaad. De verstevigingen zijn niet tegen corrosie behandeld maar slechts van een laklaagje voorzien. Zouden ze doorgeroest zijn dan zijn zij eenvoudig te vervangen. Omdat het oog ook wat wil en ik griezel van roest heb ik ze ervanonder gehaald en na ze ontroest te hebben geschilderd met zwarte Hammerite. Na een jaar zien ze er nog prima uit. Trouwens, met het plaatmateriaal waartegen ze bevestigd zitten was niets aan de hand. Dat zag er als nieuw uit.
Dus geen paniek !!!!!
Groeten uit een nog steeds groen Zeeland,
John. | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 45
User seit vor Apr. 03
| Geschrieben am 24.02.2005 um 10:39 Uhr  
| Hey John,
bedankt voor de respons.
Ik heb ondertussen mijn garage gecontacteerd en daar zei men ongeveer hetzelfde. Ze stelden voor om bij volgend onderhoud de staven te demonteren, ontroesten en te behandelen (zoals jij gedaan hebt).
Ze zeiden me ook dat dit niet door de roestgarantie van MB gedekt wordt (was dit niet 30 jaar sinds enige tijd...), wat ik wel vreemd vond. Ook wisten ze niet wat het zou kosten.
Maar inderdaad, het ziet er niet uit dus ga ik het toch laten doen.
Groeten,
Frank | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Frank R Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 24.02.2005 um 20:03 Uhr  
| Hoi Frank
Ik had ook roest op de stangen.
Deze waren voorzien van een plastic laag dat op meerdere plekken gescheurd was waardoor er water bij kwam en ze begonnen te roesten.
Het lakken of overspuiten kon niet en ze zijn dan ook alle 4 st. onder garantie vervangen.
De nieuwe zijn niet voorzien van een plastic laag maar gewoon zwart gespoten.
Ze zitten er nu ong. een jaar onder de auto en roesten nog niet.
Hoop dat dat ook zo blijft, maar ga het wel in de gaten houden.
Er is dus door mercedes wel het een en ander aan dit probleem gedaan, maar zo te lezen niet voldoende.
Groetjes Alec | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquintaner
Beiträge: 92
User seit 30.09.2004
| Geschrieben am 27.02.2005 um 11:08 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von SLK350NL am 27.02.2005 um 11:11 Uhr ]
Ik vind de kwaliteit van het DC concern de laatste tijd zeer belabberd. Iets totaal anders, een 2 weken geleden bij Radar was de Smart door de mangel gehaald omdat het motoren in de eerste introduktiejaren, het al na 40.000 km kunnen begeven. Enkele jaren later hebben ze het motortje vervangen door een degelijker exemplaar voor de nieuwe Smartjes omdat DC inzag dat het deze niet aan de eisen voldeed. Als de motor het begaf net na de 2 jaar garantie heb je domweg pech en moest je €3.500 uitgeven voor een nieuwe. Niks coulance, want blijkbaar kent DC dat niet. En mijn ervaringen in coulancezaken bij DC zijn gelijk zo. Heel wat anders dan het VAG concern.
--
SLK350 7-G tronic, Iridium, 01-2005 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an SLK350NL Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 102
User seit 08.03.2006
| Geschrieben am 24.03.2006 um 20:35 Uhr  
|
jodo schrieb:
<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von jodo am 23.02.2005 um 21:37 Uhr ]</font>
Dag Frank,
Mijn SLK is van mei 1998 en vorig jaar constateerde ook ik dat de diagonaal geplaatste verstevigingsbuizen aan het roesten waren . Ik lette daar speciaal op omdat daar in het duitse forum ook over geklaagd werd. Volgens de garage kon dit verschijnsel geen kwaad. De verstevigingen zijn niet tegen corrosie behandeld maar slechts van een laklaagje voorzien. Zouden ze doorgeroest zijn dan zijn zij eenvoudig te vervangen. Omdat het oog ook wat wil en ik griezel van roest heb ik ze ervanonder gehaald en na ze ontroest te hebben geschilderd met zwarte Hammerite. Na een jaar zien ze er nog prima uit. Trouwens, met het plaatmateriaal waartegen ze bevestigd zitten was niets aan de hand. Dat zag er als nieuw uit.
Dus geen paniek !!!!!
Groeten uit een nog steeds groen Zeeland,
John.
Hetzelfde is mij afgelopen zomer ook opgevallen.De verstevigingsbuizen gedemonteerd en ook in de Hammerite gezet.Het was eigenlijk maar een buis die goed schoongemaakt moest worden en wel het gedeelte dat tegen de bodemplaat aan zit.Daartussen had vocht en prut zijn sporen achtergelaten.Na een middagje zat alles er weer keurig onder.
Martin.
--
SLK200 , AMG styling , Lazulitblau ,leder-quarz-verw. , 17 inch. AMG , Becker.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Martin-SLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :698 Mitglieder: 9 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|