| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Waarschuwingslampjes |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 ) |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 03.10.2006 um 11:28 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabrio-fan am 03.10.2006 um 11:29 Uhr ]
Verkeerde titel van dit topic blijkt nu: had beter "Remblokken" kunnen heten.
Richard, als je dit leest wil je dat dan alsjeblieft aanpassen?
Ik heb overleg gehad met de Nederlandse leverancier van de EBC-remblokken (RS Trade in Almere).
Eerst adviseerde hij Redstuff-blokken omdat m'n SLK getuned is.
De Redstuff zijn inderdaad minder snel op temperatuur, ze remmen wel goed als ze nog koud zijn, maar hebben dan wat meer remkracht nodig. Daarentegen remmen ze veel beter dan standaard of Greenstuff-blokken als ze gloeiend heet zijn.
Nadat ik had uitgelegd dat ik nooit als een gek met m'n auto rij, altijd voorzichtig rem en dat de blokken zelden echt gloeiend heet zullen worden besloten we gezamenlijk dat de Greenstuff-blokken prima zullen voldoen. De Greenstuff-blokken geven ook nog eens minder remstof af dan de Redstuffs en slijten minder snel.
Want dat heb ik uit mijn speurtocht over het internet gisteravond wel begrepen: hoe beter de remblokken, hoe meer ze slijten en hoe sneller ze je schijven opvreten. Ze "bijten" zich als het ware vast in je schijven.
De Profile Tyrecenter in mijn woonplaats kan ze gewoon bestellen, dus dat is makkelijk
Ik ga daar vanmiddag eerst even langs om te laten checken of m'n achterblokken ook vervangen moeten worden. Anders laat ik alleen voor doen.
Kosten: vóór 98 euro en achter 83 euro per set ex BTW en arbeidsloon.
Oh ja Phil: waarom ik er niet gewoon de standaardblokken via de deaker onder laat zetten: ten eerste vanwege dat vieze en ontsierende remstof (na drie keer remmen heb ik alweer troep op m'n -tot dat moment- schone velgen) en ten tweede omdat ze beter schijnen te remmen dan de standaard blokken.
Nu remmen de standaard blokken van de SLK al heel goed dus ik kan me dat nauwelijks voorstellen, maar het verminderen van remstof is me al heel wat waard!
Ik houd jullie op de hoogte!
Groetjes,
Joke
--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 03.10.2006 um 17:25 Uhr  
| Als ik dat zo lees is Redstuff inderdaad niet aan te raden, alleen voor circuitautootjes. Ben benieuwd hoe straks die Greenstuff dingen je gaan bevallen!
Minder remstof op je velgen is altijd prettig. Ik pak gewoon af en toe even de borstel aan de slang erbij de laatste tijd en doe dan niet de hele auto wassen maar even afspuiten als er zand/stof opzit en dan met de borstel alleen de ramen en velgen. Ben je zo klaar en is ie weer prachtig.
Misschien nogeens een idee voor me Pug dan dat "groenespul",... al weet ik niet of het daar nou vooral/alleen aan de blokken ligt dat hij zo hard piept, maar volgens mij wel.
Maar aan de andere kant, mijzelf kennende, zal de hele auto eerder vervangen zijn dan de blokken we zien wel...
--
230K, 2000, 6-handbakker (35,800 km) + 206GTi (41,100 km)
http://www.nbr.demon.nl | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 04.10.2006 um 08:58 Uhr  
|
Cabrio-fan schrieb:
Verkeerde titel van dit topic blijkt nu: had beter "Remblokken" kunnen heten.
Richard, als je dit leest wil je dat dan alsjeblieft aanpassen?
Blijkbaar had ik gisteren mijn vriendelijke verzoek in het Duits moeten schrijven om het bij onze moderator te laten opvallen
Noch einen ganz schönen Tag,
Joke
(PS: toch wat Duits erin, dan heb je een goede reden om deze bijdrage eruit te gooien Richy )
--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 04.10.2006 um 09:12 Uhr  
|
Cabrio-fan schrieb:
Cabrio-fan schrieb:
Verkeerde titel van dit topic blijkt nu: had beter "Remblokken" kunnen heten.
Richard, als je dit leest wil je dat dan alsjeblieft aanpassen?
Blijkbaar had ik gisteren mijn vriendelijke verzoek in het Duits moeten schrijven om het bij onze moderator te laten opvallen
Noch einen ganz schönen Tag,
Joke
(PS: toch wat Duits erin, dan heb je een goede reden om deze bijdrage eruit te gooien Richy )
--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*
Ich spreche Deutsch nicht so schnell, aber das komt noch well
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling http://www.xs4all.nl/~pstb0059/ | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 04.10.2006 um 12:14 Uhr  
| Okay, het vervolg van het remblokken-topic....................
Vanmorgen bij Profile Leerdam geweest. Gelukkig bleken m’n blokken achter niet versleten ('cause you never know!) en ik heb alleen Greenstuffs vóór besteld.
Greenstuffs zijn van Kevlar (keramisch) gemaakt en bevatten geen metaaldeeltjes. Vandaar dat ze minder (en minder agressief) remstof afgeven en hogere temperaturen aankunnen. Je remmen gaan dus minder snel “faden” als ze roodgloeiend zijn.
Alleen kennen ze me daar inmiddels en herinnerde de monteur zich dat ik vorig jaar niet die vies-gifgroene dopjes op m’n ventielen wilde als teken dat er stikstof in de banden zit. Vond ik niet mooi
Dus hij waarschuwde me dat de Greenstuffs écht wel erg groen zijn! Je ziet ze niet over het hoofd.
Tja, shit! Toch maar Redstuff-blokken? Die passen in ieder geval beter bij m’n lak en het staat wel erg sportief
Maar nee, functioneel moet toch boven esthetisch gaan. Dus ik hou me bij de Greenstuffs.
Ze hebben ook meteen maar voor de zekerheid slijtage-indicatoren voor me besteld. Elke keer dat ik nu rem slijten ook die dingen verder af.
Slijtage-indicatoren zijn een soort blokjes die in een opening in de onderkant van de remblokken zijn geklemd. In die blokjes zit een lus van een stroomdraad. Als de voering van de blokjes versleten is slijt de draad door. Doordat de stroom dan onderbroken wordt schakelt een transistor het waarschuwingslampje in.
Het is niet zeker dat die indicatoren ook versleten zijn, maar het kan. Ik moet er tenslotte nog tot volgende week dinsdag mee doorrijden (en doorremmen ).
En ach, die dingen kosten maar een eurootje of vijf.
Groetjes,
Joke
--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 04.10.2006 um 13:29 Uhr  
|
Cabrio-fan schrieb:
Cabrio-fan schrieb:
Verkeerde titel van dit topic blijkt nu: had beter "Remblokken" kunnen heten.
Richard, als je dit leest wil je dat dan alsjeblieft aanpassen?
Blijkbaar had ik gisteren mijn vriendelijke verzoek in het Duits moeten schrijven om het bij onze moderator te laten opvallen
Noch einen ganz schönen Tag,
Joke
(PS: toch wat Duits erin, dan heb je een goede reden om deze bijdrage eruit te gooien Richy )
--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*
Hi Joke,
Op je eerste vraag kan ik je antwoorden dat het ook voor mij onmogelijk is de titel van dit topic te veranderen!!
Je tweede opmerking vind ik jammer en hoop dat je me begrijpt.........
Een fijne middag toegewenst,
Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
**Wantrouwen is een teken van zwakheid(Gandhi)**
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 07.10.2006 um 11:50 Uhr  
| Nu het topic toch waarschuwingslampjes blijft heten................
Mijn dash-board leek tijdens de laatste rit wel een kerstboom: als ik remde ging het lampje voor de versleten remblokken branden, daarnaast brandde inmiddels het lampje om koelvloeistof bij te vullen , opeens ging ook het lampje branden als teken dat er een lamp (bleek later links-achter) kadoek was, en bijna thuis gekomen floepte ook nog het waarschuwingslampje voor benzine-bijna-op aan .
Nou ja, is dus allemaal niet zo desatreus, en in het geval van de benzine heel normaal, maar ik moest toch even lachen dat er opeens zoveel waarschuwingslampjes tegelijk brandden
--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 123
User seit 29.05.2006
| Geschrieben am 07.10.2006 um 17:02 Uhr  
|
Cabrio-fan schrieb:
Nu het topic toch waarschuwingslampjes blijft heten................
Mijn dash-board leek tijdens de laatste rit wel een kerstboom: als ik remde ging het lampje voor de versleten remblokken branden, daarnaast brandde inmiddels het lampje om koelvloeistof bij te vullen , opeens ging ook het lampje branden als teken dat er een lamp (bleek later links-achter) kadoek was, en bijna thuis gekomen floepte ook nog het waarschuwingslampje voor benzine-bijna-op aan .
Nou ja, is dus allemaal niet zo desatreus, en in het geval van de benzine heel normaal, maar ik moest toch even lachen dat er opeens zoveel waarschuwingslampjes tegelijk brandden
--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*
Hi Joke,
Waarom ga je dan ook niet op tijd tanken?
Volgens mij ben je gewoon de lampjes aan het testen of ze inderdaad
overeen komen met de beschrijving uit je gebruikershandleiding.
Dan moet je die natuurlijk wél bij je hebben.
Of heb je dat ook?
Gr.,
Hans | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an W170 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 07.10.2006 um 18:39 Uhr  
|
W170 schrieb:
Waarom ga je dan ook niet op tijd tanken?
Volgens mij ben je gewoon de lampjes aan het testen of ze inderdaad
overeen komen met de beschrijving uit je gebruikershandleiding.
Dan moet je die natuurlijk wél bij je hebben.
Of heb je dat ook?
Hoeft niet hoor! Als het bezine-lampje gaat branden kan ik nog precies een keer naar m'n werk op en neer.
Oftewel ik kan nog 60+ kilometer rijden.
Waarom zou ik eerder tanken?
Ik moet toegeven dat ik bij een "nieuw" lampje niet altijd meteen weet waar het voor is
En als ik het boekje niet bij me heb bel ik toch wat hulp-troepen?
Lang leve de mobiele telefoon!
Groetjes,
Joke
--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1267 Mitglieder: 8 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|