| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Ook maar even voorstellen dan! |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrünschnabel
Beiträge: 9
User seit 27.07.2016
| Geschrieben am 30.07.2016 um 16:06 Uhr  
| Hoi, Ik ben Lau en sinds 2 weken in het bezit van een SLK.
Het betreft een mooie zwarte SLK 230 K uit 1999 met 173.00 km op de teller.
Ik twijfelde tussen een V6 en de 230, maar na een proefrit in beide type is de keuze gevallen op de 230, omdat die echt er veel beter uitzag en dit voor mij niet opwoog tegen het geweldige V6 geluid.
Ik heb al in de voorbereiding op de koop deze site veel geraadpleegd en doe dat nu ook weer om mijn SLK te controleren en te verbeteren.
Ik kom dan ook veel goeie tips tegen die ik toepas, maar sommige kan ik niet geheel plaatsen.
Vandaar dat ik me heb aangemeld op deze site om mijn ervaringen met jullie te delen en jullie mening en ervaring te gebruiken.
Na een grondige beurt door de dealer, waarbij allen een lekkend kleppen deksel verholpen moest worden en de bougies vervangen, wil ik zelf verder veel zelf doen.
Ik heb alvast 2 vragen voor jullie, die ik graag met jullie wil delen.
Ps: ik zal zsm proberen foto's te uploaden, want dat lukt nu niet. Zijn te groot!!!
Gr, Lau
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Lauwke Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrünschnabel
Beiträge: 9
User seit 27.07.2016
| Geschrieben am 30.07.2016 um 16:55 Uhr  
| Vervolg:
Ik heb een vraag over de oliestopkabel.
Is dat nodig als hij al zonder problemen 173.00 km heeft gereden?
Hoe kom ik erachter of dit reeds op een andere manier is verholpen.
(zie foto). shit, weer foto te groot.
Verder kraakt mijn rechter deur onder het rijden over drempels en hobbels>
Dacht eerst dat het de veiligheidsriem tegen de stoel was, maar dat is het niet.
Is zowel bij open als gesloten het geval.
Gr, Lau
--
SLK 230 K Obsidaan zwart met Antraciet / Quartz leder. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Lauwke Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| Geschrieben am 30.07.2016 um 17:01 Uhr  
| Welkom Lau,
Zo te lezen een erg mooie wagen kleuren/combi interieur.
Of de oliestopkabel nodig is is vrij simpel te beoordelen, trek de stekker van de nokkenas en kijk of je olie ziet, denk dat het merendeel inmiddels al gemodificeerd is.
Maar mocht dit niet zo zijn en bij twijfel gelijk die kabel monteren, kan je een kabelboom en ECU kosten a 1250 euro.
Kraakt de deur, of is het het raam??
Smeren van de rubbers rondom de ramen kan dit deels verhelpen, maar vaak moet het afgesteld worden, het raam kan ook ietsje verder naar buiten of binnen worden gezet, onder de deur zit een zwart rubber met daar de stelschroef.
--
R170 SLK 320 automaat | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an bofkont Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrünschnabel
Beiträge: 9
User seit 27.07.2016
| Geschrieben am 30.07.2016 um 21:19 Uhr  
| Hoi bofkont,
Ik had inderdaad jouw tips doorgenomen daarom kwam ik met de vraag.
Ik heb een foto gemaakt en dacht dat je erop kon zien of het nodig was.
Alleen zijn al mijn foto's te groot om te uploaden, dus moet ik die nog omzetten.
Ik heb hem los gehad, en er zijn wel sporen van wat olie, maar niet dat hij volloopt.
Bij de garage zeiden ze dat dit waarschijnlijk al gedaan was, maar zij wisten het ook niet.
Begrijp ik uit jou topic dat je met hem te verlengen, de oude hoger komt te zitten en de nieuwe geseald is zodat hij niet kan vollopen?
Vwb de ramen/ deur ga ik op verder onderzoek uit, alvast bedankt.
Ps, hoe krijgen jullie de foto's zo klein dat ze aan de eisen voldoen en toch nog duidelijk zijn? Is deze van mij nog goed zichtbaar?
Gr, Lau
--
SLK 230 K Obsidaan zwart met Antraciet / Quartz leder. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Lauwke Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrünschnabel
Beiträge: 9
User seit 27.07.2016
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrünschnabel
Beiträge: 9
User seit 27.07.2016
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenoberprimaner
Beiträge: 592
User seit 07.04.2003
| Geschrieben am 31.07.2016 um 14:59 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von RobertSLK am 31.07.2016 um 15:05 Uhr ]
Lauwke schrieb:
Hoi bofkont,
Ik had inderdaad jouw tips doorgenomen daarom kwam ik met de vraag.
Ik heb een foto gemaakt en dacht dat je erop kon zien of het nodig was.
Alleen zijn al mijn foto's te groot om te uploaden, dus moet ik die nog omzetten.
Ik heb hem los gehad, en er zijn wel sporen van wat olie, maar niet dat hij volloopt.
Bij de garage zeiden ze dat dit waarschijnlijk al gedaan was, maar zij wisten het ook niet.
Begrijp ik uit jou topic dat je met hem te verlengen, de oude hoger komt te zitten en de nieuwe geseald is zodat hij niet kan vollopen?
Gr, Lau
Op de foto is geen oliestopkabel te zien, wel veel olie die er niet hoort!! Je zit dus diep in de gevarenzone!
De oliestopkabel vervangt niet de originele kabel maar wordt toegevoegd: het is een kort kabeltje van plm 10 cm met aan 1 kant een stekker (identiek aan de originele stekker) en aan de andere kant een contrastekker: je maakt de originele stekker los, klikt de contrastekker van de OS-kabel erop en zet de stekker van de OS-kabel op de oorspronkelijke plek. Zie de foto, de OS-kabel is ook herkenbaar aan de groene sticker die er aan hangt.
Helemaal links de contrastekker, in het midden (boven de groene sticker) de originele stekker, rechts de stekker v/d OS-kabel
--
mvrGr,
RobertSLK | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an RobertSLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrünschnabel
Beiträge: 9
User seit 27.07.2016
| Geschrieben am 31.07.2016 um 22:13 Uhr  
| Ik denk dat ik het begrijp, maar wordt door de link weer in verwarring gebracht.
Daar zagen, knippen en solderen ze, terwijl volgens jullie alleen de nieuwe ertussen gezet hoeft te worden.
Weet iemand het art nr v/d kabel. En als ik de magneet ook vervang naar een nieuwe (FL), moet ik dan dus ook weer een andere stopkabel hebben? zo ja, heeft iemand daar dan ook het nr van?
--
SLK 230 K Obsidaan zwart met Antraciet / Quartz leder. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Lauwke Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :946 Mitglieder: 8 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|