| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Gespot: R172 |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 ) |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 13.01.2011 um 18:55 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 13.01.2011 um 19:35 Uhr ]
Tsjah, ziet er best OK uit. Tis minder lievig en kneuterig als de vorige 2 modellen . Lijkt wat stoerder en groter/volwassener. Toch zou ik in die categorie gaan voor de Z4 denk ik, al is de keuze hiermee al lastiger. De SLK heeft hiermee dan wel weer veel modernere motoren dan de Z4, met alleen slurpende 6 cilinders. Een TT roadster 2.0 211pk is overigens ook niet verkeerd, en wat voordeliger.
Lijkt alsof deze SLK afgekeken heeft bij de Z4 met wel erg lange neus en hele lijn ervan, rechtopstaande neus, zelfde hoekige hoofdbeugels, achterlichten, interieur etc... Alleen al daarvoor verdient de Z4 in feite meer lof.
Maargoed, de nieuwprijzen van dit soort spul zijn vooral de eerste jaren van zo'n nieuw model nog dermate hoog in NL dat het totaal niet interessant is. Met afleverkosten, en een paar basis opties (leer/metallic etc) de instapmotor vanaf pakweg tegen de 60k euro (BMW/Merc)...
Na een jaar of 4-5 nog eens kijken hoe de situatie ervoor staat, wat er dan op de markt is.
Las al dat ze voor de 1.8 184pk SLK 0-100 in 7sec opgaven (en top 240). Mijn 230K met 197pk en 1285kg kentekengewicht doet er al meer dan 7 sec over op papier, werkelijkheid mag je blij zijn met 7,5 denk ik (top ook 240!).
Dan zou die nieuwe hooguit 1250kg moeten wegen om nog kans te hebben daar bij in de buurt te komen. Maar vermoedelijk wordt hij alleen maar zwaarder en duurder dan de huidige, en blijft het bij een idioot optimisch onhaalbaar getal.
Dat zie je steeds vaker, de sprinttijden en verbruikscijfers die steeds meer uit de pas gaan lopen met de werkelijkheid. Want de opgegeven 6,1 l/100km zal ie ook ongetwijfeld nooit kunnen halen. Dat is 1:16,4... zouden er mensen zijn die dat geloven als gemiddeld verbruik?
http://www.autowereld.com/autonieuws/detail.asp?artikel=10960
--
230K, 2000, 6-handbakker (56,500 km) + 107 (4,500 km) | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobertertianer
Beiträge: 249
User seit 29.09.2005
| Geschrieben am 13.01.2011 um 21:02 Uhr  
| Je valt inderdaad wel van je kruk als straks de NL prijzen bekend worden, dan kun je je roze bril afzetten.
Ik hoop wel dat de vele bezwaren tegen de R171 van menig R170-bezitter weggenomen worden met de nieuwe SLK. Is de nieuwe weer back to basic als de R170?
Als R171-bezitter vind ik dat deze "oude" er nog niet eens meteen zo bejaard uitziet vergeleken met de nieuwe R172. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an mrossen Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
| Geschrieben am 13.01.2011 um 21:17 Uhr  
| De hele middag veel naar de nieuwe plaatjes gekeken en er is ook een tweetal filmpjes te bewonderen. Ik moet zeggen dat hij er 'on the move' best tof uitziet. Ook bij foto's vanuit bepaalde hoeken helemaal niet verkeerd, vanuit andere hoeken weer wat lomp en ogenschijnlijk uit balans.
De reacties op de diverse autosites zijn overigens zeer wisselend, dus in ieder geval maakt het design de tongen los. Ik wacht toch maar even met een oordeel tot ik er oog in oog mee heb gestaan. Wanneer zou hij bij de dealer in de showroom staan???
Overigens: als ik 60K had liggen (hetgeen niet het geval is), dan liet ik een 'Junge Stern' R171 55AMG invliegen Blue Efficiency, who cares???
Groeten Peter | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Blitzen Benz Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 256
User seit 19.08.2004
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
| Geschrieben am 15.01.2011 um 14:38 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von slkalimero am 15.01.2011 um 14:39 Uhr ]
ESELKA schrieb:
Tsjah, ziet er best OK uit. Tis minder lievig en kneuterig als de vorige 2 modellen . Lijkt wat stoerder en groter/volwassener. Toch zou ik in die categorie gaan voor de Z4 denk ik, al is de keuze hiermee al lastiger. De SLK heeft hiermee dan wel weer veel modernere motoren dan de Z4, met alleen slurpende 6 cilinders. Een TT roadster 2.0 211pk is overigens ook niet verkeerd, en wat voordeliger.
De Z4 komt binnenkort ook met twee vier-cilinder(turbo)motoren. Alleen als je persé een diesel wilt, kun je bij de Z4 nog steeds niet terecht. Ik denk dat ik de Z4 toch nog een stukje mooier vindt dan deze nieuwe SLK, maar misschien is dat gewenning.
Lijkt alsof deze SLK afgekeken heeft bij de Z4 met wel erg lange neus en hele lijn ervan, rechtopstaande neus, zelfde hoekige hoofdbeugels, achterlichten, interieur etc... Alleen al daarvoor verdient de Z4 in feite meer lof.
Is ook wel logisch, het zijn elkaars grootste concurrenten, denk ik. De huidige Z4 heeft ook het een en ander afgekeken bij de R172 en dat vervolgens overtroffen. Nu is het weer de beurt aan MB.
Maargoed, de nieuwprijzen van dit soort spul zijn vooral de eerste jaren van zo'n nieuw model nog dermate hoog in NL dat het totaal niet interessant is. Met afleverkosten, en een paar basis opties (leer/metallic etc) de instapmotor vanaf pakweg tegen de 60k euro (BMW/Merc)...
Na een jaar of 4-5 nog eens kijken hoe de situatie ervoor staat, wat er dan op de markt is.
Precies. De nieuwe Z4 is nu tweedehands op de markt vanaf circa 40k. Nog steeds heel veel geld, maar het gaat de goede kant op. Het nadeel is natuurlijk dat m'n eigen Z4 als inruiler ook steeds minder waard wordt als ik langer wacht...
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an slkalimero Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobertertianer
Beiträge: 249
User seit 29.09.2005
| Geschrieben am 15.01.2011 um 21:07 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von mrossen am 15.01.2011 um 21:34 Uhr ]
Het lijkt wel of Mercedes met de SLK steeds zoekende is naar het juiste design voor de grootste doelgroep (van kopers).
Zowel hier in het forum als ook tijdens toerritten lees/hoor je vaak dat het design van de R171 de R170-bezitters vaak niet aansprak, met name door de F1-neus van de R171. Anderen vonden de F1-neus juist geweldig, terwijl de meesten de "kont" van de R170 veel krachtiger vonden. Ik sluit me bij die laatste groep aan.
De nieuwe R172 heeft eigenlijk helemaal niks echt nieuws en is niet revolutionair, maar het is wel een mooie auto. De auto is een evolutie van zichzelf. In negatieve zin is de R172 een samenraapsel van stijlelementen van andere Mercedesmodellen; je ziet er een beetje SLS in, maar ook C-klasse met een vleugje SL (facelift).
Jammer eigenlijk, want een liefhebbersauto als de SLK zou juist uniek en vernieuwend moeten zijn. De R172 verdient het niet om een samenraapsel te zijn van bestaande stijlen, hij zou juist toonaangevend moeten zijn voor de toekomst van het merk Mercedes. Met andere woorden een SLK moet uiterst herkenbaar zijn als SLK en geen auto waarbij mensen denken - of zelfs zeggen - dat je een mini-SL, een C-klasse in roadsteruitvoering, of een SLS zonder vleugeldeuren rijdt. Het is een auto met een vanafprijs van grofweg 50000 euro, dan heb je wel het recht om iets unieks te bezitten en geen derivaat van...
Niet dat voorgaande bij de R172 in alle opzichten het geval is, maar uniek is hij dus niet.
Voor mij is/lijkt de R172 een compromis, waarmee Mercedes zowel de R170- als de R171-bezitters probeert aan te spreken. Een persoonlijke (negatieve) mening heb ik over zijn lompe neus, waarvan de grille er bij zijaanzicht lelijk uitsteekt. Het lijk wel een koalabeer. Van enige stroomlijning is geen sprake (meer) bij de voorkant van de R172. De achterkant is dan wel weer krachtig, maar niet verrassend.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar de R172 verrast niet t.o.v. zijn voorganger zoals de R171 dat destijds wel deed. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an mrossen Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
| | |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1113 Mitglieder: 0 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|