.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: STOTTEREN
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 56
User seit 02.12.2011
 Geschrieben am 22.08.2013 um 21:26 Uhr   
Goeden avond,

Nog steeds geen resultaat, lambdasonde vervangen, lmm getest, valse luchtmogelijkheden gekontroleerd, gasklephuis schoongemaakt, we weten het niet meer. De mercedesuitlezing verwijst steeds naar het gasklephuis. Ik zag een bericht ergens om de akku af te koppelen, een poosje afgekoppeld laten staan en daarna de polen tegen elkaat te houden. Dat zou eventueel kunnen werken maar ik ben doodsbenauwd dat er ergens iets kapot kan gaan door de "kortsluiting". Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Ik heb de auto inmiddels weer thuis staan, kan al sinds meer dan 3 weken niet rijden!
Ondanks alles heb ik toch een gasklephuis besteld, origineel MB dus die kan ik volgende week nog monteren. Wordt vervolgt.......

--
Besitzer 230 SLK Kompressor 1999

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ceeswb    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
 Geschrieben am 23.08.2013 um 09:25 Uhr   
Hmm zeer vervelend

Maar is geprobeerd het oude gasklephuis opnieuw in te regelen??
Want das mis ik een beetje in dit verhaal.

--
R170 SLK 230 kompressor automaat

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an bofkont    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   rietje

Schreiberlevel:
Forenunterprimaner
Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 23.08.2013 um 12:36 Uhr   
De uitlezing verwijst naar het gasklephuis, wil niet altijd zeggen dat deze stuk is!
Is er controle gedaan op alle rubbere leidingen die in verbinding staan met....?
Zelf ooit meegemaakt met turbo van een Vaneo, drie dagen zoekwerk en bepaalde onderdelen vervangen zonder resultaat, tot ik zelf ontdekte een klein scheurtje in een onderdruk slangetje aan een aansluitnippel!!! Een gepeperde rekening aan over gehouden, zonder resultaat!!!
Na een resent bezoek bij een grote erkende MB dealer weer iets dergelijks meegemaakt. Centrale vergrendeling werkt slecht en binnenverlichting gaat automatisch aan tijdens het rijden! Ik dacht een elektronisch probleem.Conclusie na computer uitlezing,vergrendeling slot stuk!!! Ik geloofde dit niet, het zou mij 390€ kosten en dit na 2uren zoekwerk!!
Bij thuiskomst zelf op onderzoek gegaan, deurbekleding weggenomen en was er een kabeltje afgebroken van een stekkertje!!!! Zelf gesoldeerd en alles functioneerde gelijk voor heen. Dit gemeld aaan desbetreffende garage, met de melding dat ik geen zin had om de factuur te betalen, omdat ik mij bedrogen voelde. Het is nu drie weken geleden, nog geen factuur gezien!!! Mijn vertrouwen is nadien erg gezakt bij MB!!!
Ik heb de indruk dat ze in de garage zich volledig toeleggen op de software van de computer maar geen visueel onderzoek doen op bekabeling en rubberen toevoerlijdingen.

Voila bij deze een hint naar de toekomst

Marc

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an rietje    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ZENOBIE

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 24.08.2013 um 09:08 Uhr   
hallo,
Moet mijn bericht eens nalezen maar als ik al schreef " polen " dan bedoel ik daarmee dat je de kabels die toekomen aan de batterij moet tegen elkaar houden er is dus uiteraard geen kortsluiting gezien je batterij op dat ogenblik niet aangesloten is. Bij Alfa en andere merken ( niet bij alle merken ) reset dit dan de computer.
Anderzijds gasklephuizen gaan zelden maar kunnen dus ook toch wel stuk gaan.
@ Rietje dat de uitlezing bij jou aangaf dat bewuste item stuk was is niet geheel onlogisch, waarschijnlijk ziet de uitlees apparatuur de toevoerkabel als één geheel met de item, mijn bedenking hierbij is dat dergelijke apparatuur zoals Star die toch wel heel duur is toch wel iets meer specifiek mocht zijn
Succes


--
Hopelijk lost de ster de verwachtingen in

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ZENOBIE    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 56
User seit 02.12.2011
 Geschrieben am 24.08.2013 um 09:50 Uhr   
Dag, alle leidingen zijn, zoals ik reeds had geschreven, gekontroleerd op scheurtjes en "valse" lucht. Wat betreft de "polen" tegen elkaar houden, ik heb me laten vertellen dat onderweg in het systeem resten stroom (opgeslagen) kunnen zitten die de kortsluiting zouden kunnen veroorzaken. Ik ben totaal niet kundig hiermee maar respecteer wel iemands mening om niet nog meer kapot te maken. Daarom vroeg ik of iemand ervaring heeft hiermee met de slk. Bij ieder merk cq iedere auto kan dat anders zijn, ander systeem?
Het nwe gasklephuis is onderweg, zodra die is gemonteerd geef ik weer reaktie.Bedankt alvast voor alle bijdragen!
Groet, ceeswb.

--
Besitzer 230 SLK Kompressor 1999

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ceeswb    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 56
User seit 02.12.2011
 Geschrieben am 26.08.2013 um 14:40 Uhr   
Hoera, toch nog enig succes, vanmorgen de auto gestart, ging eigenlijk slechter dan voorheen. Na 3x starten liep hij weer maar op 3 poten. Ik heb het gas erop gehouden en mm voor mm opgevoerd, dus als hij iets meer toeren maakte weer een mm verder intrappen. Op het laatst liet hij normaal. Afgezet en weer opnieuw gestart, alles normaal dus dan ook maar een stukje rijden. In het begin nog wat stotterend maar later helemaal normaal. Tot 120km geen probleem meer. Alleen als ik doortrap reageert de kickdown wel maar gaat er niet in, sterker nog, verlies dan snelheid dus het probleem is nog niet opgelost, hoewel ik weer kan rijden. Deze week krijg ik het nwe gasklephuis, die nog maar eens vervangen en zien wat er dan gebeurt!.

--
Besitzer 230 SLK Kompressor 1999

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ceeswb    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 56
User seit 02.12.2011
 Geschrieben am 27.08.2013 um 21:40 Uhr   
SLK loopt mooi nu, alleen de kickdown nog niet helemaal maar hij reageert weer, dat is al iets. Wordt met de kilometer beter. Het gasklephuis zal ik niet meer vervangen, het probleem bleek dus de lambdasonde te zijn geweest. Het gasklephuis zal ik via marktplaats proberen te verkopen, plm E 105.- (mooie prijs denk ik)

Vanmiddag meteen APK laten keuren, zonder problemen erdoor dus dat is ook weer klaar dus alles is weer ok. Ben blij dat het weer opgelost is.

Bedankt voor alle reakties!

Groet, Ceeswb

--
Besitzer 230 SLK Kompressor 1999

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ceeswb    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
 Geschrieben am 28.08.2013 um 19:25 Uhr   
Mooi dat alles weer beter gaat, maar vreemd dat hij niet gelijk goed is gaan lopen met een nieuwe lamdasonde. Een harde reset zou voldoende moeten zijn.
Ik zou een flink stuk gaan rijden om de boel opnieuw in te laten leren.

--
R170 SLK 230 kompressor automaat

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an bofkont    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenquartaner
Forenquartaner
Beiträge: 114
User seit 23.01.2006
 Geschrieben am 28.08.2013 um 22:46 Uhr   
Hoi,
Klinkt toch een beetje naar dit: zie:
http://www.mbslk.de/modules.php?&name=Forums&file=viewtopic&topic=77907&forum=14

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an jove    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 56
User seit 02.12.2011
 Geschrieben am 04.09.2013 um 12:42 Uhr   
Ha bofkont, ik krijg een nwe gasklephuis maar hoe moet die opnieuw worden ingelezen?
groet, cees (slk230 automaat "99)

--
Besitzer 230 SLK Kompressor 1999

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ceeswb    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1283
Mitglieder:    6
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.430.040

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Hast Du schon IGeL Leistungen in Anspruch genommen?

Ja, habe ich
Ja, mache ich
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm