| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Verbruik de praktijk |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 ) |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 24.12.2004 um 13:24 Uhr  
| Hi Frank,
dat is wat anderes - me deze standkachel kan je over een 220-V elektrische verzorging de koelwater morgens opwarmen en dann de verwarmte motor starten. De MB-"Standkachel" gebruikt de restrwarmte van de motor.
En nu nochmal terug na de originale thema van deze thread: mijn slk 230 automat, bruikt van 9 to 11 liter per 100 km, afhangelijk van de rij-bedingingen - 9 l op de gewone wegen en 11 in de stad of op de autobahn bij normale snelheid. Maar op de duitse autobahn is ook duidelijk meer dan 15 l/100 km to realizeeren wenn je in een bereik van over 200 km/h rijt.
Maar gemiddeld is het ca. 10 l op 100 km.
An alle nederlandse slk-rijders: prettige kerstdagen en een gelukelijke 2005 met alltijd mooie cabrio-weer!
Günther | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 24.12.2004 um 14:35 Uhr  
|
FrankSLK schrieb:
neem even aan dat de standkachel waar jullie het nu over hebben iets anders is dan de standkachel die er van MB al inzit?
Gr,
Frank
--
Vanaf 23-11-2004 in bezit van een SLK
Ex-MB C220 CDI Bwj 2000 125 PK rijder
Zit er standaard een standkachel in de SLK ???
Marco
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 24.12.2004 um 14:42 Uhr  
|
Zit er standaard een standkachel in de SLK ???
Hij zit er wel in bij mijn SLK maar wel als optie. Knopje met de auto indrukken als je de warme auto verlaat. Op de foto te zien heb jij deze ook.
Gr,
Frank
--
Vanaf 23-11-2004 in bezit van een SLK
Ex-MB C220 CDI Bwj 2000 125 PK rijder
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 24.12.2004 um 14:43 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von FrankSLK am 24.12.2004 um 14:45 Uhr ]
Bedankt mensen met de info betreffende verbruik. Misschien voor de standkachel even een nieuwe threat maken.
Groeten,
Frank
--
Vanaf 23-11-2004 in bezit van een SLK
Ex-MB C220 CDI Bwj 2000 125 PK rijder
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 24.12.2004 um 15:43 Uhr  
|
FrankSLK schrieb:
Zit er standaard een standkachel in de SLK ???
Hij zit er wel in bij mijn SLK maar wel als optie. Knopje met de auto indrukken als je de warme auto verlaat. Op de foto te zien heb jij deze ook.
Gr,
Frank
--
Vanaf 23-11-2004 in bezit van een SLK
Ex-MB C220 CDI Bwj 2000 125 PK rijder
Je hebt gelijk Frank! Ik heb net direct even in de auto het knopje goed bekeken en het boekje er op nageslagen, maar het is inderdaad voor de restwarmte. Ik ben er steeds van uit gegaan dat die knop voor luchtcirculatie in het interieur was.
Goh, nog meer luxe!
Bedankt,
Marco | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 24.12.2004 um 15:54 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von FrankSLK am 24.12.2004 um 15:54 Uhr ]
Marco,
Daar hebben we deze club toch voor om discussies op te starten, te lezen en te leren van elkaar.
Groeten,
Frank
--
Vanaf 23-11-2004 in bezit van een SLK
Ex-MB C220 CDI Bwj 2000 125 PK rijder
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 25.12.2004 um 10:38 Uhr  
|
FrankSLK schrieb:
-Hoe is het brandstof verbruik in de praktijk. Tank is ongeveer 60 liter waarvan 8 liter reserve.
- Ik lees ook gebruik van euro95, super98 en vpower maar wat tank jij nu doorsnee?
Verbruik:
Ook ik rijd gemiddeld zo'n 1 op 10. Meestal stads- en fileverkeer met tussendoor een stuk snelweg. Valt me mee, zeker voor een 2,3 liter automaat. Als ik me een tankje even lekker heb uitgeleefd op de kick down is het wel wat meer ja
Het valt me wel op dat hij 's winters minder zuinig rijdt (steeds slechter dan 1 op 10) dan 's zomers (meestal wat beter dan 1 op 10).
Ik denk dat dat komt omdat koude lucht zwaarder is en dus een hogere dichtheid heeft. De injectie van de auto corrigeert voor de luchtdichtheid (meer brandstof nodig voor de juiste verhouding), dus vandaar dat het verbruik omhoog gaat. Bovendien heb je in de winter vaak meer verbruikers aan in je auto. Vaker je lampen (als je die tenminste niet altijd aan hebt), achterruit verwarming, aanjager van de kachel, etcetera.
Laatst heb ik nog 60 km doorgereden nadat "het nu-gaan-tanken-lampje" ging branden, toen ik daarna tankte ging er 57 liter in de 60-liter tank. Net op tijd dus!
Brandstof:
Ik tank altijd V-power. Het is beslist beter voor de motor omdat het zwavelvrij is en een aantal reinigende additieven bevat. Het heeft daardoor een completere verbranding, waardoor je ook zuiniger rijdt.
Super plus (98 RON) is alleen noodzakelijk voor oudere en getunde (hogere compressieverhouding) motoren. Een auto die goed op euro 95 rijdt heeft geen octaangetal van 98 nodig aangezien 98 een hogere klopvastheid heeft en detoneren (pingelen, voortijdig verbranden van de benzine) van de motor voorkomt. Maar dat doet een normale moderne motor dus óók al niet bij 95 RON.
Ergo: gewoon euro 95 is toereikend, super (plus) heeft geen toegevoegde waarde, wil je je motor verwennen en in goede conditie houden, tank dan V-power.
In mijn vorige auto zat een boardcomputer en kon ik het verbruik bijhouden: daarin bleek dat ik met V-power zo'n halve liter per 100 km minder verbruikte = -/- 5%. Dit weegt tegen de meerprijs van V-power op. Ik ga er even vanuit dat mijn SLK ditzelfde minderverbruik laat zien, maar dat heb ik niet getest want ik heb er nooit euro 95 in getankt.
Groetjes en fijne kerstdagen,
Joke
--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 25.12.2004 um 10:56 Uhr  
| Joke schrijft,
Laatst heb ik nog 60 km doorgereden nadat "het nu-gaan-tanken-lampje" ging branden, toen ik daarna tankte ging er 57 liter in de 60-liter tank. Net op tijd dus!
Als je dat uitrekent heb je een verbruik van 1:12 gescoord!!
Zeker met een fluwelen voetje gereden tot dat je een benzine-station tegenkwam.
Groeten,
Richard. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 29.12.2004 um 08:25 Uhr  
|
road-ster schrieb:
Joke schrijft,
Laatst heb ik nog 60 km doorgereden nadat "het nu-gaan-tanken-lampje" ging branden, toen ik daarna tankte ging er 57 liter in de 60-liter tank. Net op tijd dus!
Als je dat uitrekent heb je een verbruik van 1:12 gescoord!!
Zeker met een fluwelen voetje gereden tot dat je een benzine-station tegenkwam.
Je slaat de spijker op z'n kop Richard!
Joke
--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 05.04.2005 um 20:59 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 09.04.2005 um 14:11 Uhr ]
Een topic dat nooit veroudert, dus maar eens omhoog getakeld weer...
Jaja ik heb het weer voor elkaar! De tank volgegooid (Shell euro95),... 582 km gereden, nog iets van grofweg een vijfde tank over volgens het wijzertje,... weer bij Shell euro95 getankt,... aantal km's door het aantal liters gedeeld,... en wat denk je.... 1:12,6 !! En weer kan ik heerlijk zuinig rijden met mijn voiture...! Zo lijkt het tenminste, er van uitgaande dat er niet iets mis is gegaan met de berekening, de pomp echt te snel is afgeslagen, of wat ook, maar dat lijkt mij sterk.
Ik las in een review ( hier: http://www.autozine.nl/text/28.html ) al dat er 1:12,5 gehaald werd, en als iemand anders dat kan kan ik het ook dacht ik! En waarschijnlijk gaat het nog lukken ook, zonder me altijd te moeten inhouden want ik heb echt nromaal gereden met ook echt wel lekker doorgassen ertussen. OK verder wel 80% grote weg, maar toch ook weer wat file, en ik ben er gewoon van OVERTUIGD dat dat mijn gemiddelde verbruik gaat blijven
Overigens tot nu toe 1x v-power en 2x euro95 getankt, volgende keer misschien weer v-power, ik denk dat ik het ook maar een beetje afwissel, eens in de zoveel keer even v-power tussendoor, soms misschien een paar tanks achter elkaar.
Ik ga zeker vele meerdere tanks in de gaten houden, en hou jullie, of jullie het nou willen of niet, op de hoogte!
--
230K, 2000 (facelift) | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :849 Mitglieder: 0 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|