| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Slecht afdichtende raamrubbers |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 ) |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 30.01.2005 um 15:35 Uhr  
| Hallo SLK-fans,
Als ik mijn SLK heb gewassen is de binnenkant van de zijruiten, met name de linker, ook altijd een beetje nat. Soms zelfs tot op de bestuurdersstoel .
De rubbers dichten kennelijk niet voldoende af, wat ik ook merk tijdens het rijden omdat ik dan ter hoogte van de achterkant van de linkerzijruit een licht gesuis hoor.
Is dit een meer voorkomend probleem en is er wat aan te doen? Nieuwe rubbers?
Groetjes,
Joke
--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 30.01.2005 um 21:13 Uhr  
|
Cabrio-fan schrieb:
Hallo SLK-fans,
Als ik mijn SLK heb gewassen is de binnenkant van de zijruiten, met name de linker, ook altijd een beetje nat. Soms zelfs tot op de bestuurdersstoel .
De rubbers dichten kennelijk niet voldoende af, wat ik ook merk tijdens het rijden omdat ik dan ter hoogte van de achterkant van de linkerzijruit een licht gesuis hoor.
Is dit een meer voorkomend probleem en is er wat aan te doen? Nieuwe rubbers?
Groetjes,
Joke
--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0
hoi Joke,
Die ervaring heb ik ook met het aan de binnenkant nat worden van de zijruiten.Het is ook een nadeel van een deur zonder frame rond de ruit!
Destijds bij een bezoek aan de fiat fabriek in Turijn,waar de Punto Cabrio werd getest op waterdichtheid,klopte men met een rubber hamer aan de binnenkant van het rubber waar het lekte.
Zou deze werkwijze voorleggen aan DC,en anders nieuwe rubbers bestellen!
Groeten,
Richard.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 30.01.2005 um 21:43 Uhr  
| Ha die Joke!
Beide problemen komen voor bij de SLK 170.
Oplossing kan zijn (bij mijn vorige werkte dat prima, de huidige AMG heeft er geen last van):
Bestuurdersdeur iets "strakker" afstellen, dwz de slotplaat enkele mm's naar binnen zetten. Daar heb je wel een groooote ster-schroevendraaier voor nodig en een sterke man wellicht, maar die heb jij!
Het resultaat is dan, omdat de ruit iets vaster in het rubber komt:
1 - raam "suist" vermoedelijk wat minder
2 - lekkage is minder of geheel weg (maar de lekkage kan ook het gevolg zijn van een niet geheel passende overgang tussen het rubber op de voorstijl en het rubber langs het dak...)
3 - de deur gaat wat minder soepel dicht
Succes en laat ff weten of het heeft gewerkt.
Groet'n uit 't hoge Noorden
Bert
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 30.01.2005 um 21:51 Uhr  
| Ik heb bij nat weer of na het wassen ook diverse keren een natte binnenkant van de ruit gezien en wat druppels op de stoel. Altijd aan de linkerkant.
Ik heb mezelf ook afgevraagd of het lekkage is door slecht afdichtende rubbers. Maar ik denk dat het water vanaf de rubbers door het openen van de deur op de ruit en stoel terecht komt.
Een paar weken terug ben ik met de auto door de wasstraat gereden en toen is er geen druppel water binnen gekomen. Dit lijkt me een prima test op waterdichtheid.
Groeten,
Marco | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 30.01.2005 um 22:01 Uhr  
| Bert schrijft:
Bestuurdersdeur iets "strakker" afstellen, dwz de slotplaat enkele mm's naar binnen zetten.
Hoi Bert,
Je praat hierbij om enkele mm's, maar het belangrijkste is dat je oppast dat de deur niet meer gelijk ligt met het achterspatbord!!
Er is misschien ook een mogelijkheid om de raamconstructie enkele mm's naar binnen te stellen.
Groeten,
Richard. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 30.01.2005 um 22:22 Uhr  
| Overigens vind ik dat de deuren bij gesloten dak met behoorlijke kracht dicht gegooid moeten worden. Er zijn auto’s zonder raamstijl waarbij dat beter geregeld is. Als de deur wordt geopend zakt de ruit ongeveer een centimeter en gaat hij weer omhoog als de deur dicht zit. Dit vergemakkelijkt het sluiten van de deuren en misschien levert dit ook een betere afdichting van de rubbers. Ik weet niet de R171 ook is voorzien van deze slimme ruiten.
Groeten,
Marco | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 45
User seit vor Apr. 03
| Geschrieben am 31.01.2005 um 09:50 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Frank R. am 31.01.2005 um 09:50 Uhr ]
Hallo Joke,
de rubbers zullen waarschijnlijk nog niet versleten zijn. Ik heb ook af en toe wat druppels ter hoogte van aansluiting zijruiten aan bestuurderszijde.
Volgens mij komt het meer aan die zijde voor omdat de meeste SLKs rijden zonder passagier in dagelijks gebruik, en de bestuurdersdeur dus meer open en toe geslagen wordt.
Daardoor gaat na een tijdje de linkerzijruit zich licht verzetten, soms ook merkbaar door het feit dat de ruit nog dichtfloept als je deur sluit.
Heb bij vroeger onderhoud al eens met garage daarover gepraat. Ze kunnen de zijruit enigzins aanpassen, zodat ze terug strakker zit.
Een andere tip om het probleempje wat uit te stellen is als je instapt, contact aanzetten voor je deur dichtslaat en raam iets laten zakken, dan deur toe en ruit terug omhoog. De soms moeilijke sluiting komt door de luchtdruk in een kleine cabine, door het raam te openen kan de lucht ontsnappen, gaat portier vlotter dicht en gaat de ruit langer volhouden vooraleer de druppels door te laten.
PS de R171 heeft het systeem van BMW overgenomen met een lichtjes zakkende ruit bij openen en sluiten.
Groeten
Frank | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Frank R Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 31.01.2005 um 11:11 Uhr  
| Hallo allemaal,
Alvast bedankt voor jullie overweldigende hoeveelheid adviezen !
Bert SLK32AMG schrieb:
Bestuurdersdeur iets "strakker" afstellen, dwz de slotplaat enkele mm's naar binnen zetten. Daar heb je wel een groooote ster-schroevendraaier voor nodig en een sterke man wellicht, maar die heb jij!
@ Bert: dit ga ik zeker proberen, alvast mijn dank, maar lees ik nu tussen de regels door dat je denkt dat ik daar zelf niet sterk genoeg voor ben?
Nu daag je me juist uit hè, dat begrijp je wel!
@ Marco: nee hoor, het komt zeker niet door het openen van het portier, want nog met gesloten deur zag ik door het raam reeds de druppels aan de binnenkant zitten. Maar van die druppels op de stoel ben ik inderdaad niet zeker, ik zal er volgende keer eens op letten of die zich ook al voordoen bij gesloten deur.
@ Frank R.: wel een beetje omslachtig hoor, ik zie mezelf dat nog niet telkens doen haha!
Ik begrijp dus dat meerderen hier last van hebben, ik zal als ik iets meer tijd heb het Duitse forum n.a.v. de link van Richard er op naslaan. Het ligt dus blijkbaar niet aan de rubbers zelf.
Dank en groetjes,
Joke
--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 31.01.2005 um 20:31 Uhr  
| Joke, toch heb ik ook al gelezen dat de rubber vervangen kan helpen. Volgens mij werd er geschreven dat je een sterke man nodig had, ik had nog niet de link gelegd dat je deze nodig had voor dit probleem
Een andere oplossing is zeker overstappen op een Peugeot 206CC 2,0
dak blijft dito. haha
Groeten,
Frank
--
Vanaf 23-11-2004 in bezit van een SLK
Ex-MB C220 CDI Bwj 2000 125 PK rijder
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1184 Mitglieder: 5 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|