Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 72
User seit 23.07.2009
| Geschrieben am 23.03.2015 um 21:04 Uhr  
| Hoi, we zijn al een tijdje minder actief op dit forum maar ik wilde toch even een verhaaltje kwijt:
Sinds 1 1/2 jaar zijn we in het trotse bezit van een SLK R171 (Voorheen hadden we een R170) De km stand staat op ca. 105000 km.
Enige tijd geleden kwam de auto met de melding dat er een Service D uitgevoerd moest worden. Omdat we toch wel zuinig zijn op onze auto en hij ook nog wel een paar jaartjes mee moet hebben we besloten dit onderhoud door de Mercedes Dealer te laten uitvoeren. Het was even slikken € 850,00 voor de beurt en nog wat kleine dingetjes die gerepareerd moesten worden (waaronder een nieuwe kogel rechtsachter), bij Elkaar € 1.250,00 euro
Dit alles was 1 1/2 week geleden (sindsdien Ca. 350 km gereden)
Vanmorgen wilde mijn vrouw de auto starten en maakte de motor veel lawaai en de auto stond te schudden. Gelijk weer afgezet en de MB dealer gebeld. Kom maar even langsrijden was het devies (Naar Harderwijk, vanuit Lelystad, bijna 30 km) Volgens de dealer kon dat geen kwaad, waarschijnlijk 1 cilinder die niet meedeed.
Omdat we het toch niet helemaal vertrouwden en we eigenlijk niet met de auto wilden rijden toch maar even routemobiel gebeld. De man van route mobiel heeft heel even geluisterd en geroepen dat ze gelijk de motor weer uit moest zetten. Auto op de trailer en naar de dealer gebracht....
Eerste diagnose: een kapotte distributieketting en waarschijnlijk dus ook schade aan de motor.
Doodleuk werd ik gebeld met de vraag of ik akkoord ging met de kosten voor het verdere onderzoek. Ik was eigenlijk wel wat verbouwereerd. 350km uit de werkplaats na een grote beurt en nu waarschijnlijk behoorlijke schade aan de motor.....
uiteraard gaf ik aan dat ik het hier niet helemaal mee eens was maar de dealer meldt dat het puur toeval is en we toch echt zelf voor de schade moeten opdraaien...
Er zitten me een aantal dingen dwars:
- Hadden ze dit niet kunnen zien aankomen tijdens een groot onderhoud? Wordt de distributieketting niet gecontroleerd?
- Wat als mijn vrouw echt naar Harderwijk was gereden? nog meer schade?
- Een distributieketting hoeft toch nooit vervangen te worden en mag toch niet kapot gaan na ca 100.000 km? Hoort hier geen coulance vanuit MB tegenover te staan?
Het is nu maar even afwachten wat de uiteindelijk schade is maar ben toch wel benieuwd naar jullie mening.
grt.
Rick en Linda Olijve | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an laolijve Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 187
User seit 26.07.2008
| Geschrieben am 23.03.2015 um 21:51 Uhr  
| Hallo, dit is een verhaal wat je als trotste bezitter nooit wilt meemaken.
Helaas komt dit zo af en toe voor. Hoop 't zelf niet mee te maken.
Weet wel dat zowel Mercedes, BMW als Audi en noem ze maar allemaal op dit helaas altijd kan gebeuren.
Een ketting is "onverwoestbaar" zeggen ze altijd ! Helaas niet dus.
Weet uit eigen ervaring met een Sprinter 316CDI dat we hetzelfde mee maakten met 50.000km. op de klok gelukkig onder garantie perfect opgelost. Compleet niet blok en turbo. Bij Audi/VAG kunnen ze er ook wel boeken over schrijven maar met coulance zijn ze niet thuis. Maar idd. wat als er geen garantie is. Coulance is een begrip maar hierin moet de dealer/importeur zich gaan bewijzen. Drijgen met een rechtszaak wil in 't uiterste geval ook nog wel eens helpen.
Denk dat je niet kunt uitgaan dat je bij een grote beurt enige garantie krijgt bij dit soort mankementen. Succes ermee... Hoor graag hoe 't afloopt.
