.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Ook maar even voorstellen dan!
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forengrünschnabel
Forengrünschnabel
Beiträge: 9
User seit 27.07.2016
 Geschrieben am 30.07.2016 um 16:06 Uhr   
Hoi, Ik ben Lau en sinds 2 weken in het bezit van een SLK.
Het betreft een mooie zwarte SLK 230 K uit 1999 met 173.00 km op de teller.

Ik twijfelde tussen een V6 en de 230, maar na een proefrit in beide type is de keuze gevallen op de 230, omdat die echt er veel beter uitzag en dit voor mij niet opwoog tegen het geweldige V6 geluid.

Ik heb al in de voorbereiding op de koop deze site veel geraadpleegd en doe dat nu ook weer om mijn SLK te controleren en te verbeteren.
Ik kom dan ook veel goeie tips tegen die ik toepas, maar sommige kan ik niet geheel plaatsen.
Vandaar dat ik me heb aangemeld op deze site om mijn ervaringen met jullie te delen en jullie mening en ervaring te gebruiken.

Na een grondige beurt door de dealer, waarbij allen een lekkend kleppen deksel verholpen moest worden en de bougies vervangen, wil ik zelf verder veel zelf doen.

Ik heb alvast 2 vragen voor jullie, die ik graag met jullie wil delen.
Ps: ik zal zsm proberen foto's te uploaden, want dat lukt nu niet. Zijn te groot!!!

Gr, Lau


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Lauwke    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forengrünschnabel
Forengrünschnabel
Beiträge: 9
User seit 27.07.2016
 Geschrieben am 30.07.2016 um 16:55 Uhr   
Vervolg:
Ik heb een vraag over de oliestopkabel.
Is dat nodig als hij al zonder problemen 173.00 km heeft gereden?
Hoe kom ik erachter of dit reeds op een andere manier is verholpen.
(zie foto). shit, weer foto te groot.
Verder kraakt mijn rechter deur onder het rijden over drempels en hobbels>
Dacht eerst dat het de veiligheidsriem tegen de stoel was, maar dat is het niet.
Is zowel bij open als gesloten het geval.

Gr, Lau

--
SLK 230 K Obsidaan zwart met Antraciet / Quartz leder.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Lauwke    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
 Geschrieben am 30.07.2016 um 17:01 Uhr   
Welkom Lau,

Zo te lezen een erg mooie wagen kleuren/combi interieur.
Of de oliestopkabel nodig is is vrij simpel te beoordelen, trek de stekker van de nokkenas en kijk of je olie ziet, denk dat het merendeel inmiddels al gemodificeerd is.
Maar mocht dit niet zo zijn en bij twijfel gelijk die kabel monteren, kan je een kabelboom en ECU kosten a 1250 euro.

Kraakt de deur, of is het het raam??
Smeren van de rubbers rondom de ramen kan dit deels verhelpen, maar vaak moet het afgesteld worden, het raam kan ook ietsje verder naar buiten of binnen worden gezet, onder de deur zit een zwart rubber met daar de stelschroef.


--
R170 SLK 320 automaat

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an bofkont    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
 Geschrieben am 30.07.2016 um 17:02 Uhr   
http://www.mbslk.de/modules.php?op=modload&name=Forums&file=viewtopic&topic=86791&forum=14

Dit topic zul je ongetwijfeld al gevonden hebben.
Maar veel plezier met de SLK, blijven echt geweldige wagens!!

--
R170 SLK 320 automaat

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an bofkont    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forengrünschnabel
Forengrünschnabel
Beiträge: 9
User seit 27.07.2016
 Geschrieben am 30.07.2016 um 21:19 Uhr   
Hoi bofkont,

Ik had inderdaad jouw tips doorgenomen daarom kwam ik met de vraag.
Ik heb een foto gemaakt en dacht dat je erop kon zien of het nodig was.
Alleen zijn al mijn foto's te groot om te uploaden, dus moet ik die nog omzetten.
Ik heb hem los gehad, en er zijn wel sporen van wat olie, maar niet dat hij volloopt.
Bij de garage zeiden ze dat dit waarschijnlijk al gedaan was, maar zij wisten het ook niet.
Begrijp ik uit jou topic dat je met hem te verlengen, de oude hoger komt te zitten en de nieuwe geseald is zodat hij niet kan vollopen?
Vwb de ramen/ deur ga ik op verder onderzoek uit, alvast bedankt.

Ps, hoe krijgen jullie de foto's zo klein dat ze aan de eisen voldoen en toch nog duidelijk zijn? Is deze van mij nog goed zichtbaar?

Gr, Lau

   

--
SLK 230 K Obsidaan zwart met Antraciet / Quartz leder.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Lauwke    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forengrünschnabel
Forengrünschnabel
Beiträge: 9
User seit 27.07.2016
 Geschrieben am 30.07.2016 um 21:26 Uhr   
he, he,

Het is gelukt om in Paint de format te wijzigen.
Hierbij nog 2 foto's van mijn nieuwe trots.

   

--
SLK 230 K Obsidaan zwart met Antraciet / Quartz leder.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Lauwke    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forengrünschnabel
Forengrünschnabel
Beiträge: 9
User seit 27.07.2016
 Geschrieben am 30.07.2016 um 21:27 Uhr   
foto 2

   

--
SLK 230 K Obsidaan zwart met Antraciet / Quartz leder.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Lauwke    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
 Geschrieben am 30.07.2016 um 22:17 Uhr   
Ja ja dat is een heel erg mooi exemplaar

Het modificatie exemplaar is kwa lengte het zelfde volgens mij wat ik mij kan heugen.
Hij is enkel zo gemaakt dat hij de olie niet meer door laat op een ander manier.

Ook is het raadzaam gelijk je nokkenasmagneet mee te vervangen, kost 90 euro, heb ik destijds ook gedaan bij mijn 230 kompressor.
http://www.mbslk.de/modules.php?name=News&file=article&sid=872
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=726432

--
R170 SLK 320 automaat

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an bofkont    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenoberprimaner
Forenoberprimaner
Beiträge: 592
User seit 07.04.2003
 Geschrieben am 31.07.2016 um 14:59 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von RobertSLK am 31.07.2016 um 15:05 Uhr ]



Lauwke schrieb:
Hoi bofkont,

Ik had inderdaad jouw tips doorgenomen daarom kwam ik met de vraag.
Ik heb een foto gemaakt en dacht dat je erop kon zien of het nodig was.
Alleen zijn al mijn foto's te groot om te uploaden, dus moet ik die nog omzetten.
Ik heb hem los gehad, en er zijn wel sporen van wat olie, maar niet dat hij volloopt.
Bij de garage zeiden ze dat dit waarschijnlijk al gedaan was, maar zij wisten het ook niet.
Begrijp ik uit jou topic dat je met hem te verlengen, de oude hoger komt te zitten en de nieuwe geseald is zodat hij niet kan vollopen?

Gr, Lau




Op de foto is geen oliestopkabel te zien, wel veel olie die er niet hoort!! Je zit dus diep in de gevarenzone!
De oliestopkabel vervangt niet de originele kabel maar wordt toegevoegd: het is een kort kabeltje van plm 10 cm met aan 1 kant een stekker (identiek aan de originele stekker) en aan de andere kant een contrastekker: je maakt de originele stekker los, klikt de contrastekker van de OS-kabel erop en zet de stekker van de OS-kabel op de oorspronkelijke plek. Zie de foto, de OS-kabel is ook herkenbaar aan de groene sticker die er aan hangt.

   

Helemaal links de contrastekker, in het midden (boven de groene sticker) de originele stekker, rechts de stekker v/d OS-kabel
--
mvrGr,

RobertSLK

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an RobertSLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forengrünschnabel
Forengrünschnabel
Beiträge: 9
User seit 27.07.2016
 Geschrieben am 31.07.2016 um 22:13 Uhr   
Ik denk dat ik het begrijp, maar wordt door de link weer in verwarring gebracht.
Daar zagen, knippen en solderen ze, terwijl volgens jullie alleen de nieuwe ertussen gezet hoeft te worden.
Weet iemand het art nr v/d kabel. En als ik de magneet ook vervang naar een nieuwe (FL), moet ik dan dus ook weer een andere stopkabel hebben? zo ja, heeft iemand daar dan ook het nr van?

--
SLK 230 K Obsidaan zwart met Antraciet / Quartz leder.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Lauwke    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :946
Mitglieder:    8
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.273.918

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Bist Du bereit, für mehr Tierwohl auch mehr Geld beim Fleischkauf auszugeben?

Ja
Nein, ich esse oder kaufe kein Fleisch
Nein, andere Gründe

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm