Ook ik heb mijn poellie binnen van het bedrijf Eaton. Dat ding weegt wel een pondje of twee. Gekocht van iemand in Duitsland die hem nieuw gekocht had.
Binnenkort een afspraak maken om de motor te tunen.
Eens kijken waar ik op uitkom.
Kijk dat klinkt goed Het ding weegt inderdaad wel wat. En montage is ook best een gepruts, als je een brug tot beschikking heb gebruik die dan! Heeft mij een hoop geklungel bespaart. De schroefjes aandraaien is lastig omdat de ventilator eigenlijk in de weg zit. Het beste kun je dit doen met een korte inbus.
Succes en ik ben benieuwd naar jouw vermogen!
Ik heb er nog veel schik van in ieder geval. Ook mijn uitlaat komt goed tot zijn recht nu (super vet geluid) MH-Dezent uitlaat.
Mausie schrieb:
Kijk dat klinkt goed Het ding weegt inderdaad wel wat. En montage is ook best een gepruts, als je een brug tot beschikking heb gebruik die dan! Heeft mij een hoop geklungel bespaart. De schroefjes aandraaien is lastig omdat de ventilator eigenlijk in de weg zit. Het beste kun je dit doen met een korte inbus.
Succes en ik ben benieuwd naar jouw vermogen!
Ik heb er nog veel schik van in ieder geval. Ook mijn uitlaat komt goed tot zijn recht nu (super vet geluid) MH-Dezent uitlaat.
Okee, jij hebt dus een brug nodig gehad om de poelie te monteren. Ik heb de handleiding gevolgd die op het MBSLK forum staat : http://www.slk.info/modules.php?name=News&file=article&sid=868&mode=&order=0&thold=0
Dit werkt prima, mijn poelie had ik in een half uur gemonteerd. Ik heb wel andere stelschroeven gebruikt. Die erbij zaten (met punt) vond ik niet zo veilig. Ik heb nu stelschroeven gemonteerd met een opstaande rand. Die pakken veel beter in de poelie. Daarnaast heb ik ze ook vastgezet met Locktite. Je wilt toch niet dat je poelie eraf draait bij + 5000 toeren p/m
Inmiddels heb ik ook de motor laten tunen bij hetzelfde bedrijf en ben zeer tevreden. Volgens mij loopt de motor ook zuiniger in gebruik.
De laatste test op de testbank gaf 230 pk aan. Dit wordt nog iets meer omdat de computer de handel nog verder inregelt.
Ai die handleiding had ik eerder moeten zien wist niet dat die ventilator er zo makkelijk af kon maar goed ik heb zeer makkelijk beschikking over een brug dus maakt ook niet uit. (schoonvader met autobedrijf)
Ja daar heb ik ook nog aan zitten denken, maar omdat die puntjes best wel mooi in de groeven van de poelie vallen dacht ik dat het wel kon. Zeker omdat je de poelie van 6 kanten tegelijk vastzet. Gebeurd niets mee!
230PK klinkt ook goed! was dat met airco aan? scheelt ook zo weer 10pk... had ik van tevoren wel even uitgezet! Ik heb inmiddels al zo'n 2000km gereden nadat de motor getuned is en ik kan bevestigen dat bij normaal gebruik het verbruik gedaald is! scheelt bij mij ongeveer 80km op een tank benzine..
Wat vind je van de prestaties nu? Verschilt best wel ten opzichte van eerst he...
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von yomusic am 28.05.2011 um 11:41 Uhr ]
Ik kon in mijn poelie geen groef ontdekken dus vandaar mijn andere stelschroeven. Mijn SLK rijdt uitstekend. Erg snel met optrekken en vooral bij een lager toerental pakt de motor snel op.
Ook bij mij is het verbruik afgenomen met ongeveer 80 km per tankbeurt.
Toen ik de auto liet tunen had ik vast de airco uitgezet. De tuner dacht dat ie aanstond en heeft op de aircoknop gedrukt, toen stond ie weer aan wat ik niet wist. Met de test op de bank kwam er 230 pk uit. Dat is dus precies die 10 pk die de airco pikt
Het gaat mij eigenlijk niet zo om de pk's maar om het koppel. Die topsnelheid mogen we hier toch niet rijden
Misschien een beetje een domme vraag, maar moeten jullie nu ook euro 98 tanken of kan er nog gewoon 95 in? Ik begreep dat na bijvoorbeeld de tuning door Väth er alleen nog maar 98 in mag.
Mij is niets verteld over superbenzine. De prestaties zijn na het tunen naar boven afgesteld maar nog binnen de norm waarop de motor moet leveren. Ik denk dat gewone benzine prima is. Väth tuning gaat verder waar nog meer gevraagd wordt van de motor. Dan zal super wel nodig zijn.
He jakkes, dan moet dat maar. Geeft niet want de motor loopt zuiniger, dus in verhouden net zo duur als voor het tunen.
Volgende tankbeurt gaat er dan super in ! SUPER