Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 116
User seit 11.11.2008
| Geschrieben am 12.10.2016 um 14:52 Uhr  
| Inderdaad zijn de auto's in jouw linkjes mooier, dan die van Van der Aa en ook nog gunstiger geprijsd. De prijs van een mooie en goede R170 lijkt zich onderhand te stabiliseren.
En wat je zegt, voor die prijzen komt een mooie R171 350 binnen bereik. De mijne ben ik inmiddels weer een jaar kwijt en af en toe mis ik hem wel. Rationeel bezien echter niet omdat het eigenlijk een véél te dure hobby is als auto voor erbij.... | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Auto-maat Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| Geschrieben am 12.10.2016 um 22:07 Uhr  
| Ja dit is een mooi fris exemplaar van mijn goede vriend Ton, ik heb de wagen in het echt goed kunnen beoordelen, is een prachtige wagen in uitmuntende staat, Ton heeft ook mijn interieur destijds helemaal gespoten net als zijn eigen.
Het is dat ik eigenlijk opzoek ben naar een 320.
Als ik nu mijn eigen wagen al had verkocht en ik had nog niets was ik zeker zeer gaan twijfelen.
--
R170 SLK 320 automaat | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an bofkont Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 116
User seit 11.11.2008
| Geschrieben am 13.10.2016 um 08:48 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Auto-maat am 13.10.2016 um 08:49 Uhr ]
De keuze tussen een 320 en een 230 blijft een lastige. Toen ik destijds van de R170 230 overging naar de R171 350 viel me in eerste instantie de trekkracht van de 350 tegen.
Het geluid van de V6 is natuurlijk niet te versmaden, maar de 230 had door zijn compressor instant vermogen beschikbaar waar de V6 het moest hebben van toeren.
Niet dat de 350 nou een slome auto was, integendeel, maar gevoelsmatig kwam het vermogen van de 230 makkelijker vrij.
Succes met de zoektocht, eerst de CLK maar een nieuw baasje... | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Auto-maat Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| Geschrieben am 13.10.2016 um 16:05 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von bofkont am 13.10.2016 um 20:41 Uhr ]
Dat de 230 kompressor sneller was zal vooral je gevoel zijn geweest.
De 320 en zeker de 350 zijn echt sneller op de 0-100.
een kompressor is mechanisch aangedreven dus snoept zelfs wat vermogen weg hierdoor.
Het koppel wat ze leveren is bij lagere toerentallen identiek en bij hogere zelfs in het voordeel van de V6.
Heb in het verleden zelf ook een 230 gehad, maar de 320 die ik daarna had was merkbaar sneller in elk gebied.
Maar idd eerst de CLK maar eens zien te verkopen, al heeft dat echt niet zoveel haast.
Dit zal mijn laatste hele dikke motor zijn denk ik, blijft toch een bijzondere ervaring die V8.
--
R170 SLK 320 automaat | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an bofkont Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobertertianer
Beiträge: 234
User seit 18.09.2011
| Geschrieben am 25.10.2016 um 20:48 Uhr  
| Hoi Rene,
Toen ik mijn 320 nog had vond ik dat model ook mooier dan de R171, Sinds ik de 280 heb en er aangewend ben geraakt vind ik dat niet meer. De 280 heeft voor mij toch net wat meer! is wat luxer met z'n flippers en 2 versnellingen meer. Ze zeggen wel eens "alles went"en dat geld zeker voor mij.
groet Jan | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an janr Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 116
User seit 11.11.2008
| Geschrieben am 26.10.2016 um 09:23 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Auto-maat am 26.10.2016 um 09:26 Uhr ]
De R171 350 ga je geen spijt van krijgen. Heerlijke cruiser weet ik uit ervaring.
Jammer, dat je een jaar geleden niet voor deze keuze stond. Dan had ik een erg mooi exemplaar voor je gehad
Let wel even op of de oliestopkabels zijn vervangen. Het grootste risico van de M272 motor is echter versleten balansassen.
Wikipedia: M272 engines that were sold between 2004 and 2008 with engine serial numbers below 2729..30 468993 often show early wear of the balance shaft gears
en
https://www.youtube.com/watch?v=XXQArmxXsnM
Succes met de proefrit morgen! | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Auto-maat Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| |
|