.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Vooraankondiging 1e Gelderland Toertocht op 5 mei 2007
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   slkalimero

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
 Geschrieben am 01.05.2007 um 18:40 Uhr   


Silver_Arrow schrieb:
Rijden met een autmaat gaat als vanzelf.... Zet je linkerbeen op de voetsteun en LAAT HEM DAAR!
Binnen 1 minuut ben je er aan gewend ... echtwaar.... en dan.....wil je niets anders meer

Ja, goed. Maar zo'n automaat heeft ook een aantal standen en het lijkt me toch wel handig te weten welke je wanneer gebruikt!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an slkalimero    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 01.05.2007 um 19:09 Uhr   


slkalimero schrieb:



Silver_Arrow schrieb:
Rijden met een autmaat gaat als vanzelf.... Zet je linkerbeen op de voetsteun en LAAT HEM DAAR!
Binnen 1 minuut ben je er aan gewend ... echtwaar.... en dan.....wil je niets anders meer

Ja, goed. Maar zo'n automaat heeft ook een aantal standen en het lijkt me toch wel handig te weten welke je wanneer gebruikt!


Ik was er in het begin ook huiverig van alsof je geen controle over de auto had maar nu wil ik niet anders meer......
Als de auto geparkeerd staat staat de keuzehandel in P maar om weg te rijden dien je rechtervoet op het rempedaal te zetten en schakel je naar D waarna je langzaam begint te rollen als je het rempedaal langzaam loslaat!!
Rest is simpel.....gasgeven en hij schakelt vanzelf op en als je remt schakelt hij terug.....is in begin wennen en heb je de neiging om je linkerbeen te gebruiken die je normaal gebruikt om te ontkoppelen.

Door de tiptronic kan je zelfs handmatig schakelen!!

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720

*Geluk moet geen doel zijn maar een manier van leven*



 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 01.05.2007 um 22:11 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 01.05.2007 um 22:16 Uhr ]

Ik heb tot nu toe als ik het zo bedenk met 4 auto's met automaat gereden:

Civic uit '95
Smart 2-zitter
Jaguar S-type 3L
Saab 9-7x

De eerste 2 heb ik de langste/meeste ritten mee gemaakt, en de 2 duurdere jongens een korter ritje (zeg resp. 15 en 25 minuten).

De Civic vond ik zeer onprettig, altijd als hij net lekker op gang kwam en je net dat kleine beetje koppel voelde ging hij schakelen en een hoop herrie maken bij gas erop,... maar harder leek hij er niet op te gaan. Daarbij schakelde hij nou ook niet bepaald prettig waardoor je je echt een gehandicapte bejaarde voelt.
De Smart schakelt ook onprettig met te grote/lange schokken.

De Jag was wel OK geloof ik qua schakelwerk, en die auto is dermate amerikanerig dat het daar wel bij hoort, maar ik vind er geen reet aan zo'n auto. Wat ik zeg, ik verveel me kapot in een automaat. Pas in een diesel Caliber merkte ik alweer dat hij me erg snel ging vervelen en ik de hele tijd zat op te zoeken om even vanuit lage toeren en lage snelheid te planken omdat er dan tenminste wat aardigs gebeurde.
Het zou dus nog erger kunnen: diesel automaat! Die combi heb ik nog niet gereden.

De Saab reed natuurlijk ook erg deinerig en relaxed/comfortabel. Maar ook daarin vond ik de automaat een hele grote domper op de feestvreugde. Ik wil kracht onder de voet voelen en weten wat er gebeurt en het zelf in de hand hebben. Niet al je even lekker gas intrapt eerst 1,5 sec moeten wachten voor er wat gebeurt en hij dan in 1x meer herrie maakt dan je zou willen en je dan weer niet weet wanneer ie besluit te gaan schakelen enzo. Bah.
Ikke zelf doen!

Nee ik ben absoluut nog niet overtuigd, en das maar goed ook.

Maar wat Rien zegt, linkerpoot gebogen op de mat houden en uitschakelen. Vervolgens alleen maar gas geven en remmen. Zo kinderlijk eenvoudig en zo dodelijk saai... tjah je moet er van houden. Ik geef toe, alleen in de file zou het wel prettiger zijn, files zijn sowieso al afgrijselijk saai natuurlijk en daar valt ook met schakelen helemaal niets leuks van te maken.

--
230K, 2000, 6-handbakker (39,300 km) + 206GTi (48,700 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 01.05.2007 um 22:27 Uhr   
Groent,

Ik denk dat je in de ontkenningsfase zit......
Probeer eens een proefrit te maken in een 32-AMG en je bent verkocht!!

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720

*Geluk moet geen doel zijn maar een manier van leven*



 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 01.05.2007 um 22:29 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 01.05.2007 um 22:36 Uhr ]

Das dan alleen voor de motor he, een sportwagen die in de bocht gaat schakelen...
Ik ga vast ook nog weles overstag hoor, want nuchter bekeken is schakelen HOPELOOS ouderwets en achterhaald.
Maar voorlopig stap ik nog lang niet over, daarvoor ben ik nog te gek op autorijden.

