Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1140
User seit 16.01.2012
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 56
User seit 02.12.2011
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1140
User seit 16.01.2012
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 56
User seit 02.12.2011
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 14
User seit 31.07.2013
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 56
User seit 02.12.2011
| Geschrieben am 15.08.2013 um 22:19 Uhr  
| zal morgen naar gekeken worden. Werd gisteren al over een klep gesproken. Ik spreek de taal hier niet hoed dus versta niet alles. LMM kan zoals ik heb begrepen worden afgekoppeld, dan heb je de emergency oplossing maar daar lag het kennelijk niet aan dus moet die luchtklep zijn die ze morgen gaan kontroleren. Even afwachten nog. Zit inmiddels meer dan 2 weken zonder slk!
--
Besitzer 230 SLK Kompressor 1999 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ceeswb Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
| Geschrieben am 16.08.2013 um 15:17 Uhr  
| Ik begrijp dat uw wagen bij een dealer staat?
Zo ja als ze de wagen uitlezen dan zien ze direcct wat het mankement is en kunnen ze eenvoudig de zaak oplossen.
Staat hij niet bij de dealer dan kun proberen hem zelf te resetten door pak weg een uur de batterij + en _ af te koppelen en nadien een minuutje de beide borns tegen elkaar te houden. Bij mijn vorige alfa werkte dit en bij heel wat autos eveneens of het bij mercedes werkt daarentegen weet ik niet uit ondervinding. Evenwel kwaad kan dit zeker niet.
Let wel dit werkt meestal na gewoon een lege batterij, indien er werkelijk iets stuk is gegaan ( kan altijd ) dan is de fout na het resetten niet weg en ben je terug bij af, vandaar dat ik zeg uitlezen dan zien ze echt wat er gebeurt is en wat er eventueel stuk is............van dat punt af is t vrij simpel.......................maar niet noodzakelijk gedkoop.
Succes
--
Hopelijk lost de ster de verwachtingen in | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ZENOBIE Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 56
User seit 02.12.2011
| Geschrieben am 17.08.2013 um 09:58 Uhr  
| De wagen staat bij de service, Mercedes heeft uitgelezen en geconstateerd dat het de lamdasonde zou moeten zijn. Nwe ingezet maar het probleem is niet opgelost. Nu gaan ze de gasklep kontroleren. Uitlezen geeft nooit exact het probleem weer, geeft alleen een indicatie waar je moet zoeken. Allereerst gaf het aan dat het voor de kompressor zou zitten. Ik ben niet technisch maar ik begrijp wel dat, ondanks de uitlezingen, het een zoektocht is. En als je de onderdelen die aangeduid worden, eerst steeds moet vervangen en het blijkt het probleem niet op te lossen kan het een dure geschiedenis worden. Het enige voordeel is dat de onderdelen zijn venieuwd, nodig of niet. We zoeken weer verder......Ook zat er een scheurtje in een slangetje waardoor er valse lucht werd aangezogen, ook vervangen. Maar, zoals gezegd, we zoeken stug verder......Geen andere keuze!
--
Besitzer 230 SLK Kompressor 1999 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ceeswb Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1140
User seit 16.01.2012
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
| Geschrieben am 19.08.2013 um 09:09 Uhr  
|
ceeswb schrieb:
De wagen staat bij de service, Mercedes heeft uitgelezen en geconstateerd dat het de lamdasonde zou moeten zijn. Nwe ingezet maar het probleem is niet opgelost. Nu gaan ze de gasklep kontroleren. Uitlezen geeft nooit exact het probleem weer, geeft alleen een indicatie waar je moet zoeken. Allereerst gaf het aan dat het voor de kompressor zou zitten. Ik ben niet technisch maar ik begrijp wel dat, ondanks de uitlezingen, het een zoektocht is. En als je de onderdelen die aangeduid worden, eerst steeds moet vervangen en het blijkt het probleem niet op te lossen kan het een dure geschiedenis worden. Het enige voordeel is dat de onderdelen zijn venieuwd, nodig of niet. We zoeken weer verder......Ook zat er een scheurtje in een slangetje waardoor er valse lucht werd aangezogen, ook vervangen. Maar, zoals gezegd, we zoeken stug verder......Geen andere keuze!
--
Besitzer 230 SLK Kompressor 1999
De software uitlezing van Mercedes stelt dan erg teleur een merk als dit onwaardig. Ik had voor mijn Alfa GTV een eenvoudige interface met bijhorend software programmatje. ( totaal kostprijs 45 € ) Dus in niets te vergelijken met Star uitlees apparatuur van Mercedes en toch kwam daar indien nodig de gepaste info uit .........................je moet die info wel kunnen intrepeteren. Als er bvb opkomt dat er een éénmalige fout optrad dan is dat onderdeel bijna nooit echt stuk ( ieder onderdeel kan dan nog eens opzichzelf getest worden ) en moet je de volgende fout interpreteren enz............maar dat zijn ze dus blijkbaar aan het doen
Succes
--
Hopelijk lost de ster de verwachtingen in | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ZENOBIE Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|