.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Autowasserette beter dan met de hand?
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 01.11.2005 um 17:38 Uhr   
Hallo SLK-leden,

Wat zijn julie meningen omtrent dit onderwerp?
Een passage uit een tekst van internet geplukt zegt dit:

Krassen onmogelijk

Zwolsman: 'Met mechanisch autowassen behoren krassen veroorzaakt bij het schoonmaken tot het verleden. Per poetsbeurt wordt namelijk tussen de honderdzeventig en tweehonderd liter water over de auto gespoeld. Hierdoor ontstaat een filmlaag waardoor het krassen door de snel roterende wasborstels van de lak onmogelijk is.'
Toch lijkt juist dat 'krasprobleem' veel Nederlandse automobilisten weg te houden bij een autowasbedrijf. Volgens Zwolsman echter geheel ten onrechte. 'Het is een fabeltje dat de borstels van een autowasserette voor lakbeschadigingen zorgen.’

Groetjes,

Richard



--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 01.11.2005 um 18:00 Uhr   
Ik blijf het lekker met de hand doen,... erg goed resultaat, goedkoop, en je weet in ieder geval waar je aan toe bent. Je moet er toch niet aan denken na zo'n wasstraat ineens kringen/krassen op je auto te zien??

--
_____________________________________________
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 29k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 01.11.2005 um 18:16 Uhr   
Vroeger ging ik nooit door een wasstraat, zeker niet toen ik een donker blauwe auto had. Let maar op als je een donkere auto ziet met de zon erop die regelmatig door de wasstraat gaat, allemaal kleine fijne krasjes in één richting. Later met een zilveren auto deed ik het in de winter wel maar bij zilver is het minder zichtbaar. Trouwens een zilveren die altijd door de wasstraat gaat en niet in de was wordt gezet zie je ok doffe krasjes.
Tegenwordig rij ik met mijn dagelijkse auto wel door de wasstraat 1x 14 dgn omdat ik na met veel plezier de SLK met het handje gewassen te hebben geen puf, zin meer heb om de Audi ook nog te doen die na een rit op de natte rijksweg weer vies is. Bij de vorige wasstraat zag ik toch weer krasjes verschijnen maar sinds een half jaar maak ik gebruik van een wasstraat met niet van die nylon borstels maar met een soort stoffen of zeemachtige stroken en ik moet zeggen die werken perfect inclusief de velgen. Heb in het verleden ook een borstelloze wasstraat gebruikt maar dat werkt niet er blijft een vuilzweem achter. Maar de SLK blijf ik met het handje wassen!

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 01.11.2005 um 18:31 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 01.11.2005 um 18:44 Uhr ]

Ohja, dat zwarte monster doe ik er ook nog even bij met de hand,... ik ben nog jong he
En jaja zelfs op de Swiffer ben ik aardig zuinig. Tis een tik van me. Om ze allebei een beetje schoon te houden kost best de nodige tijd en inspanning. De SLK rij ik minder mee dan de Swiffer, en de Swiffer hoef ik niet altijd glanzend schoon te houden hoor. Helemaal deze tijd vh jaar is het bijna nutteloos om te wassen. 1x in de maand of 1,5 maand is voldoende, voor beide. De frequentie ligt er aan hoeveel ik ermee gereden heb, wat voor weer het is, of de gelegenheid er is (was altijd bij mijn ouders voor) etc. Maar een wasstraat is echt taboe voor mij.

En wat is dat voor bull**** stukkie over een zgn "filmlaag" door er water overheen te gooien? Voor het met de hand wassen is het natuurlijk ook wel raadzaam hem eerst even af te spuiten met de slang (voor de inweek, en het ALLERgrofste vuil/losse zand eraf te krijgen al). Maar om dat nou voor te gaan stellen als een soort beschermende filmlaag??

_____________________________________________
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 29k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 01.11.2005 um 19:07 Uhr   
Meestal was ik hem 1x in de week bij een wasserette met kantoenen lappen i.p.v. nylon borstels en daarbij de garantie dat het krasvrij gebeurt.
Natuurlijk is de voorbehandeling belangrijk dus goed afspuiten waarbij de binnenkant van wielkuipen en de velgen niet word vergeten!
Na het wassen komt er een hotwax op en wordt daarna drooggeföhnt.......

Resulaat een blinkende SLK en bijna 5 euro armer!

Groeten,

Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ardvw28

Schreiberlevel:
Forenobersekundaner
Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
 Geschrieben am 02.11.2005 um 13:50 Uhr   
Ik was hem wel elke week met de wasstraat. Met de hand is niet te doen bij mijn appartementengebouw. Wel zet ik hem elke maand goed in de was, waardoor de krassen beperkt blijven.

Groeten,

Ard

--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ardvw28    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 02.11.2005 um 18:55 Uhr   
Hallo Ard,

Ik woon ook in een appartementencomplex en zie mezelf niet met tig
emmers water en sop op en neer wandelen!!
Ik stofzuig hem wel voor de deur met 20 m. snoer............

Groeten,

Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 02.11.2005 um 19:38 Uhr   
Ik stel mij ook zo voor dat met een emmertje en spons werken ook niet ideaal is. Er blijft dan altijd vuil en zand in de spons en het water in het emmertje achter wat je dan in je lak zit te wrijven. Nee daar zou ik nooit aan beginnen op die manier.
Ik gebruik altijd een tuinslang met zo'n Gardena borstel eraan (en die borstel continue helemaal schoon proberen te houden)... stuit me ook wat tegen de borst zo'n tuinmaterialen merk voor de auto,... maar je vindt maar weinig anderen. En de versie met ehm paardehaar (??) had ik ook gekocht maar vind ik te hard dus nog nooit gebruikt. Misschien wel bij een autoonderdelenspeciaalzaak een van een ander merk te vinden...? Maar het gaat mijns insziens prima zo.

--
_____________________________________________
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 29k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 05.11.2005 um 20:39 Uhr   
Ik denk ook dat die moderne wasstraten met zeemleren lappen niet schadelijk zijn voor de lak. Die ouderwetse borstels zijn echter killing
Ik ga alleen na vorst en pekel door de wasstraat voor de onderkant, verder tracht ik elke week een handwas te doen. Al denk ik niet dat is dat in de winter in die frequentie volhoud. En ach...... het is dan donker als ik 's ochtends vertrek en donker als ik weer naar huis ga, met andere woorden: ik zie dan toch niet dat hij vies is

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 05.11.2005 um 21:24 Uhr   
MIJN GOD zeg, jij ook al elke week wassen?? Is dat niet wat overdreven? Hij krijgt dan echt niet de kans ook maar enigszins wat viezig te worden he!

Nee ik doe dat bewust al niet want hoemeer je hem wast hoemeer je steeds weer over de lak zit te wrijven en ik heb het idee dat je er maar gewoon het best zo min mogelijk aan moet zitten. Lak is best zwak. (hele lichte) krasjes heb je ook zo te pakken op die manier, al zijn het er maar een paar. Terwijl ik zou denken dat als de auto gewoon wat viezig staat te zijn dat een stuk minder "stress" oplevert voor de lak. Mits het geen vogeluitwerpselen zijn natuurlijk die ik wel altijd zsm VOORZICHTIG verwijder met de spons.
Komt nog eens bij dat ik al zo lang bezig ben altijd met autowassen, en dat zoveel water kost (bij mijn ouders dan) en ik daar bij hun ook echt niet mee aan kan komen om daar elke week weer 2 uur mijn auto te gaan wassen. Moet er niet aan denken dat elke week te moeten doen ook. 1x in de pakweg 4-6 weken gaat prima! Tis nu weer een week of 3 geleden maar hij glanst nog mooi hoor (heb er ook niet bar veel mee gereden sindsdien, hooguit 300 km?).

--
_____________________________________________
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 29k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1088
Mitglieder:    5
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.420.875

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wie zahlst Du in kleinen Läden - Bäckerei, Metzgerei, Kiosk - am häufigste?

Mit Bargeld
Mobile Payment (Handy, Smartwatch...)
Bankkarte (giro-, ehm.ec-/Kredit-Karte)

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm