.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Slk 230 tuning
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   slkalimero

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
 Geschrieben am 03.06.2011 um 23:13 Uhr   
Gaan jullie nu ook de remmen e.d. aanpassen?

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an slkalimero    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   yomusic

Schreiberlevel:
Forenquartaner
Forenquartaner
Beiträge: 107
User seit 30.07.2010
 Geschrieben am 07.06.2011 um 10:43 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von yomusic am 07.06.2011 um 10:45 Uhr ]

Ik heb het nog eens nagevraagd bij Jeroen van Unlimited Tuning. Tanken van ron 98 na tuning is niet nodig.
Hieronder zijn antwoord:

De chip die ik voor je auto heb geschreven is nog een ron 95 afstelling. Ik heb de timing en dergelijke dus niet zo strak afgesteld dat je werkelijk 98 moet tanken. Als dit wel het geval was dan had ik het er ook duidelijk bij gezegd. De meeste klanten stellen het niet echt op prijs als ze alleen nog maar 98 (moeten) tanken.




--
SLK 230 Kompressor AMG Designo 1999

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an yomusic    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Mausie

Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 56
User seit 15.06.2010
 Geschrieben am 09.06.2011 um 19:22 Uhr   
Heeft Jeroen inderdaad tegen mij ook gezegd. Zou ook niet opschieten om iedere keer 98 te tanken, is wel stuk duurder!

Overigens ga ik voorlopig niets meer aanpassen aan mijn auto. Remmen voldoen prima omdat ik niet alleen maar volgas rijd, maar eigenlijk nog steeds hetzelfde als voorheen alleen trek ik de auto af en toe een keer lekker door.
Misschien nog een keer een ander filter.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Mausie    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Cabrio Bob

Schreiberlevel:
Forenvorschüler
Forenvorschüler
Beiträge: 19
User seit 07.02.2010
 Geschrieben am 23.08.2011 um 15:50 Uhr   
Ik heb ook zojuist de grotere poelie besteld
Meteen ook maar de grotere spanrol meebesteld,
Ben wel benieuwd wat het opbrengt samen met chiptuning / ACC-rohr II / LPG

--
http://www.bobhome.nl

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio Bob    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 23.08.2011 um 16:27 Uhr   
Eigenlijk best veel aanpassingen om er wat vermogen bij te krijgen. Zijn hier cijfers van, PK, koppel en acceleratie.

--
4 SEPTEMBER DE 3e ZHE RIT!!!!!!!!!!!!!!!!

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

http://philipgroenendijk.nl

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Mausie

Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 56
User seit 15.06.2010
 Geschrieben am 28.12.2011 um 17:59 Uhr   
UPDATE

Na een aantal maanden met de gemodificeerde motor gereden te hebben hier even wat ervaringen:

De motor is nog steeds erg krachtig en de auto voelt zeer vlot aan. Zeker na het vervangen van de luchtmassameter was ik in het begin verbaasd hoe snel de auto geworden is! Het verbruik is wel iets hoger geworden, ik weet niet of dit ligt aan het meer doorrijden of dat de motor door de tuning meer is gaan gebruiken....
Ik had de poelieadapter op de normale manier vastgezet en geen locktite of iets dergelijks gebruikt, na controle zitten de imbussen nog altijd zeer vast (15000km)

Deze week moest de APK weer gebeuren. De viergasmeting vond ik nog wel even spannend... maar de waarden waren precies zoals ze moesten zijn. Beter dus!
Bij een koude motor lekte het uitlaatspruitstuk dus die moest ik nu toch echt vervangen. Aangezien een originele van MB 640 euro kost heb ik besloten om een spagetthi te kopen van marktplaats. Als je zelf niet handig bent is dit absoluut GEEN aanrader! Het grootste punt is namelijk dat er heel mooi een huls voor de lambasensor op gelast zit maar deze pas er ten eerste niet in door een verkeerde draad en ten tweede is de huls loos!!!! Oftewel er zit geen daadwerkelijke verbinding met het spruitstuk. Hoe ik het nu opgelost heb: De huls van het oude spruitstuk slijpen, de huls van de nieuwe afslijpen, gaten in het nieuwe spruitstuk boren, oude huls op nieuwe spruitstuk lassen en de de gaten aan de buiten kant van het spruitstuk weer dichtlassen. Al met al een heel gezeur!!! Nu werkt het overigens prima en lijkt de auto nog iets feller te reageren.
Het gezicht is ook wel gaaf omdat het spruitstuk RVS is. Na het eerste rondje rijden is die dus helemaal blauw en paars...
Auto is weer APK gekeurd dus rijden maar weer
Fijne feestdagen iedereen.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Mausie    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   yomusic

Schreiberlevel:
Forenquartaner
Forenquartaner
Beiträge: 107
User seit 30.07.2010
 Geschrieben am 30.12.2011 um 11:04 Uhr   
Ook mijn SLK heeft al een tijdje geleden de tuning ondergaan. Hij is erg vlot De adapter die ik om de krukaspoelie heb bevestigd zit als een huis. We zijn ermee naar Zuid Duitsland op vakantie geweest. Op de autobahn heeft de auto 240 km p/u aangetipt en ging erg rap naar deze topsnelheid. Overigens ben ik een rustige rijder maar dat moest even
Bij een snelheid van rond de 130 km p/u rijdt de auto 1:11
Ik merk alleen tijdens vlot doortrekken tussen de 100 en 130 km p/u dat de auto even inhoud en daarna vrolijk doortrekt. Ik heb de massflowmeter gechecked en schoongemaakt, dit mocht niet baten. Misschien moet ik ook aan een nieuwe flowmeter.

Ondanks dit ben ik erg tevreden over het resultaat van de tuning.

Groet allemaal en voorzichtig met vuurwerk,

Johan


--
SLK 230 Kompressor AMG Designo 1999

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an yomusic    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 30.12.2011 um 11:24 Uhr   
Hi,

Na de kompi-tuning is speciaal om dat gat om en nabij de 3000 toeren te minimaliseren de volgende optie:
http://www.accpralle.de.tl/ACC_Rohr-II.htm
daarna is een chiptuning een aanvullende optie om het "kwartje" te laten vallen.

mvg

--
Dexter
SLK32AMG

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1054
Mitglieder:    9
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.502.354

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Seit einem Jahr gibt es das Deutschland-Ticket. Hast Du eines?

Ja
Nein, ich habe es nicht mehr
Nein, habe ich nicht und nicht probiert

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm