[ Beitrag wurde zuletzt editiert von JKA am 09.11.2013 um 09:47 Uhr ]
Ik kan ook niet iets anders bedenken maar toch...
Zou het iets zijn dat "plattere"banden daar gevoeliger voor zijn. Ik kon niet vinden welke maat velg er geplaatst is maar ik gok zomaar 18"
Mijne trilt en bokt ook de eerste 10km als ik ermee weg wil maar dat voelt duidelijk als stugheid aan. maar ik moet erbij zeggen dat ik hem ook nauwelijks gebruik (helaas)
pfffw Banden worden niet vierkant van paar dagen stil te staan, heb zelf een oldtimer en die bolt soms in 6 maand niet...................;niets aan te merken nadien. Ken heel wat oldtimer bezitters...............niemand heeft daar last van tenzij na jaren stilstand en te zwak opgeblazen banden.
BEGIN BIJ BEGIN en laat die wielen uitbalanseren.
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von bofkont am 10.11.2013 um 18:22 Uhr ]
Beste Zenobie,
En toch is het echt waar in mijn geval.
Heb eerst ook mijn banden laten balanceren, heel het onderstel aandrijflijn laten controleren op speling, niets te vinden.
Het zit echt puur in de banden die niet lekker rond zijn de eerste paar km.
Wel WIBI, vergeet niet dat jullie in het zuiden de onrondheid van een band iets minder ervaren hey. Jullie hebben nog wegen met "karakter"
Iedere band is anders heb ik wel geleerd, dus zou kunnen dat ze meer opwarm tijd nodig hebben. Zelf zou ik (gezien het feit dat er al andere geplaatst zijn) toch de ophangrubber nalopen.
Kan natuurlijk nog steeds wat Zenobie schreef dat een wiel uitgebalanceerd moet worden maar dan gaat dat niet weg na 10km.
Laatst had ik een band (voor mijn VW-busje) die welliswaar uitgebalanceerd was maar onrond bleek.
Allereerst ik had de originele 225-45-17 Special edition velgen onder mijn slk. Deze trilde en ik dacht dat het aan de velgen lag. De banden die eronder zaten waren een jaar oude continental sport(goed uitgebalanceerd). Ik heb daarna een 19 inch AMG set aangeschaft. De AMG velgen hebben nieuwe banden eronder(Michelin Pilot sport) en zijn ook gelijk gebalanceerd. Toch trilde de auto nog steeds hevig na een paar dagen stil staan. Ook viel me gisteren op dat de auto toch minimaal blijft trillen na 200km rijden, maar dit kan ook aan de platte banden onder 19 inch liggen. Heb afgelopen week ook de auto zelf gebalanceerd aangezien die erg zoekerig was dat is gelukkig nu over. Er was trouwens al iemand die tegen mij zei: Het kan ook de naaf zijn waar die op zakt waardoor het wiel uit het midden is, maar die hebben we opgemeten en daarbij komt dat originele amg en originele fabrieks velgen zouden toch goed moeten zijn? Het nieuwe punt waar mijn monteur aan denkt zijn de rubbers bij de 'klok' van de aandrijfas. Zou het kunnen dat deze de trillingen niet goed meer absorberen?
Alvast bedankt voor het lezen van deze lange uitleg
Zelfde trilling hier. Blijft echter voelbaar bij ongeveer 60 km. Garage heeft de aandrijfas horizontaal gericht en de trilling werd iets minder. Zou nu nog een rubber demper tussen as en differentieel kunnen vervangen. Deze hard uit na jaren. Iemand hier ervaring mee ?