Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 43
User seit 10.04.2017
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
| Geschrieben am 15.04.2017 um 13:27 Uhr  
| k weet niet hoe het er bij een 170 uitziet maar in de meeste gevallen kun je de houder toch wel wat bij plooien zodat ie weer kontakt maakt, anders opschuren en proberen er een laagje soldeersel tin op aan te brengen of nog anders stukje alu tape inkleven rondom of geleid dat dan weer niet?
Bij een Alfa lost zoiets meestal zichzelf op ( spreek van ondervining ) vanwege de S.H.I.T Technology voor de Mercedes onwetenden S.H.I.T. staat voor Self Healing Italian Technology
--
Hopelijk lost de ster de verwachtingen in | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ZENOBIE Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 116
User seit 28.05.2010
| Geschrieben am 17.04.2017 um 10:30 Uhr  
| Eerst gaan we beginnen bij het eventueel verstopt zijn van de afvoer gootjes. In de goot van de achterkant zie je links en rechts 2 roostertjes. Neem een plantengieter en laat in de roostertjes wat water lopen. Het water komt er dan bij het achterwiel weer uit. Is dit niet het geval dan neem je een kunststof trekveer en die duw je voorzichtig in de afvoerslang. Wel wat water erbij doen en voorzichtig porren. Als alles doorloopt kan je gerust de PSE pomp inpakken maar wel zorgen dat hij goed op de plaats blijft zitten. Ook aan de voorkant onder de voorruit zitten 2 afvoeren. Die zitten onder het kunststof afdekgedeelte waar de ruitenwissers zitten. Die kunnen ook verstopt raken met gevolg dat je water in het passagiers compartiment krijgt. Op dezelfde manier ontstoppen.
De achterlichten zijn nu aan de beurt. Demonteren, schuren en met soldeer de zaak volledig vertinnen. Bij een uitgesleten stuk iets dikker doen door er iets onder te houden zodat je een randje krijgt. Dit kan je dan op maat snijden met een hobby mesje. Werkt perfect want bij mijn vorige SLK R170 heb ik dit ook gedaan en het zit na 5 jaar nog steeds goed. Op tipps und tricks staat het allemaal te lezen.
Ik ga woensdag mijn SLK R170 uit 1998 halen en lekker een beetje klussen om hem helemaal naar mijn zin te krijgen.
Succes ermee. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an norfolkline Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 186
User seit 26.07.2008
| Geschrieben am 17.04.2017 um 12:55 Uhr  
| Heb mijn afvoerkanalen achter ook een keer schoon gemaakt.
Echter zit er t.h.v. de bumper een haakse knik in de afvoerleiding.
Als hij goed verstopt zit zul je de bumper moeten demonteren !
--
SLK 230 automaat, '98, brillantzilver metallic,
"SLK (W171)16 "zomer + (CLK)16" wintervelgen,
zwart leer+verwarming , lekkere originele auto met een nieuwer neusje,
180000km.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an peter230SLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 43
User seit 10.04.2017
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 116
User seit 28.05.2010
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 43
User seit 10.04.2017
| Geschrieben am 18.04.2017 um 21:38 Uhr  
|
norfolkline schrieb:
Goed gedaan en nu alles goed droog maken en nakijken of er geen vocht bij de PSE pomp zit. Als dat het geval is ben je net op tijd geweest.
Bedoel je water rond de PSE pomp, of IN de pomp (dus openmaken en controleren)? PSE pomp is toch die vacuümpomp, met de gele slangen eraan?
Hoe heet die andere, die met de olie erin, trouwens? Ik heb olie gehaald, wilde hem vanavond even bijvullen maar kreeg de inbus bovenop niet los, daarvoor moet ik het kunststof binnenscherm demonteren. Zaterdagklusje... | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabriofan_NL Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 116
User seit 28.05.2010
| Geschrieben am 07.05.2017 um 13:13 Uhr  
| Als het gebied rond de pomp niet nat is of is geweest hoef je niets te doen. Is het wel nat geweest maar alles werkt nog goed, deuren openen en sluiten dan hoef je ook niets te doen anders dan zorgen dat het goed droog is en tegen roest beschermen. Is het erg nat geweest en heb je soms wel eens een storing met de deuren demonteer de pomp dan en maak hem even open om te zien of alles droog is.
Voor de oliepomp van het dak wel goed uitkijken dat je er niet teveel in doet want dan ga je problemen krijgen. Precies tussen de merktekens in is zoals het moet zijn. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an norfolkline Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|