--
230K, 2000, 6-handbakker (39,300 km) + 206GTi (48,700 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 01.05.2007 um 22:53 Uhr   


ESELKA schrieb:

<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 01.05.2007 um 22:36 Uhr ]</font>

Das dan alleen voor de motor he, een sportwagen die in de bocht gaat schakelen...
Ik ga vast ook nog weles overstag hoor, want nuchter bekeken is schakelen HOPELOOS ouderwets en achterhaald.
Maar voorlopig stap ik nog lang niet over, daarvoor ben ik nog te gek op autorijden.

--


Een beetje sportauto van een beetje merk heeft een automatische bak, of wel één met flippers aan het stuur of traditioneel.
Schakelen heeft ook wel z'n charme maar dan op bochtige passen in het hooggebergte zit ik zo te denken!

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720

*Geluk moet geen doel zijn maar een manier van leven*



 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 01.05.2007 um 22:56 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Silver_Arrow am 01.05.2007 um 22:59 Uhr ]



ESELKA schrieb:

<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 01.05.2007 um 22:16 Uhr ]</font>

De Jag was wel OK geloof ik qua schakelwerk, en die auto is dermate amerikanerig dat het daar wel bij hoort, maar ik vind er geen reet aan zo'n auto. Wat ik zeg, ik verveel me kapot in een automaat. Pas in een diesel Caliber merkte ik alweer dat hij me erg snel ging vervelen en ik de hele tijd zat op te zoeken om even vanuit lage toeren en lage snelheid te planken omdat er dan tenminste wat aardigs gebeurde.
Het zou dus nog erger kunnen: diesel automaat! Die combi heb ik nog niet gereden.

De Saab reed natuurlijk ook erg deinerig en relaxed/comfortabel. Maar ook daarin vond ik de automaat een hele grote domper op de feestvreugde. Ik wil kracht onder de voet voelen en weten wat er gebeurt en het zelf in de hand hebben. Niet al je even lekker gas intrapt eerst 1,5 sec moeten wachten voor er wat gebeurt en hij dan in 1x meer herrie maakt dan je zou willen en je dan weer niet weet wanneer ie besluit te gaan schakelen enzo. Bah.
Ikke zelf doen!

Nee ik ben absoluut nog niet overtuigd, en das maar goed ook.

Maar wat Rien zegt, linkerpoot gebogen op de mat houden en uitschakelen. Vervolgens alleen maar gas geven en remmen. Zo kinderlijk eenvoudig en zo dodelijk saai... tjah je moet er van houden. Ik geef toe, alleen in de file zou het wel prettiger zijn, files zijn sowieso al afgrijselijk saai natuurlijk en daar valt ook met schakelen helemaal niets leuks van te maken.

--
230K, 2000, 6-handbakker (39,300 km) + 206GTi (48,700 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**



SLK,

Je noemt ook wel de foute auto's op zeg

De huidige automaattechniek (MB en Lexus lopen daarbij voorop) is zodanig dat a. de auto's sneller (mijn SLK ook), dus levendiger zijn, met automaat dan zonder en b. ook economischer met brandstof omspringt. De SLK 55AMG of SLR bijvoorbeeld zijn ook alleen maar MET automaat verkrijgbaar (naast dat het noodzakelijk is i.v.m. zijn gigantische koppel natuurlijk). Dit natuurlijk niet om reden b.....
De F1-auto's zijn er ook alleen maar met automaat......

Daarnaast is het bij moderne automaten mogelijk om, als je van lekker doortrekken in hogere toeren houdt, virtueel te schakelen of met schakelpads te werken. Beide opties kent de SLK automaat. Genoeg te doen dus . Ik verveel me nooit......(in de SLK)

Filerijden en druk verkeer is in NL meer regel dan uitzondering. Juist in dergelijke situaties is het veiliger met automaat te rijden en ook relaxter (niet koppelen, niet ontkoppelen etc.....of je moet van twee verschillende benen houden....

Rien



   

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 01.05.2007 um 23:26 Uhr   
Bij de Audi A4 had ik een multitronic, vond ik een geweldige ervaring. Zonder overgangen van 0 naar hard. Nu reed ik laatst in een A6 met multitronic hebben ze een soort schakelmomenten ingbouwd omdat de "klant" dit prettiger vind. Tja.

Een ander verhaal in deze tread, nog 4 dgn en het is zo ver de GLT rit. Ik heb een tipje van de sluier doorgekregen van de rit, moet echt geweldig worden.
Heb vandaag het autostatief ontvangen, een camerasteun welke je aan de voorruit kunt bevestigen. Handig om tijdens de rit opnames te maken.

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.

http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 01.05.2007 um 23:34 Uhr   
Oproepje!

Zoals jullie weten ga ik weer proberen om de rit te filmen, ik wil tussen de opnames door wat foto's toevoegen van leuke momenten.
Zelf neem ik geen fototoestel mee, wie tijdens de rit foto's maakt en dat zijn er meestal wel een aantal. Zouden jullie dan jullie mooiste exemplaren in hoge resolutie, mag het maximum zijn naar mij willen mailen.
Dit kan direct, dus niet via de MBSLK link naar philip.groenendijk@xs4all.nl
Zo kunnen we met ze allen de dag op een leuke manier vast leggen.


--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.

http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   slkalimero

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
 Geschrieben am 01.05.2007 um 23:42 Uhr   
Ik neem mijn toestel wel mee, maar het duurt wel even voor de foto's ontwikkeld zijn hoor.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an slkalimero    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1238
Mitglieder:    7
Im Chat  :    2


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.474.467

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Hast Du schon einmal Karaoke gesungen?

Ja
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm