| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Vertel eens wat over je 2e en/of 3e auto! hihi ;-) |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 ) |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 20.09.2005 um 09:22 Uhr  
|
groenteboer schrieb:
<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 19.09.2005 um 20:07 Uhr ]</font>
Daar kom ik aan hoor, net 2 weken een oud brikkie derbij,........ maar ik weet dat er meerdere hier zijn met een 2e danwel 3e auto.
Lijkt me leuk om eens e.e.a. te lezen over die auto('s).
Richard bv met zijn Fiat, van meneer Lotus kunnen we wel lezen op zijn pagina, maar misschien nog wat leuks te roepen over de T-sport?
Hoe staat deze 2e/3e auto in verhouding tot de SLK? Roep maar wat u wilt.
Tot begin dit jaar was mijn SLK mijn 2e auto. De 1e auto is bij mijn ex-vrouw gebleven waardoor de SLK kon promoveren naar de 1e plaats. Absoluut geen straf natuurlijk.
Naast de SLK heb ik twee Trabanten uit 1962 en 1964. In Duitsland staat nog een Wartburg uit 1956 op me te wachten voor transport naar Nederland.
Een paar leuke bijzonderheden over de Trabanten: 594 cc tweetakt motor met 23 pk, stuurversnelling, bladveren, 6 volt, geen benzinemeter, als de auto gaat stotteren moet het benzinekraantje (in het dashboard) op reserve worden gezet, de tank met tankdop zit in de motorkap. Kortom, lekker primitief en een totaal andere auto dan de SLK. Als je in zo'n auto rijdt wordt je meteen vrolijk.
De Trabant uit 1962 is op het stuur na helemaal origineel. Het modelletje is niet het bekende vierkante model, maar een leuk rond modelletje wat tot 1963 is gebouwd. Doordat dit model al meer dan 40 jaar niet meer is gebouwd begint hij redelijk zeldzaam te worden.
De Trabant uit 1964 is volledig gemoderniseerd. Als ik een keer tijd over heb zal ik hem in Duitsland laten ombouwen tot cabriolet. Ik hoop a.s. voorjaar.
Groeten,
Marco
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
| Geschrieben am 20.09.2005 um 09:51 Uhr  
|
AMG-roady schrieb:
groenteboer schrieb:
<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 19.09.2005 um 20:07 Uhr ]</font>
Daar kom ik aan hoor, net 2 weken een oud brikkie derbij,........ maar ik weet dat er meerdere hier zijn met een 2e danwel 3e auto.
Lijkt me leuk om eens e.e.a. te lezen over die auto('s).
Richard bv met zijn Fiat, van meneer Lotus kunnen we wel lezen op zijn pagina, maar misschien nog wat leuks te roepen over de T-sport?
Hoe staat deze 2e/3e auto in verhouding tot de SLK? Roep maar wat u wilt.
Tot begin dit jaar was mijn SLK mijn 2e auto. De 1e auto is bij mijn ex-vrouw gebleven waardoor de SLK kon promoveren naar de 1e plaats. Absoluut geen straf natuurlijk.
Naast de SLK heb ik twee Trabanten uit 1962 en 1964. In Duitsland staat nog een Wartburg uit 1956 op me te wachten voor transport naar Nederland.
Een paar leuke bijzonderheden over de Trabanten: 594 cc tweetakt motor met 23 pk, stuurversnelling, bladveren, 6 volt, geen benzinemeter, als de auto gaat stotteren moet het benzinekraantje (in het dashboard) op reserve worden gezet, de tank met tankdop zit in de motorkap. Kortom, lekker primitief en een totaal andere auto dan de SLK. Als je in zo'n auto rijdt wordt je meteen vrolijk.
De Trabant uit 1962 is op het stuur na helemaal origineel. Het modelletje is niet het bekende vierkante model, maar een leuk rond modelletje wat tot 1963 is gebouwd. Doordat dit model al meer dan 40 jaar niet meer is gebouwd begint hij redelijk zeldzaam te worden.
De Trabant uit 1964 is volledig gemoderniseerd. Als ik een keer tijd over heb zal ik hem in Duitsland laten ombouwen tot cabriolet. Ik hoop a.s. voorjaar.
Groeten,
Marco
Grappig, mogen die tweetakt trabanten hier nog wel rijden? In Duitsland geloof ik niet toch? Daar bouwen ze ze allemaal om met 1.3 liter VW Polo motoren of zo? Ik heb helaas geen oldtimers meer, omdat ik bang ben geen stalling ervoor te kunnen vinden op een gegeven moment.
Groeten,
Ard
--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ardvw28 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquintaner
Beiträge: 79
User seit 08.08.2005
| Geschrieben am 20.09.2005 um 16:49 Uhr  
| Hallo hier de slk belg.Naast mijn slk 230k magmarood amg bezit ik nog een blauwe renault 8 van 1966 die ik helemaal geretaureerd heb een plezier om mee te rijden maar wat een verschil als je in de slk stapt.Om eerlijk te zijn heb ik deze zomer er noch maar weinig met gereden en ben ik van plan deze weg te doen .Wie weet zijn er kandidaten. Groetjes Fred | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an bink Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 21.09.2005 um 14:16 Uhr  
|
ardvw28 schrieb:
Grappig, mogen die tweetakt trabanten hier nog wel rijden? In Duitsland geloof ik niet toch? Daar bouwen ze ze allemaal om met 1.3 liter VW Polo motoren of zo? Ik heb helaas geen oldtimers meer, omdat ik bang ben geen stalling ervoor te kunnen vinden op een gegeven moment.
Groeten,
Ard
--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615
Als een auto een bepaalde leeftijd heeft bereikt (ik dacht 20 jaar oud) is het logisch dat die auto niet meer volledig kan voldoen aan de hedendaagse technische -en milieueisen. Hier wordt tijdens de apk keuring rekening mee gehouden, zodat een oldtimer toch apk gekeurd kan blijven rondrijden.
Hoe ze daar in Duitslang mee omgaan weet ik niet.
Groeten,
Marco | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 21.09.2005 um 19:59 Uhr  
|
AMG-roady schrieb:
groenteboer schrieb:
<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 19.09.2005 um 20:07 Uhr ]</font>
Daar kom ik aan hoor, net 2 weken een oud brikkie derbij,........ maar ik weet dat er meerdere hier zijn met een 2e danwel 3e auto.
Lijkt me leuk om eens e.e.a. te lezen over die auto('s).
Richard bv met zijn Fiat, van meneer Lotus kunnen we wel lezen op zijn pagina, maar misschien nog wat leuks te roepen over de T-sport?
Hoe staat deze 2e/3e auto in verhouding tot de SLK? Roep maar wat u wilt.
Tot begin dit jaar was mijn SLK mijn 2e auto. De 1e auto is bij mijn ex-vrouw gebleven waardoor de SLK kon promoveren naar de 1e plaats. Absoluut geen straf natuurlijk.
Naast de SLK heb ik twee Trabanten uit 1962 en 1964. In Duitsland staat nog een Wartburg uit 1956 op me te wachten voor transport naar Nederland.
Een paar leuke bijzonderheden over de Trabanten: 594 cc tweetakt motor met 23 pk, stuurversnelling, bladveren, 6 volt, geen benzinemeter, als de auto gaat stotteren moet het benzinekraantje (in het dashboard) op reserve worden gezet, de tank met tankdop zit in de motorkap. Kortom, lekker primitief en een totaal andere auto dan de SLK. Als je in zo'n auto rijdt wordt je meteen vrolijk.
De Trabant uit 1962 is op het stuur na helemaal origineel. Het modelletje is niet het bekende vierkante model, maar een leuk rond modelletje wat tot 1963 is gebouwd. Doordat dit model al meer dan 40 jaar niet meer is gebouwd begint hij redelijk zeldzaam te worden.
De Trabant uit 1964 is volledig gemoderniseerd. Als ik een keer tijd over heb zal ik hem in Duitsland laten ombouwen tot cabriolet. Ik hoop a.s. voorjaar.
Groeten,
Marco
Hallo Marco,
Hoe staat het met de onderdelen-voorziening van de Trabant?
De Apk-eisen aangaande de CO/HC uitstoot is gebaseerd op het jaartal waarin de auto is gemaakt........
In Duitsland is mij bekend van de X 1/9-club dat de auto's daar moeten voorzien zijn van een zgn. G-KAT.
Zonder deze voorziening betaalt men meer wegenbelasting!
groetjes,
Richard.
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 22.09.2005 um 09:16 Uhr  
|
Hallo Marco,
Hoe staat het met de onderdelen-voorziening van de Trabant?
groetjes,
Richard.
Ik heb zelf door de jaren heen een mini onderdelenmagazijn aangelegd waar ik de meest gangbare onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn uit kan halen. Daarnaast heb ik enkele carrosseriedelen, ramen en zelfs een complete ongebruikte motor liggen.
Als je een oldtimer hebt is het raadzaam om er twee te hebben. Eén om in te rijden en één die in onderdelen uit elkaar ligt.
Als ik een onderdeel mis kan ik altijd bij de Trabant club ("De Blauwe Walm" ) terecht.
Groeten,
Marco | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| | |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 03.10.2005 um 16:53 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 03.10.2005 um 17:09 Uhr ]
Ik heb net wat filmpjes geschoten, wat nu helemaal verdomd lastig was, bijna allemaal mislukt ivm teveel zon zodat het alleen donker is, en veel misschakelen! haha Valt ook niet mee in zo'n oud bakkie om in de drukte vh verkeer een goeie situatie uit te kiezen, met 1 hand dat cameraatje op tijd in te schakelen, netjes te richten op de wijzertjes, netjes en tijdig schakelen, en dan weer uitschakelen...en dat terwijl je op het verkeer moet letten terwijl je veelste hard rijdt... aacckk.
Nougoed dit zijn wel de aardigste denk ik. Niet helemaal doorgehaald tot tegen de 8000, maar wel lekker een beetje verder dan normaal, zodat je wel kan horen waar ie het beste klinkt, tussen 4000 en 6000. Boven de 7000 heeft toch geen zin en dat vindt ie ook niet lekker, dat hoor je dan duidelijk (zal wel mede de leeftijd zijn).
http://www.nbr.demon.nl/Suzie/Suzie_eigen_filmpjes002.avi
En nog eentje (ja dat is in zijn 5 , en niet zijn top maar daar is de fut er wel aardig uit bij die snelheid!):
http://www.nbr.demon.nl/Suzie/Suzie_eigen_filmpjes015.avi
N.B. Let wel ik heb er wat grotere banden onder zitten, normaal zou het bij 15" zijn: 195/45/15 en bij mij zit er 195/50/15 onder. Dus vermoedelijk is de normale tellerafwijking daardoor gecorrigeerd en zijn het wel echte kilometers?
--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 03.10.2005 um 18:29 Uhr  
| Leuke filmpjes Nils,
Eigenlijk moet je de camera vast monteren aan de hoofsteun,dan kan je je volledig concentreren op het rijden!!
Een echt toerenmotortje moet ik zeggen net als m'n X 1/9......
Deze heeft dubbele klepveren om het zweven te voorkomen en ik heb hem een keer op de 8000 touren gehad!!!
Maar net wat jij vertelde,dat heeft weinig zin natuurlijk......
Controleer wel regelmatig het oliepeil!!
Ciao,
Richard.
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1302 Mitglieder: 3 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|