.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Waarschuwingslampjes
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 02.10.2006 um 23:38 Uhr   
Waarom niet gewoon naar de MB dealer of een lokale garage om de remblokken te vervangen. Simpel en snel.

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 03.10.2006 um 11:28 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabrio-fan am 03.10.2006 um 11:29 Uhr ]

Verkeerde titel van dit topic blijkt nu: had beter "Remblokken" kunnen heten.
Richard, als je dit leest wil je dat dan alsjeblieft aanpassen?

Ik heb overleg gehad met de Nederlandse leverancier van de EBC-remblokken (RS Trade in Almere).
Eerst adviseerde hij Redstuff-blokken omdat m'n SLK getuned is.
De Redstuff zijn inderdaad minder snel op temperatuur, ze remmen wel goed als ze nog koud zijn, maar hebben dan wat meer remkracht nodig. Daarentegen remmen ze veel beter dan standaard of Greenstuff-blokken als ze gloeiend heet zijn.
Nadat ik had uitgelegd dat ik nooit als een gek met m'n auto rij, altijd voorzichtig rem en dat de blokken zelden echt gloeiend heet zullen worden besloten we gezamenlijk dat de Greenstuff-blokken prima zullen voldoen. De Greenstuff-blokken geven ook nog eens minder remstof af dan de Redstuffs en slijten minder snel.
Want dat heb ik uit mijn speurtocht over het internet gisteravond wel begrepen: hoe beter de remblokken, hoe meer ze slijten en hoe sneller ze je schijven opvreten. Ze "bijten" zich als het ware vast in je schijven.

De Profile Tyrecenter in mijn woonplaats kan ze gewoon bestellen, dus dat is makkelijk
Ik ga daar vanmiddag eerst even langs om te laten checken of m'n achterblokken ook vervangen moeten worden. Anders laat ik alleen voor doen.
Kosten: vóór 98 euro en achter 83 euro per set ex BTW en arbeidsloon.

Oh ja Phil: waarom ik er niet gewoon de standaardblokken via de deaker onder laat zetten: ten eerste vanwege dat vieze en ontsierende remstof (na drie keer remmen heb ik alweer troep op m'n -tot dat moment- schone velgen) en ten tweede omdat ze beter schijnen te remmen dan de standaard blokken.
Nu remmen de standaard blokken van de SLK al heel goed dus ik kan me dat nauwelijks voorstellen, maar het verminderen van remstof is me al heel wat waard!

Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes,
Joke

   

--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 03.10.2006 um 17:25 Uhr   
Als ik dat zo lees is Redstuff inderdaad niet aan te raden, alleen voor circuitautootjes. Ben benieuwd hoe straks die Greenstuff dingen je gaan bevallen!
Minder remstof op je velgen is altijd prettig. Ik pak gewoon af en toe even de borstel aan de slang erbij de laatste tijd en doe dan niet de hele auto wassen maar even afspuiten als er zand/stof opzit en dan met de borstel alleen de ramen en velgen. Ben je zo klaar en is ie weer prachtig.

Misschien nogeens een idee voor me Pug dan dat "groenespul",... al weet ik niet of het daar nou vooral/alleen aan de blokken ligt dat hij zo hard piept, maar volgens mij wel.
Maar aan de andere kant, mijzelf kennende, zal de hele auto eerder vervangen zijn dan de blokken we zien wel...

--
230K, 2000, 6-handbakker (35,800 km) + 206GTi (41,100 km)
http://www.nbr.demon.nl

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 04.10.2006 um 08:58 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:

Verkeerde titel van dit topic blijkt nu: had beter "Remblokken" kunnen heten.
Richard, als je dit leest wil je dat dan alsjeblieft aanpassen?




Blijkbaar had ik gisteren mijn vriendelijke verzoek in het Duits moeten schrijven om het bij onze moderator te laten opvallen

Noch einen ganz schönen Tag,
Joke

(PS: toch wat Duits erin, dan heb je een goede reden om deze bijdrage eruit te gooien Richy )

--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 04.10.2006 um 09:12 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:



Cabrio-fan schrieb:

Verkeerde titel van dit topic blijkt nu: had beter "Remblokken" kunnen heten.
Richard, als je dit leest wil je dat dan alsjeblieft aanpassen?




Blijkbaar had ik gisteren mijn vriendelijke verzoek in het Duits moeten schrijven om het bij onze moderator te laten opvallen

Noch einen ganz schönen Tag,
Joke

(PS: toch wat Duits erin, dan heb je een goede reden om deze bijdrage eruit te gooien Richy )

--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*




Ich spreche Deutsch nicht so schnell, aber das komt noch well

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 04.10.2006 um 12:14 Uhr   
Okay, het vervolg van het remblokken-topic....................

Vanmorgen bij Profile Leerdam geweest. Gelukkig bleken m’n blokken achter niet versleten ('cause you never know!) en ik heb alleen Greenstuffs vóór besteld.
Greenstuffs zijn van Kevlar (keramisch) gemaakt en bevatten geen metaaldeeltjes. Vandaar dat ze minder (en minder agressief) remstof afgeven en hogere temperaturen aankunnen. Je remmen gaan dus minder snel “faden” als ze roodgloeiend zijn.

Alleen kennen ze me daar inmiddels en herinnerde de monteur zich dat ik vorig jaar niet die vies-gifgroene dopjes op m’n ventielen wilde als teken dat er stikstof in de banden zit. Vond ik niet mooi
Dus hij waarschuwde me dat de Greenstuffs écht wel erg groen zijn! Je ziet ze niet over het hoofd.

Tja, shit! Toch maar Redstuff-blokken? Die passen in ieder geval beter bij m’n lak en het staat wel erg sportief
Maar nee, functioneel moet toch boven esthetisch gaan. Dus ik hou me bij de Greenstuffs.

Ze hebben ook meteen maar voor de zekerheid slijtage-indicatoren voor me besteld. Elke keer dat ik nu rem slijten ook die dingen verder af.
Slijtage-indicatoren zijn een soort blokjes die in een opening in de onderkant van de remblokken zijn geklemd. In die blokjes zit een lus van een stroomdraad. Als de voering van de blokjes versleten is slijt de draad door. Doordat de stroom dan onderbroken wordt schakelt een transistor het waarschuwingslampje in.
Het is niet zeker dat die indicatoren ook versleten zijn, maar het kan. Ik moet er tenslotte nog tot volgende week dinsdag mee doorrijden (en doorremmen ).
En ach, die dingen kosten maar een eurootje of vijf.

Groetjes,
Joke


   

--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 04.10.2006 um 13:29 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:



Cabrio-fan schrieb:

Verkeerde titel van dit topic blijkt nu: had beter "Remblokken" kunnen heten.
Richard, als je dit leest wil je dat dan alsjeblieft aanpassen?




Blijkbaar had ik gisteren mijn vriendelijke verzoek in het Duits moeten schrijven om het bij onze moderator te laten opvallen

Noch einen ganz schönen Tag,
Joke

(PS: toch wat Duits erin, dan heb je een goede reden om deze bijdrage eruit te gooien Richy )

--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*




Hi Joke,

Op je eerste vraag kan ik je antwoorden dat het ook voor mij onmogelijk is de titel van dit topic te veranderen!!
Je tweede opmerking vind ik jammer en hoop dat je me begrijpt.........

Een fijne middag toegewenst,

Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.

**Wantrouwen is een teken van zwakheid(Gandhi)**


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 07.10.2006 um 11:50 Uhr   
Nu het topic toch waarschuwingslampjes blijft heten................

Mijn dash-board leek tijdens de laatste rit wel een kerstboom: als ik remde ging het lampje voor de versleten remblokken branden, daarnaast brandde inmiddels het lampje om koelvloeistof bij te vullen , opeens ging ook het lampje branden als teken dat er een lamp (bleek later links-achter) kadoek was, en bijna thuis gekomen floepte ook nog het waarschuwingslampje voor benzine-bijna-op aan .

Nou ja, is dus allemaal niet zo desatreus, en in het geval van de benzine heel normaal, maar ik moest toch even lachen dat er opeens zoveel waarschuwingslampjes tegelijk brandden



--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   W170

Schreiberlevel:
Forenquartaner
Forenquartaner
Beiträge: 123
User seit 29.05.2006
 Geschrieben am 07.10.2006 um 17:02 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:

Nu het topic toch waarschuwingslampjes blijft heten................

Mijn dash-board leek tijdens de laatste rit wel een kerstboom: als ik remde ging het lampje voor de versleten remblokken branden, daarnaast brandde inmiddels het lampje om koelvloeistof bij te vullen , opeens ging ook het lampje branden als teken dat er een lamp (bleek later links-achter) kadoek was, en bijna thuis gekomen floepte ook nog het waarschuwingslampje voor benzine-bijna-op aan .

Nou ja, is dus allemaal niet zo desatreus, en in het geval van de benzine heel normaal, maar ik moest toch even lachen dat er opeens zoveel waarschuwingslampjes tegelijk brandden



--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*





Hi Joke,

Waarom ga je dan ook niet op tijd tanken?

Volgens mij ben je gewoon de lampjes aan het testen of ze inderdaad
overeen komen met de beschrijving uit je gebruikershandleiding.

Dan moet je die natuurlijk wél bij je hebben.
Of heb je dat ook?

Gr.,
Hans

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an W170    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 07.10.2006 um 18:39 Uhr   


W170 schrieb:
Waarom ga je dan ook niet op tijd tanken?

Volgens mij ben je gewoon de lampjes aan het testen of ze inderdaad
overeen komen met de beschrijving uit je gebruikershandleiding.

Dan moet je die natuurlijk wél bij je hebben.
Of heb je dat ook?



Hoeft niet hoor! Als het bezine-lampje gaat branden kan ik nog precies een keer naar m'n werk op en neer.
Oftewel ik kan nog 60+ kilometer rijden.
Waarom zou ik eerder tanken?

Ik moet toegeven dat ik bij een "nieuw" lampje niet altijd meteen weet waar het voor is
En als ik het boekje niet bij me heb bel ik toch wat hulp-troepen?
Lang leve de mobiele telefoon!

Groetjes,
Joke

   

--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1267
Mitglieder:    8
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.472.589

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Hast Du schon einmal Karaoke gesungen?

Ja
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm