| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: SLK weg of een dieseltje erbij ? |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 ) |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 23.05.2006 um 23:37 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von emmystarlight am 23.05.2006 um 23:38 Uhr ]
Hoi Dany,
Je hebt in Belgie toch veel franse dieseltjes die niet duur zijn in aankoop en verbruik.Een vriend van me zweert bij zijn 206 dieseltje,zijn erg betrouwbaar!
Maar de SLK verkopen NIET DOEN HOOR!!!!!
Groetjes Anne
PS,natuurlijk Peugeot 206!
--
Groetjes uit de Grensstreek | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 24.05.2006 um 22:34 Uhr  
|
emmystarlight schrieb:
Hoi Dany,
Je hebt natuurlijk ook een 206CC met dieselmotor.
Nog een klapdakje erbij????????
Groetjes Anne
--
Groetjes uit de Grensstreek
Hoi Anne,
Zou jij de SLK gekocht hebben met dieselmotor?
Groetjes, Richy
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
*80% weet het en slechts 20% eet het!!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 24.05.2006 um 22:39 Uhr  
| Er was alweer een jaar terug volgens mij sprake van een SLK (R171) met dieselmotor, ik geloof een 3,5 liter triturbo met iets van 280 pk naar ik meen. Ding had een ENORM koppel en had ongeveer AMG-prestaties.
Ze lepelen tegenwoordig overal diesels in dus het was aardig aannemelijk ook. Ik dacht dat die er zou komen maar sinds die berichten van toen nooit meer wat van vernomen.
--
230K, 2000, 6-handbakker (32,500 km) + Swift GTi '93 (173,000km!)
http://www.nbr.demon.nl
En denk eraan! 2 stuks groenten en 2 stuks fruit... | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 24.05.2006 um 22:56 Uhr  
|
ESELKA schrieb:
Er was alweer een jaar terug volgens mij sprake van een SLK (R171) met dieselmotor, ik geloof een 3,5 liter triturbo met iets van 280 pk naar ik meen. Ding had een ENORM koppel en had ongeveer AMG-prestaties.
Ze lepelen tegenwoordig overal diesels in dus het was aardig aannemelijk ook. Ik dacht dat die er zou komen maar sinds die berichten van toen nooit meer wat van vernomen.
--
230K, 2000, 6-handbakker (32,500 km) + Swift GTi '93 (173,000km!)
http://www.nbr.demon.nl
En denk eraan! 2 stuks groenten en 2 stuks fruit...
Het zou een goed alternatief zijn voor Dany!!!
De SLK houden met een verbruik van een diesel.....
Richy
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
*80% weet het en slechts 20% eet het!!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 24.05.2006 um 23:03 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 24.05.2006 um 23:11 Uhr ]
Al vrees ik dat die diesel ook wel 1:12 zal lopen dan... maargoed wel wat goedkopere vloeistof erin, en wat lagere afschrijving per km dan een benzinevariant wellicht. Krijg alleen het vermoeden dat ook in de R171 geen diesel meer zal komen. En das maar goed ook.
Even gegoogled en daar stonden ze meteen linkjes naar dat verhaal:
http://www.auto123.com/en/info/news/prototype,view,Mercedes.spy?artid=37812&pg=1
"The SLK 320 CDI tri-turbo, meanwhile, can generate an impressive 286 hp and 630 Nm of torque"
En voor de SL hadden ze toen een 4 liter in gedachten: SL400 CDI Biturbo met 311 pk en ehh NOG meer koppel.
Je kunt je overigens afvragen of met een SLK met 630nm aan koppel (waarschijnlijk, zoals meestal bij diesel al bij 1500 rpm?) nog wel normaal weg te rijden valt! Elke 2 weken nieuwe achterbanden.
--
230K, 2000, 6-handbakker (32,500 km) + Swift GTi '93 (173,000km!)
http://www.nbr.demon.nl
En denk eraan! 2 stuks groenten en 2 stuks fruit... | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 24.05.2006 um 23:10 Uhr  
|
ESELKA schrieb:
Al vrees ik dat die diesel ook wel 1:12 zal lopen dan... maargoed wel wat goedkopere vloeistof erin, en wat lagere afschrijving per km dan een benzinevariant wellicht. Krijg alleen het vermoeden dat ook in de R171 geen diesel meer zal komen. En das maar goed ook.
--
230K, 2000, 6-handbakker (32,500 km) + Swift GTi '93 (173,000km!)
http://www.nbr.demon.nl
En denk eraan! 2 stuks groenten en 2 stuks fruit...
Dat verbruik die op vakantie is naar Oostenrijk ook gehaald met z'n CLK430
niet slecht voor een V8....
Dan heb ik toch liever een benzine-slikker!!
Richy
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
*80% weet het en slechts 20% eet het!!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquintaner
Beiträge: 79
User seit 23.01.2006
| Geschrieben am 25.05.2006 um 23:01 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von dap am 25.05.2006 um 23:02 Uhr ]
Hallo, bedankt voor jullie antwoorden en advies.
@ESELKA
Een leuk sportief benzinekarretje is inderdaad een alternatief. Maar wat bedoel je met 'sportief' ? Voor mij is dat voldoende pk, maar vooral koppel om op een comfortabele manier naar mijn werk te rijden. En voor bv. een 1.4 16V betaal je al gauw evenveel of meer dan voor een dieseltje. Bovendien blijft het hoger verbruik én de hogere kostprijs van de brandstof een rol spelen (minimum 30000 km p/j).
Bij een benzine zit je al gauw aan een verbruik van 7 l/100 km. De diesel 1.4 = 4,5 l/100 km en de 1.9 = 5 l/100km.
@Joke
De kleur ? Bedankt voor je mening. Ik denk ook dat de Fabia het mooist oogt in het zwart.
Ter info:
- bij aankoop betaal je in België BIV (belasting op inverkeerstelling) en deze loopt op in functie van het vermogen (kW). Voor de wagentjes die ik in gedachte had, is dit te verwaarlozen: 61,50 EUR voor de 1.4 TDI en 123 EUR voor de 1.9 TDI.
Daarnaast wel jaarlijkse rijbelasting van ongeveer 200 EUR voor de 1.4 en 300 EUR voor de 1.9.
De BIV is te vergelijken met jullie BPM... ben ik blij dat ik geen Nederlands ingezetene ben... de aankoop van een auto is gewoon niet betaalbaar, maar ja... de Belgen zullen op een andere manier hun duit aan vadertje staat wel in het zakje doen (we hebben niet voor niets ongeveer de hoogste belastingdruk van de EU).
@Richy
Het water loopt me bijna uit de mond: een zwarte Golf TDI (met uiteraard minstens airco).
Ben wat 2e handssites gaan bekijken, en dat zit je voor de 90 of 105 pk en 2 tot 2,5 jaar oud toch al gauw aan 15000 EUR en mee (excl. BPM), wat me een beetje veel lijkt. Bovendien hoef je'm dan te nemen zoals ie is, ik bedoel je kan de kleur niet kiezen, een of andere optie die je graag had zal er dan wel niet op zitten....
Heb nu een goeie prijs voor zowel een Fabia (1.4 = 80 pk of 1.9 TDI = 100 pk à 13700 resp. 13900 EUR) als voor een Ibiza (1.4 TDI Sport = 80 pk à 13800). Met de BIV van max. 123 EUR blijf ik mooi onder de 14000 voor een nieuwe.
Opties Fabia: halfautomatische airco, centrale vergrendeling met afstandsbediening, electrische verwarmbare spiegels, radio-CD met 8 LS, park distance control, gekoeld handschoenkastje (goed als ik in de file sta voor wat blikjes), verwarmbare voorzetels.
Opties Ibiza: volautomatische airco, centrale vergrendeling met afstandbediening, electrisch verwarmbare én inklapbare spiegels, lederen sportstuur, versnellingspook en handremgreep, verlaagde sportvering 15 mm, sportzetels voor en achter, cruise control, radio-CD-MP3 met 4 LS.
Voornaamste verschil dus: volautomatisch airco in de Ibiza maar geen verwarmbare voorzetels ('t zal klappertanden worden in de winter, want de nieuwe moet buiten slapen, de SLK mag uiteraard in de garage !).
Ibiza is wel heel wat sportiever met honingraatgrille, 16" lichtmetalen velgen met 205/45 banden (tegenover 14" stalen velgen en 185/60 banden op de Fabia).
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp, ik weet het nog steeds niet !
@allen: zal met deze wagen minstens 30000 km bollen: 365 dagen MIN 104 weekenddagen MIN 10 wettelijke feestdagen MIN 36 vakantiedagen = 215 dagen à 150 km = 32.250 km p/j, maar zonder ziekte en.... inderdaad, in de zomer zal ik tussendoor toch ook wel eens de SLK nemen.
Conclusie: luxeprobleem, maar o zo moeilijk.
Gr. Dany.
--
R171 - 200K - foto's van o.m. de Bloesemtocht 2006 op http://users.telenet.be/daps_place/C1_slk_tucson01.htm | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an dap Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 26.05.2006 um 22:01 Uhr  
| Hoi Richy,
Als er een SLK bestond met diesel(wel een sportieve dan) had ik hem zeker gekocht,zo'n 270 CDI was al genoeg geweest voor de SLK.
De diesel die geplant was voor de SLK gaat niet door,heb het nog nagevraagd,dat was nog een vettere geweest dan de 270er,ik geloof de 350CDI die ook in de CLS en de E en S KLasse ligt!
Groetjes Anne
--
Groetjes uit de Grensstreek | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 26.05.2006 um 22:29 Uhr  
|
emmystarlight schrieb:
Hoi Richy,
Als er een SLK bestond met diesel(wel een sportieve dan) had ik hem zeker gekocht,zo'n 270 CDI was al genoeg geweest voor de SLK.
De diesel die geplant was voor de SLK gaat niet door,heb het nog nagevraagd,dat was nog een vettere geweest dan de 270er,ik geloof de 350CDI die ook in de CLS en de E en S KLasse ligt!
Groetjes Anne
--
Groetjes uit de Grensstreek
Hoi Anne,
Vond het al opvallend stil op dat front...
Waarschijnlijk was het een proefballonnetje om te kijken hoe de reactie's van het publiek waren of een geval van interne concurentie!!
Geef mij maar de sound van de V6-motor....geweldig gewoon!
Groetjes, Richy
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
*80% weet het en slechts 20% eet het!!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1188 Mitglieder: 5 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|