[ Beitrag wurde zuletzt editiert von yomusic am 07.06.2011 um 10:45 Uhr ]
Ik heb het nog eens nagevraagd bij Jeroen van Unlimited Tuning. Tanken van ron 98 na tuning is niet nodig.
Hieronder zijn antwoord:
De chip die ik voor je auto heb geschreven is nog een ron 95 afstelling. Ik heb de timing en dergelijke dus niet zo strak afgesteld dat je werkelijk 98 moet tanken. Als dit wel het geval was dan had ik het er ook duidelijk bij gezegd. De meeste klanten stellen het niet echt op prijs als ze alleen nog maar 98 (moeten) tanken.
Heeft Jeroen inderdaad tegen mij ook gezegd. Zou ook niet opschieten om iedere keer 98 te tanken, is wel stuk duurder!
Overigens ga ik voorlopig niets meer aanpassen aan mijn auto. Remmen voldoen prima omdat ik niet alleen maar volgas rijd, maar eigenlijk nog steeds hetzelfde als voorheen alleen trek ik de auto af en toe een keer lekker door.
Misschien nog een keer een ander filter.
Ik heb ook zojuist de grotere poelie besteld
Meteen ook maar de grotere spanrol meebesteld,
Ben wel benieuwd wat het opbrengt samen met chiptuning / ACC-rohr II / LPG
Na een aantal maanden met de gemodificeerde motor gereden te hebben hier even wat ervaringen:
De motor is nog steeds erg krachtig en de auto voelt zeer vlot aan. Zeker na het vervangen van de luchtmassameter was ik in het begin verbaasd hoe snel de auto geworden is! Het verbruik is wel iets hoger geworden, ik weet niet of dit ligt aan het meer doorrijden of dat de motor door de tuning meer is gaan gebruiken....
Ik had de poelieadapter op de normale manier vastgezet en geen locktite of iets dergelijks gebruikt, na controle zitten de imbussen nog altijd zeer vast (15000km)
Deze week moest de APK weer gebeuren. De viergasmeting vond ik nog wel even spannend... maar de waarden waren precies zoals ze moesten zijn. Beter dus!
Bij een koude motor lekte het uitlaatspruitstuk dus die moest ik nu toch echt vervangen. Aangezien een originele van MB 640 euro kost heb ik besloten om een spagetthi te kopen van marktplaats. Als je zelf niet handig bent is dit absoluut GEEN aanrader! Het grootste punt is namelijk dat er heel mooi een huls voor de lambasensor op gelast zit maar deze pas er ten eerste niet in door een verkeerde draad en ten tweede is de huls loos!!!! Oftewel er zit geen daadwerkelijke verbinding met het spruitstuk. Hoe ik het nu opgelost heb: De huls van het oude spruitstuk slijpen, de huls van de nieuwe afslijpen, gaten in het nieuwe spruitstuk boren, oude huls op nieuwe spruitstuk lassen en de de gaten aan de buiten kant van het spruitstuk weer dichtlassen. Al met al een heel gezeur!!! Nu werkt het overigens prima en lijkt de auto nog iets feller te reageren.
Het gezicht is ook wel gaaf omdat het spruitstuk RVS is. Na het eerste rondje rijden is die dus helemaal blauw en paars...
Auto is weer APK gekeurd dus rijden maar weer
Fijne feestdagen iedereen.
Ook mijn SLK heeft al een tijdje geleden de tuning ondergaan. Hij is erg vlot De adapter die ik om de krukaspoelie heb bevestigd zit als een huis. We zijn ermee naar Zuid Duitsland op vakantie geweest. Op de autobahn heeft de auto 240 km p/u aangetipt en ging erg rap naar deze topsnelheid. Overigens ben ik een rustige rijder maar dat moest even
Bij een snelheid van rond de 130 km p/u rijdt de auto 1:11
Ik merk alleen tijdens vlot doortrekken tussen de 100 en 130 km p/u dat de auto even inhoud en daarna vrolijk doortrekt. Ik heb de massflowmeter gechecked en schoongemaakt, dit mocht niet baten. Misschien moet ik ook aan een nieuwe flowmeter.
Ondanks dit ben ik erg tevreden over het resultaat van de tuning.
Na de kompi-tuning is speciaal om dat gat om en nabij de 3000 toeren te minimaliseren de volgende optie: http://www.accpralle.de.tl/ACC_Rohr-II.htm
daarna is een chiptuning een aanvullende optie om het "kwartje" te laten vallen.