SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Nachricht an Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Communityab 2011
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:
zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Nieuw hier en nieuw met SLK
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenvorschüler
Forenvorschüler
Beiträge: 15
User seit 10.04.2017
 Geschrieben am 14.04.2017 um 13:38 Uhr   
Om er nu meteen LED achterlichten in te zetten vanwege een rotte fitting gaat me me even iets te ver, maar ziet er wel strak uit!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabriofan_NL    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ZENOBIE

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 156
User seit 27.02.2012
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 15.04.2017 um 13:27 Uhr   
k weet niet hoe het er bij een 170 uitziet maar in de meeste gevallen kun je de houder toch wel wat bij plooien zodat ie weer kontakt maakt, anders opschuren en proberen er een laagje soldeersel tin op aan te brengen of nog anders stukje alu tape inkleven rondom of geleid dat dan weer niet?
Bij een Alfa lost zoiets meestal zichzelf op ( spreek van ondervining ) vanwege de S.H.I.T Technology voor de Mercedes onwetenden S.H.I.T. staat voor Self Healing Italian Technology

--
Hopelijk lost de ster de verwachtingen in

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ZENOBIE    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Affiliate-Anzeigen:
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   BIBI

Schreiberlevel:
Forendoktor
Forendoktor
Beiträge: 1615
User seit 18.05.2008

User fördert mbslk.de
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 15.04.2017 um 17:38 Uhr   
Neen ze Zenobie dat staat voor hoe je het leest hihi

--
R170 230 PreFL 2008 - 2009 / R171 280 PreFL 2009 - 2013 / R172 350 PreFL 2013 - 2015 / R170 2015 - ????

" De gustibus (et coloribus) non disputandum est "

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an BIBI    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenquintaner
Forenquintaner
Beiträge: 85
User seit 28.05.2010
 Geschrieben am 17.04.2017 um 10:30 Uhr   
Eerst gaan we beginnen bij het eventueel verstopt zijn van de afvoer gootjes. In de goot van de achterkant zie je links en rechts 2 roostertjes. Neem een plantengieter en laat in de roostertjes wat water lopen. Het water komt er dan bij het achterwiel weer uit. Is dit niet het geval dan neem je een kunststof trekveer en die duw je voorzichtig in de afvoerslang. Wel wat water erbij doen en voorzichtig porren. Als alles doorloopt kan je gerust de PSE pomp inpakken maar wel zorgen dat hij goed op de plaats blijft zitten. Ook aan de voorkant onder de voorruit zitten 2 afvoeren. Die zitten onder het kunststof afdekgedeelte waar de ruitenwissers zitten. Die kunnen ook verstopt raken met gevolg dat je water in het passagiers compartiment krijgt. Op dezelfde manier ontstoppen.
De achterlichten zijn nu aan de beurt. Demonteren, schuren en met soldeer de zaak volledig vertinnen. Bij een uitgesleten stuk iets dikker doen door er iets onder te houden zodat je een randje krijgt. Dit kan je dan op maat snijden met een hobby mesje. Werkt perfect want bij mijn vorige SLK R170 heb ik dit ook gedaan en het zit na 5 jaar nog steeds goed. Op tipps und tricks staat het allemaal te lezen.
Ik ga woensdag mijn SLK R170 uit 1998 halen en lekker een beetje klussen om hem helemaal naar mijn zin te krijgen.
Succes ermee.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an norfolkline    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   peter230SLK

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 168
User seit 26.07.2008
 Geschrieben am 17.04.2017 um 12:55 Uhr   
Heb mijn afvoerkanalen achter ook een keer schoon gemaakt.
Echter zit er t.h.v. de bumper een haakse knik in de afvoerleiding.
Als hij goed verstopt zit zul je de bumper moeten demonteren !

--
SLK 230 automaat, '98, brillantzilver metallic,
"SLK (W171)16 "zomer + (CLK)16" wintervelgen,
zwart leer+verwarming , lekkere originele auto met een nieuwer neusje,
180000km.



 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an peter230SLK    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenvorschüler
Forenvorschüler
Beiträge: 15
User seit 10.04.2017
 Geschrieben am 17.04.2017 um 18:17 Uhr   
Afvoerkanalen gereinigd met dun slangetje, compressor erop, water erin, herhalen en klaar! Één voor en één aan de achterzijde zaten dicht. Loopt nu weer heerlijk weg!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabriofan_NL    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenquintaner
Forenquintaner
Beiträge: 85
User seit 28.05.2010
 Geschrieben am 18.04.2017 um 09:16 Uhr   


Cabriofan_NL schrieb:
Afvoerkanalen gereinigd met dun slangetje, compressor erop, water erin, herhalen en klaar! Één voor en één aan de achterzijde zaten dicht. Loopt nu weer heerlijk weg!




Goed gedaan en nu alles goed droog maken en nakijken of er geen vocht bij de PSE pomp zit. Als dat het geval is ben je net op tijd geweest.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an norfolkline    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenvorschüler
Forenvorschüler
Beiträge: 15
User seit 10.04.2017
 Geschrieben am 18.04.2017 um 21:38 Uhr   


norfolkline schrieb:

Goed gedaan en nu alles goed droog maken en nakijken of er geen vocht bij de PSE pomp zit. Als dat het geval is ben je net op tijd geweest.



Bedoel je water rond de PSE pomp, of IN de pomp (dus openmaken en controleren)? PSE pomp is toch die vacuümpomp, met de gele slangen eraan?

Hoe heet die andere, die met de olie erin, trouwens? Ik heb olie gehaald, wilde hem vanavond even bijvullen maar kreeg de inbus bovenop niet los, daarvoor moet ik het kunststof binnenscherm demonteren. Zaterdagklusje...

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabriofan_NL    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Affiliate-Anzeigen:
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenquintaner
Forenquintaner
Beiträge: 85
User seit 28.05.2010
 Geschrieben am 07.05.2017 um 13:13 Uhr   
Als het gebied rond de pomp niet nat is of is geweest hoef je niets te doen. Is het wel nat geweest maar alles werkt nog goed, deuren openen en sluiten dan hoef je ook niets te doen anders dan zorgen dat het goed droog is en tegen roest beschermen. Is het erg nat geweest en heb je soms wel eens een storing met de deuren demonteer de pomp dan en maak hem even open om te zien of alles droog is.
Voor de oliepomp van het dak wel goed uitkijken dat je er niet teveel in doet want dan ga je problemen krijgen. Precies tussen de merktekens in is zoals het moet zijn.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an norfolkline    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunitySoftgarage
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :396
Mitglieder:  11
Im Chat  :    2


mbslk.de ... The SLK-Communitychrometec
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community19.273.400

mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle Suche@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community Gebrauchtwagen @ Autohaus Bühle Gebrauchtwagen Autohaus Bühle

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Es gibt ja inzwischen einige Bücher zur SLK- / SLC-Baureihe: hast Du eines davon?

Ja, eines
Ja, mehrere
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityCookies
mbslk.de ... The SLK-Community

 
BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen



© 1999-2017 Sven Kamm