Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Diplomforenuser
Beiträge: 1341
User seit 22.04.2008
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 45
User seit 27.02.2015
| Geschrieben am 13.03.2015 um 16:30 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Rayz350 am 13.03.2015 um 16:41 Uhr ]
Bedankt voor alle tips en complimenten.Ik bekijk ook nog het Zeeland uitje van de club.
Vandaag apk gedaan, kwam er zo doorheen natuurlijk.
Net nieuwe Dunlop asymmetrics besteld. Onder mijn vorige auto BMW( 325 ) had ik Conti Sportcontact 5. Die waren ook heel erg goed.
Deze Dunlops schijnen nog meer grip te hebben en kwamen als beste uit de test.
Nu zitten er Falken`s onder, aardige grip en in het nat gewoon te glad voor een auto als deze. Heel weinig grip in water. Jammer dat mensen altijd te goedkope banden kiezen.
Ik ga altijd voor premium merken. Die zijn gewoon het best.Een auto als deze verdiend niets anders , je zou jezelf tekort doen.
Cabrio fun !
--
350 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Rayz350 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 45
User seit 27.02.2015
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 45
User seit 27.02.2015
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 45
User seit 27.02.2015
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1140
User seit 16.01.2012
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 251
User seit vor Apr. 03
| Geschrieben am 13.03.2015 um 21:40 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Peter am 13.03.2015 um 21:51 Uhr ]
Inderdaad een heel mooie kar, proficiat! Schitterend, ik ben alleen niet zo van het hout in het interieur.
Ik heb zelf in september 2014 mijn tweede SLK gekocht, toevallig ook in Neuss en ook een R171 automaat uit 2004, maar ik heb hem op een autoambulance naar NL gebracht.
Bewust heb ik echter gekozen voor een 200 Kompressor, omdat ik nogal schrik had voor al die verhalen van de kettingwielen bij de 280 en de 350 en voor de olielekkage via de kabels van de nokkenasverstellers in het motorstuurapparaat.
Dus die twee zaken moet je zeker checken, want in beide gevallen ben je voor duizenden euro's aan de beurt als het mis gaat. Je kunt de serienummers van de motoren die het betreft gemakkelijk op het Duitse gedeelte vinden. Die kabels van de nokkenasverstellers zijn simpel zelf te vervangen, dat is een sticky op het R171 forum.
Ik had hiervoor een R170 200 en vond eerlijk gezegd de nieuwe Kompressor al een hele vooruitgang. Ook deze rijdt super. Ik heb ook een 280 en een 350 gereden en toch uiteindelijk voor de Kompressor gekozen met aantoonbaar weinig kilometers met zo'n beetje alle opties behalve de Klimaautomatik. Die heb ik overigens zelf onlangs ingebouwd inclusief de twee Sensoren (zonnestandssensor en de Schadstoffsensor).
Ik heb bij Mercedes-Benz in Goch de automaat laten spoelen, want dat was ondanks alle afgestempelde beurten bij Mercedes nog niet gebeurd en daar bleek dat het eigenlijk nog niet nodig geweest zou zijn: de olie zag er volgens de monteur nog gezond uit. Het kostte overigens 'maar' 305 euro.
Veel plezier met je auto, maar check zeker even preventief die oliekabels en de tandwielen!
Hier de foto van mijn SLK net over de grens op weg naar 'huis'....
--
R171 200K - 2004 - Automatik - Tellursilber Metallic - Leder Universumblau - Comand APS + Bluetooth B67880000 Telefon - DVD Player - Airscarf - Sitzheizung - Bi-Xenon mit Abbiegelicht- Fahrersitz Lenkrad Memory - Lenkradheizung - Thermotronic Umbau | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Peter Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 45
User seit 27.02.2015
| Geschrieben am 13.03.2015 um 22:27 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Rayz350 am 13.03.2015 um 22:54 Uhr ]
Hallo,
ja top al die tips.
Maar de dag dat ik 4000,- aan een garage ga geven zal nog ver weg zijn. Die tandwielen wisselen we zelf wel. Kost ons wel een week in en uitbouwen van het blok, maar we kunnen het.
Mit einer "Umstellung des Werkstoffs" (laut AutoBild ein Hinweis auf einen Materialfehler) bei den Kettenrädern versuchte MB dem Artikel nach das Problem zu beseitigen (ab Motornummer ...468993 beim M272 und ab ...088611 beim M273).
Ik heb motornummer 272963, dus het kan mee vallen.
Was het bedrag van 305,- alleen het spoelen of ook de olie wissel?
--
350 + fxdwg dyna wide glide | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Rayz350 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 45
User seit 27.02.2015
| Geschrieben am 13.03.2015 um 22:38 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Rayz350 am 13.03.2015 um 22:42 Uhr ]
Er gaat 9 liter olie in plus nog een pakking en een filter.
Denk al gauw 140,- aan inkoop materiaal voor de G tronic.
Ik wilde perse geen zwart leer in een cabrio, veel te heet in de zon.Het moest dus wel rood worden, beige is weer te chique. Maar zo ieder zijn keuze nietwaar !
Happy owner Ray
PS ook een mooie slk Peter !
--
350 + fxdwg dyna wide glide | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Rayz350 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|