Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 56
User seit 02.12.2011
| Geschrieben am 22.08.2013 um 21:26 Uhr  
| Goeden avond,
Nog steeds geen resultaat, lambdasonde vervangen, lmm getest, valse luchtmogelijkheden gekontroleerd, gasklephuis schoongemaakt, we weten het niet meer. De mercedesuitlezing verwijst steeds naar het gasklephuis. Ik zag een bericht ergens om de akku af te koppelen, een poosje afgekoppeld laten staan en daarna de polen tegen elkaat te houden. Dat zou eventueel kunnen werken maar ik ben doodsbenauwd dat er ergens iets kapot kan gaan door de "kortsluiting". Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Ik heb de auto inmiddels weer thuis staan, kan al sinds meer dan 3 weken niet rijden!
Ondanks alles heb ik toch een gasklephuis besteld, origineel MB dus die kan ik volgende week nog monteren. Wordt vervolgt.......
--
Besitzer 230 SLK Kompressor 1999 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ceeswb Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| Geschrieben am 23.08.2013 um 12:36 Uhr  
| De uitlezing verwijst naar het gasklephuis, wil niet altijd zeggen dat deze stuk is!
Is er controle gedaan op alle rubbere leidingen die in verbinding staan met....?
Zelf ooit meegemaakt met turbo van een Vaneo, drie dagen zoekwerk en bepaalde onderdelen vervangen zonder resultaat, tot ik zelf ontdekte een klein scheurtje in een onderdruk slangetje aan een aansluitnippel!!! Een gepeperde rekening aan over gehouden, zonder resultaat!!!
Na een resent bezoek bij een grote erkende MB dealer weer iets dergelijks meegemaakt. Centrale vergrendeling werkt slecht en binnenverlichting gaat automatisch aan tijdens het rijden! Ik dacht een elektronisch probleem.Conclusie na computer uitlezing,vergrendeling slot stuk!!! Ik geloofde dit niet, het zou mij 390€ kosten en dit na 2uren zoekwerk!!
Bij thuiskomst zelf op onderzoek gegaan, deurbekleding weggenomen en was er een kabeltje afgebroken van een stekkertje!!!! Zelf gesoldeerd en alles functioneerde gelijk voor heen. Dit gemeld aaan desbetreffende garage, met de melding dat ik geen zin had om de factuur te betalen, omdat ik mij bedrogen voelde. Het is nu drie weken geleden, nog geen factuur gezien!!! Mijn vertrouwen is nadien erg gezakt bij MB!!!
Ik heb de indruk dat ze in de garage zich volledig toeleggen op de software van de computer maar geen visueel onderzoek doen op bekabeling en rubberen toevoerlijdingen.
Voila bij deze een hint naar de toekomst
Marc | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an rietje Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
| Geschrieben am 24.08.2013 um 09:08 Uhr  
| hallo,
Moet mijn bericht eens nalezen maar als ik al schreef " polen " dan bedoel ik daarmee dat je de kabels die toekomen aan de batterij moet tegen elkaar houden er is dus uiteraard geen kortsluiting gezien je batterij op dat ogenblik niet aangesloten is. Bij Alfa en andere merken ( niet bij alle merken ) reset dit dan de computer.
Anderzijds gasklephuizen gaan zelden maar kunnen dus ook toch wel stuk gaan.
@ Rietje dat de uitlezing bij jou aangaf dat bewuste item stuk was is niet geheel onlogisch, waarschijnlijk ziet de uitlees apparatuur de toevoerkabel als één geheel met de item, mijn bedenking hierbij is dat dergelijke apparatuur zoals Star die toch wel heel duur is toch wel iets meer specifiek mocht zijn
Succes
--
Hopelijk lost de ster de verwachtingen in | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ZENOBIE Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 56
User seit 02.12.2011
| Geschrieben am 24.08.2013 um 09:50 Uhr  
| Dag, alle leidingen zijn, zoals ik reeds had geschreven, gekontroleerd op scheurtjes en "valse" lucht. Wat betreft de "polen" tegen elkaar houden, ik heb me laten vertellen dat onderweg in het systeem resten stroom (opgeslagen) kunnen zitten die de kortsluiting zouden kunnen veroorzaken. Ik ben totaal niet kundig hiermee maar respecteer wel iemands mening om niet nog meer kapot te maken. Daarom vroeg ik of iemand ervaring heeft hiermee met de slk. Bij ieder merk cq iedere auto kan dat anders zijn, ander systeem?
Het nwe gasklephuis is onderweg, zodra die is gemonteerd geef ik weer reaktie.Bedankt alvast voor alle bijdragen!
Groet, ceeswb.
--
Besitzer 230 SLK Kompressor 1999 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ceeswb Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 56
User seit 02.12.2011
| Geschrieben am 26.08.2013 um 14:40 Uhr  
| Hoera, toch nog enig succes, vanmorgen de auto gestart, ging eigenlijk slechter dan voorheen. Na 3x starten liep hij weer maar op 3 poten. Ik heb het gas erop gehouden en mm voor mm opgevoerd, dus als hij iets meer toeren maakte weer een mm verder intrappen. Op het laatst liet hij normaal. Afgezet en weer opnieuw gestart, alles normaal dus dan ook maar een stukje rijden. In het begin nog wat stotterend maar later helemaal normaal. Tot 120km geen probleem meer. Alleen als ik doortrap reageert de kickdown wel maar gaat er niet in, sterker nog, verlies dan snelheid dus het probleem is nog niet opgelost, hoewel ik weer kan rijden. Deze week krijg ik het nwe gasklephuis, die nog maar eens vervangen en zien wat er dan gebeurt!.
--
Besitzer 230 SLK Kompressor 1999 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ceeswb Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 56
User seit 02.12.2011
| Geschrieben am 27.08.2013 um 21:40 Uhr  
| SLK loopt mooi nu, alleen de kickdown nog niet helemaal maar hij reageert weer, dat is al iets. Wordt met de kilometer beter. Het gasklephuis zal ik niet meer vervangen, het probleem bleek dus de lambdasonde te zijn geweest. Het gasklephuis zal ik via marktplaats proberen te verkopen, plm E 105.- (mooie prijs denk ik)
Vanmiddag meteen APK laten keuren, zonder problemen erdoor dus dat is ook weer klaar dus alles is weer ok. Ben blij dat het weer opgelost is.
Bedankt voor alle reakties!
Groet, Ceeswb
--
Besitzer 230 SLK Kompressor 1999 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ceeswb Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 114
User seit 23.01.2006
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 56
User seit 02.12.2011
| |
|