Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 23.12.2004 um 19:33 Uhr  
| Beste SLK-ers,
Ik heb wel al enkele discussies gelezen over verbruik van de SLK 230 (1 op 10 ed.) en het boekje schrijft hier ook wel over, maar hoe is het brandstof verbruik in de praktijk. Tank is ongeveer 60 liter waarvan 8 liter reserve.
Dus 500Km op een tank is makkelijk te halen in de praktijk?
Ik lees ook gebruik van euro95, super98 en vpower maar wat tank jij nu doorsnee?
Groeten,
Frank
--
Vanaf 23-11-2004 in bezit van een SLK
Ex-MB C220 CDI Bwj 2000 125 PK rijder
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 23.12.2004 um 23:54 Uhr  
| Frank, ik heb inmiddels alle benzinerekeningen en de kilometerstanden verzameld. Ik kom na wat rekenwerk op een heel wisselend verbruik per tankbeurt. Dat wisselt van 1:5 tot 1:11.
Aan de hand van de tankdata kan ik dat via mijn agenda verklaren door veel korte cq lange ritten. In de dagen waar ik het verbruik van 1:5 haalde scoorde ik ook een aantal snelheidsovertredingen.
Verder moet je er rekening mee houden dat relatief veel korte afstanden rijd. Dat komt vooral doordat ik nog geen km van mijn werk woon. 's Morgens rijd ik daar eerst naar toe en als de files zijn opgelost ga ik de snelweg op. Als ik daarna op de zaak terug kom is de auto weer afgekoeld als ik het kleine stukje naar huis rijd. Dat heeft uiteraard een negatief effect op het verbruik.
Gemiddeld komt het verbruik tijdens de laatste 2200 km op 1:9.
Groeten,
Marco
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 24.12.2004 um 11:09 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von AMG-roady am 24.12.2004 um 11:17 Uhr ]
road-ster schrieb:
Hoi Marco,
Ik adviseer een standkachel,zodat de motor tot 60 Celsius wordt verwarmt en de koude start wordt voorkomen.
Groeten,
Richard.
Richard, daar heb je me mee aan het denken gezet.
Behalve een gunstiger brandstofverbruik scheelt het natuurlijk ook in slijtage van de motor.
Zover ik weet zijn er standkachels (bijvoorbeeld van Webasto) te krijgen vanaf €800,- Ik vraag me af of het de investering waard is. Een standkachel verwarmt zowel de motor (via de koelvloeistof) als het interieur. Omdat mijn auto altijd binnen staat zou ik zo'n standkachel alleen voor het verwarmen van de motor willen aanschaffen. Ik ben helaas nog geen standkachel tegen gekomen die alleen de moter verwarmd. Dat zal waarschijnlijk in aanschafprijs schelen.
Ik zal binnenkort op dit onderwerp gaan Googlen en het toch eens serieus overwegen. Als iemand nog tips heeft, graag!
Groeten,
Marco | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 24.12.2004 um 11:36 Uhr  
| Hallo Marco,
Een standkachel verwarmd de koelvloeistof van de motor dus ook de kachel van de auto dmv. aansluiten van de kachelventilator verwarm je ook het interieur.
Een voordeel van het niet aansluiten van de kachelventilator ( 1 draad ) heeft dus prijstechnisch niet veel zin.
Voordeel van een standkachel geen beslagen ruiten en geen koude start meer ( ook zomers! ) + hij is over te bouwen naar een volgende SLK (?) .
Wat betreft jouw prijs moet je toch gauw aan het dubbelle denken.
Groetjes Hans
--
Verwacht op 10-01-2005 een SLK350 Cubaniet met zwarte bekleding en natuurlijk handgeschakeld ( veel mooier geluid ) | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 24.12.2004 um 12:14 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von gvanm am 24.12.2004 um 12:17 Uhr ]
Moin Marco,
hier is een duidelijk gunstigere maar technisch ook helemaal goede alternative to de benzin-bedrijven webasto- of eberspächer-standkachel:
http://www.waeco.de/pages_d/products/defa_wup/default.htm
Op deze zijd dann links op de menupunt "DEFA WarmUp Programmübersicht" klicken, da is een overzicht over de komplette programm. Over de menupunt "Home" is ook een engelse version van de website verkrijgbar.
Deze DEFA-System is een elektrische verwarming van de koelvloeistof (warm-up-standard), en jij verkrijgt ook een system me een binnen-verwarming (warm-up-komfort-plus of -deluxe).
De enige voorwaarde is dat je een elektrische verzorging in je garage heeft.
Deze systemen zijn wijd verspreided in de skandinaavse landen en zijn er normale extras in de Volvo-prijslisten.
De installatie is eenfach - montage in een van de op duits: Froststopfen (op nederlands misschien: vriesstoppen - ik weet het niet???), daarmee kost het geen ruim in de enge motorruimte en is gunstig in te bouwen.
Deze system is voor de slk´s verkrijgbar en kost in duitsland 118,-- Euros incl. BTW, zonder inbouw.
Misschien en interessante alternative voor jouw.
Beste groetjes en prettige kerstdagen wenst jij
Günther | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | |
|