--
SLK 230 automaat, '98, brillantzilver metallic,
"SLK (W171)16 "zomer + (CLK)16" wintervelgen,
zwart leer+verwarming , lekkere orginele auto. 165000km.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an peter230SLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Diplomforenuser
Beiträge: 1341
User seit 22.04.2008
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 72
User seit 23.07.2009
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1140
User seit 16.01.2012
| Geschrieben am 24.03.2015 um 10:13 Uhr  
| Oh wat zuur man, echt verschrikkelijk
Een ketting is in principe onderhoudsvrij en gaat een autoleven mee.
Maar idd willen ze nog wel eens oprekken met als gevolg motorschade.
Meestal beginnen de kettingspanners te ratelen bij een koude motor, nooit iets van gehoord?
Denk idd dat de Mercedes dealer hier niets aan kan doen, want de ketting doen ze niets aan bij onderhoud.
Coulance op een auto uit 2004 lijkt me geen haalbare kaart helaas.
Maar wie weet laat mercedes zich zien van zijn goede kant.
Veel succes in ieder geval.
--
R170 SLK 320 automaat | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an bofkont Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
| Geschrieben am 24.03.2015 um 11:05 Uhr  
| Het zou toch wel heel straf zijn dat ze bij een grote beurt van 850 € niet naar die distriketting kijken? Vraag me eigenlijk af waar je U voor 850 € kan aan bezig houden bij een onderhoudsbeurt als je de distributie niet VERNIEUWD.
Ik zou alvast vragen wat die onderhoudsbeurt dan wel behelst. Aan filters, bougies, riemen, olie eventueel antigel, remvloeistof, servoolie en het verversen van al die dingen kan je onmogelijk 850 € opmaken. Het enige wat een wezenlijk verschil zou kunnen maken is eventueel een automatische bak doorspoelen en als men effectief andere versleten onderdelen moest vervangen ....................maar daar was dan nog een apparte rekening voor!
Succes toegewenst met de afloop
Wat ben ik gelukkig dat ik alles zelf doe
--
Hopelijk lost de ster de verwachtingen in | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ZENOBIE Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1140
User seit 16.01.2012
| Geschrieben am 24.03.2015 um 11:13 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von bofkont am 24.03.2015 um 11:15 Uhr ]
Beste Zenobie,
Grote beurt is een bedrag van 850 euro vrij normaal bij de MB dealer in Nederland als ze alle filters en vloeistoffen vervangen.
Uurtarief ligt al op 110 euro.
Distributieketting is onderhoudsvrij in principe, doen ze niets aan.
--
R170 SLK 320 automaat | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an bofkont Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
| Geschrieben am 24.03.2015 um 13:10 Uhr  
| Beste Rick en Linda,
Wat een zuur verhaal zeg!
Net als bofkont vrees ik dat, gelet op de leeftijd van de auto, een beroep op coulance niet veel kans van slagen heeft. Kijk ook maar eens naar al die verhalen over olie in de kabelboom bijvoorbeeld. Maar misschien dat MB vanwege het zeer recente bezoek aan de werkplaats toch genegen is jullie enigszins tegemoet te komen.
Wel vind ik het zeer merkwaardig dat doodleuk wordt gevraagd maar even naar de werkplaats te rijden. Door dit niet te hebben gedaan is de schade hopelijk te overzien.
Veel sterkte ermee en laat even hoe het verder gaat.
Peter
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Blitzen Benz Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 72
User seit 23.07.2009
| Geschrieben am 24.03.2015 um 15:19 Uhr  
| Het laatste nieuws is dat de distributieketting een paar tandjes verschoten is waardoor de timing niet meer klopte.
Resultaat: 4 beschadigde inlaatkleppen.
Wachten is nu op een prijsopgave van een revisiebedrijf waarna we een totaalprijsopgave krijgen. Ik hou mijn hart vast.
Tot nu toe is er nog geen enkel medeleven te bespeuren bij de MB dealer dus ziet er naar uit dat we gewoonde volledige rekening gepresenteerd krijgen.
grt.
Rick | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an laolijve Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 72
User seit 23.07.2009
| |
|