.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Gespot: R172
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 13.01.2011 um 18:55 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 13.01.2011 um 19:35 Uhr ]

Tsjah, ziet er best OK uit. Tis minder lievig en kneuterig als de vorige 2 modellen . Lijkt wat stoerder en groter/volwassener. Toch zou ik in die categorie gaan voor de Z4 denk ik, al is de keuze hiermee al lastiger. De SLK heeft hiermee dan wel weer veel modernere motoren dan de Z4, met alleen slurpende 6 cilinders. Een TT roadster 2.0 211pk is overigens ook niet verkeerd, en wat voordeliger.
Lijkt alsof deze SLK afgekeken heeft bij de Z4 met wel erg lange neus en hele lijn ervan, rechtopstaande neus, zelfde hoekige hoofdbeugels, achterlichten, interieur etc... Alleen al daarvoor verdient de Z4 in feite meer lof.

Maargoed, de nieuwprijzen van dit soort spul zijn vooral de eerste jaren van zo'n nieuw model nog dermate hoog in NL dat het totaal niet interessant is. Met afleverkosten, en een paar basis opties (leer/metallic etc) de instapmotor vanaf pakweg tegen de 60k euro (BMW/Merc)...
Na een jaar of 4-5 nog eens kijken hoe de situatie ervoor staat, wat er dan op de markt is.

Las al dat ze voor de 1.8 184pk SLK 0-100 in 7sec opgaven (en top 240). Mijn 230K met 197pk en 1285kg kentekengewicht doet er al meer dan 7 sec over op papier, werkelijkheid mag je blij zijn met 7,5 denk ik (top ook 240!).
Dan zou die nieuwe hooguit 1250kg moeten wegen om nog kans te hebben daar bij in de buurt te komen. Maar vermoedelijk wordt hij alleen maar zwaarder en duurder dan de huidige, en blijft het bij een idioot optimisch onhaalbaar getal.
Dat zie je steeds vaker, de sprinttijden en verbruikscijfers die steeds meer uit de pas gaan lopen met de werkelijkheid. Want de opgegeven 6,1 l/100km zal ie ook ongetwijfeld nooit kunnen halen. Dat is 1:16,4... zouden er mensen zijn die dat geloven als gemiddeld verbruik?

http://www.autowereld.com/autonieuws/detail.asp?artikel=10960

--
230K, 2000, 6-handbakker (56,500 km) + 107 (4,500 km)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   mrossen

Schreiberlevel:
Forenobertertianer
Forenobertertianer
Beiträge: 249
User seit 29.09.2005
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 13.01.2011 um 21:02 Uhr   
Je valt inderdaad wel van je kruk als straks de NL prijzen bekend worden, dan kun je je roze bril afzetten.
Ik hoop wel dat de vele bezwaren tegen de R171 van menig R170-bezitter weggenomen worden met de nieuwe SLK. Is de nieuwe weer back to basic als de R170?

Als R171-bezitter vind ik dat deze "oude" er nog niet eens meteen zo bejaard uitziet vergeleken met de nieuwe R172.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an mrossen    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Blitzen Benz

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 13.01.2011 um 21:17 Uhr   
De hele middag veel naar de nieuwe plaatjes gekeken en er is ook een tweetal filmpjes te bewonderen. Ik moet zeggen dat hij er 'on the move' best tof uitziet. Ook bij foto's vanuit bepaalde hoeken helemaal niet verkeerd, vanuit andere hoeken weer wat lomp en ogenschijnlijk uit balans.

De reacties op de diverse autosites zijn overigens zeer wisselend, dus in ieder geval maakt het design de tongen los. Ik wacht toch maar even met een oordeel tot ik er oog in oog mee heb gestaan. Wanneer zou hij bij de dealer in de showroom staan???

Overigens: als ik 60K had liggen (hetgeen niet het geval is), dan liet ik een 'Junge Stern' R171 55AMG invliegen Blue Efficiency, who cares???

Groeten Peter

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Blitzen Benz    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 256
User seit 19.08.2004
 Geschrieben am 14.01.2011 um 11:58 Uhr   
Ik geloof ook niet dat een SLK een verbruik van 1 op 16,4 weet te realiseren.
Een fabrieksopgave is volgens autotesten nooit juist, dus zal het nu ook wel weer eens niet waar zijn.

Groeten,

Henk

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Henk    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   slkalimero

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
 Geschrieben am 15.01.2011 um 14:31 Uhr   
Hier nog wat extra filmpjes;

http://www.autoblog.nl/archive/2011/01/15/videotopic-de-nieuwe-mercedes-slk#post-40508

Wie regelt er een leuk event bij MB NL om de nieuwe gepresenteerd te krijgen? We verdienen wel een exclusieve voorpremière, toch?

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an slkalimero    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   slkalimero

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
 Geschrieben am 15.01.2011 um 14:38 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von slkalimero am 15.01.2011 um 14:39 Uhr ]



ESELKA schrieb:

Tsjah, ziet er best OK uit. Tis minder lievig en kneuterig als de vorige 2 modellen . Lijkt wat stoerder en groter/volwassener. Toch zou ik in die categorie gaan voor de Z4 denk ik, al is de keuze hiermee al lastiger. De SLK heeft hiermee dan wel weer veel modernere motoren dan de Z4, met alleen slurpende 6 cilinders. Een TT roadster 2.0 211pk is overigens ook niet verkeerd, en wat voordeliger.
De Z4 komt binnenkort ook met twee vier-cilinder(turbo)motoren. Alleen als je persé een diesel wilt, kun je bij de Z4 nog steeds niet terecht. Ik denk dat ik de Z4 toch nog een stukje mooier vindt dan deze nieuwe SLK, maar misschien is dat gewenning.


Lijkt alsof deze SLK afgekeken heeft bij de Z4 met wel erg lange neus en hele lijn ervan, rechtopstaande neus, zelfde hoekige hoofdbeugels, achterlichten, interieur etc... Alleen al daarvoor verdient de Z4 in feite meer lof.
Is ook wel logisch, het zijn elkaars grootste concurrenten, denk ik. De huidige Z4 heeft ook het een en ander afgekeken bij de R172 en dat vervolgens overtroffen. Nu is het weer de beurt aan MB.


Maargoed, de nieuwprijzen van dit soort spul zijn vooral de eerste jaren van zo'n nieuw model nog dermate hoog in NL dat het totaal niet interessant is. Met afleverkosten, en een paar basis opties (leer/metallic etc) de instapmotor vanaf pakweg tegen de 60k euro (BMW/Merc)...
Na een jaar of 4-5 nog eens kijken hoe de situatie ervoor staat, wat er dan op de markt is.

Precies. De nieuwe Z4 is nu tweedehands op de markt vanaf circa 40k. Nog steeds heel veel geld, maar het gaat de goede kant op. Het nadeel is natuurlijk dat m'n eigen Z4 als inruiler ook steeds minder waard wordt als ik langer wacht...

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an slkalimero    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   mrossen

Schreiberlevel:
Forenobertertianer
Forenobertertianer
Beiträge: 249
User seit 29.09.2005
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 15.01.2011 um 21:07 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von mrossen am 15.01.2011 um 21:34 Uhr ]

Het lijkt wel of Mercedes met de SLK steeds zoekende is naar het juiste design voor de grootste doelgroep (van kopers).

Zowel hier in het forum als ook tijdens toerritten lees/hoor je vaak dat het design van de R171 de R170-bezitters vaak niet aansprak, met name door de F1-neus van de R171. Anderen vonden de F1-neus juist geweldig, terwijl de meesten de "kont" van de R170 veel krachtiger vonden. Ik sluit me bij die laatste groep aan.

De nieuwe R172 heeft eigenlijk helemaal niks echt nieuws en is niet revolutionair, maar het is wel een mooie auto. De auto is een evolutie van zichzelf. In negatieve zin is de R172 een samenraapsel van stijlelementen van andere Mercedesmodellen; je ziet er een beetje SLS in, maar ook C-klasse met een vleugje SL (facelift).
Jammer eigenlijk, want een liefhebbersauto als de SLK zou juist uniek en vernieuwend moeten zijn. De R172 verdient het niet om een samenraapsel te zijn van bestaande stijlen, hij zou juist toonaangevend moeten zijn voor de toekomst van het merk Mercedes. Met andere woorden een SLK moet uiterst herkenbaar zijn als SLK en geen auto waarbij mensen denken - of zelfs zeggen - dat je een mini-SL, een C-klasse in roadsteruitvoering, of een SLS zonder vleugeldeuren rijdt. Het is een auto met een vanafprijs van grofweg 50000 euro, dan heb je wel het recht om iets unieks te bezitten en geen derivaat van...
Niet dat voorgaande bij de R172 in alle opzichten het geval is, maar uniek is hij dus niet.

Voor mij is/lijkt de R172 een compromis, waarmee Mercedes zowel de R170- als de R171-bezitters probeert aan te spreken. Een persoonlijke (negatieve) mening heb ik over zijn lompe neus, waarvan de grille er bij zijaanzicht lelijk uitsteekt. Het lijk wel een koalabeer. Van enige stroomlijning is geen sprake (meer) bij de voorkant van de R172. De achterkant is dan wel weer krachtig, maar niet verrassend.

Je kunt zeggen wat je wilt, maar de R172 verrast niet t.o.v. zijn voorganger zoals de R171 dat destijds wel deed.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an mrossen    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 15.01.2011 um 22:36 Uhr   
Voor diegene met een jeukende beurs...

http://mysmart.tdata-solutions.de/myslk/downloads/R172.xls

Tel er voor NL de BPM bovenop.... Dan heb je de (kale) SLK350 al voor €67000,- --> -->

--
Finally knowing....
....that nobody knows....

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an JKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 16.01.2011 um 09:30 Uhr   
Hebben jullie ook het verschil gezien in neuspartij tussen de AMG (aankleding)

   

--
Finally knowing....
....that nobody knows....

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an JKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 16.01.2011 um 09:31 Uhr   
En, de "gewone" uitvoering

   

--
Finally knowing....
....that nobody knows....

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an JKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1113
Mitglieder:    0
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.427.364

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Hast Du schon IGeL Leistungen in Anspruch genommen?

Ja, habe ich
Ja, mache ich
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm