.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Gelezen in Autoweek : SLK 63 op komst !!
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 04.11.2005 um 23:30 Uhr   
Toen ik voor een SLK ging moest het ook inderdaad een 230 worden Ik wilde wel wat meer power hebben en maakte in prijs niet zoveel uit. Heb wel direct de typeaanduiding eraf geföhnt. Heb er ook nog steeds geen spijt van en het is heerlijk als je zo rond de 80-90 rij dat je het gast intrapt en dan er heerlijk tussen uit knijp. Vind hem prima zo. Als ik echt veel poen zou hebben zou ik er een Porsche of misschien nog liever er een Austin Martin bij nemen.

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 296
User seit 19.10.2005
 Geschrieben am 04.11.2005 um 23:34 Uhr   


road-ster schrieb:

Ik ben het met Groent eens in zijn pleidooi dat je met de huidige AMG zéker geen stakker bent.......
Op papier sensationeel snel maar in de praktijk kan je er helaas weinig gebruik van maken en moet je uitkijken voor je rijbewijs en portemonee!
Zo'n auto zet je niet met een gerust hart buiten en bij bestelling af-fabriek is het verstandig het typeplaatje weg te laten.

Groeten,

Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.



Hij is ECHT snel. uitkijken voor je rijbewijs en portomonnee? Inderdaad, je gaat heel eenvoudig veel te hard. En nee, hij staat niet buiten en de typeplaatjes zitten er nog op

--
Autorijden is niet moeilijk. kans van één op drie dat je op het goede pedaal trapt.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an hermanslk32amg    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 04.11.2005 um 23:35 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 05.11.2005 um 01:02 Uhr ]



hermanslk32amg schrieb:

De prestaties van de 230k en de 320 vind ik ten opzichte van het wagengewicht een beetje tegenvallen. Het wordt pas echt snel als je onder de vijf kilo per pk komt (liefst vier) en dat zou voor de SLK dus komen op minimaal 250pk.




Jawel is ook wel zo. Al is de 230K best een krachtige jongen, zoals ik al zei, ik denk dat het mooiste zou zijn een pk-tje of ehm pakweg tussen de 250 en 280. De 230K komt standaard (193 danwel 197pk) niet over als een enorme geweldenaar. Helemaal niet in vergelijking met een AMG natuurlijk
Al kan ie mij soms wel even doen glimlachen hoor, als ik weer een tijd met de Suzuki gereden heb ofzo en dan ineens weer ervaar hoe vreselijk snel zo'n inhaalactie verloopt met de SLK of hoe die op de snelweg doorsleurt.
Al klinkt de Suzie lekkerder en een stuk spectaculairder!
http://www.nbr.demon.nl/Suzie/Suzie_eigen_filmpjes002.avi

Die 320 is mijns insziens een beetje een misser. Die heeft bar weinig toegevoegde waarde tov de 230 en is vooral alleen maar overal duurder in. Die had gewoon zo'n 250pk moeten hebben, dan was die wel leuk geweest, met een aardig geluidje derin.

Maarehh Herman, ik begrijp dat jij ook zegt aardig zinloos zo'n 500+ pk SLK als er al een AMG bestaat met 370? (ook gevalletje weinig toegevoegde waarde?)"

En als ik veel geld zou hebben,... hmm,... loods kopen en daar wat exotische grappige dingen inzetten. Ook wat lichtgewicht spul met relatief veel vermogen,... die zijn gewoon het leukst en efficientst en puurst. Als ik erin had gepast (en hij IETS praktischer was, geen open roosters BOVEN motor en koeling) had ik nu waarschijnlijk in een Opel Speedster gereden. Maar mijn ultieme droomauto kan ik niet noemen, zou het niet weten. Er is veel leuks, maar veel valt vast ook ietwat tegen. Zo kun je bij een Jag XK8 heel wat voorstellen, maar ik vermoed dat die qua spectakel erg teleurstelt,... allemaal te zwaar en gedempt en gefiltert.

Ik hou wel van extreme auto's ... zo is een Honda S2000 bv al aardig extreem (niet extreem extreem natuurlijk, maar voor die prijsklasse wel een van de spectaculairste) als je weet dat die 240 pk haalt uit 2 liter ongeblazen en tot 9000rpm doorgaat, en het autootje 1220 weegt! Ik heb ermee gereden, en dat is heerlijk hoor, maar volgens mij kan dat best extremer (je mist koppel). Het enige is dat blijkbaar om een echt extreme auto te hebben die echt genieten is qua snelheid/geluid je op Ferrari's en Lambo's uitkomt,.... OF ZOUDEN DIE OOK TEGENVALLEN??..... hmm
of toch die AMG dan ... tis allemaal zo duur!
_____________________________________________
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 29k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 296
User seit 19.10.2005
 Geschrieben am 04.11.2005 um 23:50 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von hermanslk32amg am 04.11.2005 um 23:57 Uhr ]

Het enige leuke van de 320 is dat een zescylinder natuurlijk altijd mooier loopt. Maar als je puur voor de pk's gaat kun je beter een 230K hebben daar die eenvoudiger op een hoger vermogen te krijgen zijn dan een 320.
Een 500+ pk SLK lijkt me overkill. De huidige 55AMG gaat hard zat.

Ook bij mij was de Jaguar XKR een tijdje favoriet. Maar weet je waar ik van afknap? Van de linnen kap waar je elke keer weer die hoes met drukkertjes overheen moet doen als het dak open is en het windscherm wat je er ook weer met de hand (en liefst nog met 2 personen) op moet zetten. Nee, één druk op de knop moet voldoende zijn.

--
SLK 32 AMG, kleur chromaflair I, tweekleurig interieur zwart/mysticblauw, xenon, Mercedes navi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an hermanslk32amg    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 05.11.2005 um 00:26 Uhr   
Oh ik ben niet zo van de luxe en comfort en alles electrisch. Van zo'n S2000 of Jag XKR zou ik zo'n knullige afdekhoes lekker op zolder leggen en daar laten, geen probleem toch?
En bij de SLK heb ik dat zwarte net die over de rolbeugels gaat er al sinds ehm juni ofzo af. Wind heb je toch wel in zo'n cabrio, en dan vind ik het fraaier staan en net wat meer open gevoel hebben als dat net eraf is.

Ik zit te denken, eigenlijk moet je een krachtige motor hebben, met veel koppel, die ook nog eens veel toeren maakt (vaak gaat dat niet samen en is het het een of het ander). Bij de S2000 (en mijn swiffie) merk je dan ook wel dat in de lagere toeren <4000 (bij de swift) en <6000 bij de s2000 hij nog op gang moet gaan komen. Maar alleen maar veel koppel en weinig toeren is ook weer saai. Als ik moet kiezen kies ik toch voor de eerst, lekker toeren maken,... moet je als je snel weg wilt kunnen wezen maar even vooruit denken dat je alvast in die hogere toeren hangt, bv bij een inhaalactie. Maakt het geheel wel zo actief/sportief!

--
_____________________________________________
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 29k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 296
User seit 19.10.2005
 Geschrieben am 05.11.2005 um 00:40 Uhr   
Altijd veel toeren moeten maken om wat vermogen te hebben is ook niet geweldig, veel schakelen is vaak het gevolg omdat het nodig is de motor op toeren te houden, daar hij onderin niks doet. Erg nerveus lijkt me dat. Veel bruikbaar koppel, dus zoals in mijn auto 400 Nm al vanaf 2300 rpm. Ik zal dus altijd voor een turbo of kompressormotor kiezen, tenzij het een V8 wordt.
Bovendien neemt motorslijtage op toerental kwadratisch toe, en niet direct door het aantal pk's. Een F1 motor van 500 pk gaat één race mee (max. 18.000 rpm) terwijl die van een nog komende SLK63 (max. 6000 toeren) wel 3 ton kan draaien.
Het is altijd de omgekeerde wereld. Mensen met een koppelmotor willen hoge toerentallen, degene die het hebben willen een grote V8. Volgens mij is het de fun om een keer iets anders te proeven, zo blijft het leuk.

--
SLK 32 AMG, kleur chromaflair I, tweekleurig interieur zwart/mysticblauw, xenon, Mercedes navi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an hermanslk32amg    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 05.11.2005 um 00:45 Uhr   
Ja ook,... maar dat zeg ik,... ik wil het altijd het liefst allemaal! Dus EN veel koppel al bij lage toerentallen,... maar wel veel toeren kunnen draaien!
Het bestaat wel,... volgens mij in lambos en ferraris,... en denk aan de nieuwe M5,... een V10 die je tot 8000 rpm door kunt halen is best netjes.

--
_____________________________________________
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 29k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 296
User seit 19.10.2005
 Geschrieben am 05.11.2005 um 00:47 Uhr   


Philip schrieb:

Als ik echt veel poen zou hebben zou ik er een Porsche of misschien nog liever er een Austin Martin bij nemen.

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling



Austin Martin? Wat is dat? Een kruising tussen een Austin Allegro en een Aston Martin DB7? Leuke combinatie lijkt me dat! Eens kijken of ik met Photoshop zoiets kan maken.

--
SLK 32 AMG, kleur chromaflair I, tweekleurig interieur zwart/mysticblauw, xenon, Mercedes navi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an hermanslk32amg    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 05.11.2005 um 00:59 Uhr   
Ja dat is dus eigenlijk ook wat ik zoek,... simpel licht autootje met een enorme motor! Dus een austin met een v12 onder de kap,... wat wil je nog meer!!!

--
_____________________________________________
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 29k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 296
User seit 19.10.2005
 Geschrieben am 05.11.2005 um 01:07 Uhr   
Ik weet precies wat jij wilt. Een Noble M14!
http://www.noblecars.com/model-m14.htm.
400 pk twin-turbo, 1000 kilo wagengewicht.
Zal dat hard gaan

--
SLK 32 AMG, kleur chromaflair I, interieur zwart/mysticblauw.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an hermanslk32amg    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1074
Mitglieder:    0
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.418.911

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wie zahlst Du in kleinen Läden - Bäckerei, Metzgerei, Kiosk - am häufigste?

Mit Bargeld
Mobile Payment (Handy, Smartwatch...)
Bankkarte (giro-, ehm.ec-/Kredit-Karte)

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm