.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Veel gestelde vragen maar ook even voorstellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 04.10.2005 um 12:31 Uhr   
Nu ik, net als jullie, ook een trotse bezitter ben van een SLK, wil ik me graag even voorstellen.

Ik ben Pascal en nu 3 weken eigenaar van een zilver-grijze SLK 230 K Automaat uit 1997.
Er staan reeds 129.000 km op de teller, maar hij is nog op en top in orde en rijdt als een zonnetje.
Buiten de 17" SLR velgen gewikkeld in Dunlop SP Sport 9000 (met stikstof) en een verlaging van 4 cm achter, is de auto helemaal standaard en ziet er schitterend uit. Als ik m parkeer kijk ik altijd even om, om te genieten van het schouwspel van de over de rondingen glinsterende zonnestralen...

Ik ben erg tevreden met de auto en geniet er met volle teugen van. Maar ik heb toch een paar vragen/bijzonderheden/onderwerpen, die reeds een aantal keer de revue gepasseerd zijn:

Verbruik

Ik ben een vrij sportieve rijder die ook van rustige momenten houdt wat ook makkelijk kan in een automaat.
Toch rekende ik m'n laatste tank uit en kwam uit op een verbruik van 1 op 8 (400 km op 50l)! Dat is met Shell V-Power. Wat ik heb gelezen lijkt dat in de buurt te komen van een 320 of een AMG...! En dan heb ik bij lange na niet constant met "the pedal to the metal" gereden.
Kan dit nou liggen aan de velgen of ligt het alleen aan m'n rechtervoet?

Antenne

Verder is de antenne van de radio erg slecht. Ik heb veel gelezen hierover, maar ik heb weinig echt werkende oplossingen gevonden. Er zit wel een niet standaard radio in, nl. een Pioneer DEH-P8600MP.
Is het mogelijk om een antenne/signaal versterker erin te zetten, of misschien een antene rond om de voorruit ofzo (ik zeg maar wat)? In ierdergeval iets om het radio-ontvangst op een respectabel niveau te brengen.


Dit is toch een aardige 1e post en ik hoop dat jullie m tot hier hebben gelezen...
Hoi en ik hoop dat we mekaar nog veel spreken op dit forum!

--
MB SLK 230 K pFL

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 04.10.2005 um 13:50 Uhr   
Hallo Pascal,

Welkom op het Nederlandse Forum van de SLK-club!!!
Natuurlijk veel rijplezier en veilige kilometers toegewenst.......
Het verbruik is sterk afhankelijk van je rijstijl en in iets mindere mate de
bandenspanning en grote velgen met dito brede banden.
Ook het gebruik van de airco heeft hier invloed op.....
Het kan de luchtmassa-meter zijn die vervuild is of je luchtfilter!
Bekend is de matige ontvangst van de antenne die in de achterbumper is verwerkt en dit signaal wordt wel versterkt door een versterker.
Aan de linkerkant van de kofferbak,achter het verbandmapje vind je hem!
Het kan dat deze defekt is......er hoort 12V op te staan.

Veel succes met je aanwinst,

Groetjes,

Richard


--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 04.10.2005 um 14:46 Uhr   
Hey Richard,

bedankt voor de goede tips... ik zal zeker is de Voltmeter erbij pakken en is kijken wat ie aangeeft. Tis op dit moment zo slecht dat een zender als Radio 3 FM niet kan worden ontvangen.

Wat betreft het verbruik zal ik de volgende tank eens echt proberen als een oud omaatje te rijden en is kijken wat dat voor mijn verbruik doet, maar een goede beurt bij de dealer is misschien ook geen gek idee...
Alleen geen idee wat een kleine cq. grote beurt zou moeten/kunnen kosten. Enig idee?

Ik zal s kijken wat ik kan doen met de radio. Alles nog aangemeten toen ik de nieuwe erin zette, maar nu toch maar s verder kijken dan m'n neus lang is...

--
MB SLK 230 K pFL

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 04.10.2005 um 17:13 Uhr   


SqueakyClean schrieb:

Hey Richard,

bedankt voor de goede tips... ik zal zeker is de Voltmeter erbij pakken en is kijken wat ie aangeeft. Tis op dit moment zo slecht dat een zender als Radio 3 FM niet kan worden ontvangen.

Wat betreft het verbruik zal ik de volgende tank eens echt proberen als een oud omaatje te rijden en is kijken wat dat voor mijn verbruik doet, maar een goede beurt bij de dealer is misschien ook geen gek idee...
Alleen geen idee wat een kleine cq. grote beurt zou moeten/kunnen kosten. Enig idee?

Ik zal s kijken wat ik kan doen met de radio. Alles nog aangemeten toen ik de nieuwe erin zette, maar nu toch maar s verder kijken dan m'n neus lang is...

--
MB SLK 230 K pFL


Hallo Pascal,

Kijk ook eens naar de antennedraad waar hij de radio in gaat.......
Misschien maakt hij geen degelijke indruk!
Op de antenne-versterker zitten schroefaansluitingen.....controleer deze of ze goed vast zitten!
Wat betreft rijstijl kan je het beste het "Nieuwe Rijden" toepassen,d.w.z. anticiperen op verkeerssituatie's en tijdig van het gas af,en zo snel mogelijk opschakelen naar een hogere versnelling(tussen de 2000-2500 omw/min).
Bij een kleine beurt moet je rekenen tussen de 200-400 euro en een grote beurt tussen de 450-700 euro!!!
Al naar gelang onderdelen vervangen moeten worden........
Vraag vrijblijvend een prijsopgaaf bij je dealer!

Ciao,

Richard.

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 04.10.2005 um 19:21 Uhr   
Ela, welkom.
De radio weet ik niet wat je daaraan kunt doen. Ik heb ook een aardig beroerde ontvangst geloof ik. Zenders doen het vaak niet al te best, maar de enige keren dat ik de radio aan heb is op lange ritten en dan kan het misschien ook weer te maken hebben met te ver van een zendmast zitten ofzo ? Ik hou me er verder dus nie veel mee bezig aangezien ik hem bijna nooit aanheb.

Vwb verbruik verwijs ik je naar een topicje hier die daarover gaat. Ik denk dat ik het zuinigste rij van een ieder hier. Al rij ik ook nog al eens als een bezetene, ik doe vooral afstanden >30 of 40km achtereen. Ik doe 1:12,5 gemiddeld (ook 230K, wel 6-handbak), hetgeen ik vaak roep omdat ik er trots op ben
Maar als ik het kan kan jij het wellicht ook wel... benaderen haha. Weinig remmen en veelal inderdaad bij 2500 toeren schakelen en niet het autootje voor kleine stukkies pakken. Netjes warm rijden en de eerste 10km niet boven de ongeveer 2500 rpm uitkomen ook. En dan is zo'n 1:12 best te doen hoor.
1:8 is belachelijk en kan ik mij nauwelijks voorstellen, lijkt me een meetfout, of je moet er alleen vele malen de boodschappen om de hoek mee hebben gehaald.

400 km op 50L zijn ook wel erg mooi afgeronde getallen en het was dan waarschijnlijk ook geen echt nauwkeurige meting! Het benzinewijzertje moet je sowieso niet vanuit gaan (als je dat welicht gedaan hebt), maar volgooien, en bij de volgende keer tanken meten hoeveel km heb ik gereden en hoeveel liter heb ik net getankt.

--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 05.10.2005 um 09:55 Uhr   
Ik heb idd je trotse woorden en terugkoppelingen gelezen over je hele nette verbruik... ik ben er jaloers op!

Want mijn verbruik van 1 op 8 is echt geen geintje. Ik had 404 km gereden en m'n vriendin kreeg t voor elkaar om er 50 liter in te persen. Ik schrok me ook nogal t lazeres...
Nu forens ik veel tussen Zoetermeer en Den Haag. De afstand daarbij is gewoon klein: iets van 20 km max. Dus dat zal ook te zien zijn in het verbruik.

Verder rij ik al best volgens het "nieuwe rijden". Als ik niet "vlot" kan rijden, doe ik dat niet. Ik trek niet constant met piepende banden op (denk ik op 1 hand te tellen). Ik probeer juist rustig te rijden omdat ik weet dat dat ding veel verbruikt. Soms trap ik m dan tussendoor wel wat dieper in, maar dat kan het verbruik niet echt zijn.
Gister nog 17 liter na 150 km getankt (1 op 8,8).

Ik moet m toch maar s laten nakijken...

--
MB SLK 230 K pFL

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ardvw28

Schreiberlevel:
Forenobersekundaner
Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
 Geschrieben am 06.10.2005 um 10:48 Uhr   
Hallo,

50 liter in een preFL is wel erg veel om in te persen, met een 53 liter tank !! Ik heb er nooit meer dan 43-44 liter in gekregen en toen reed ik al zo'n 40 km met het lampje aan, dus misschien moet je nog een paar metingen doen. Ik tank altijd vol tot de afslag van de pomp, niet meer navullen (behalve dan die keer met 43-44 liter) en verbuik ongeveer 1:10-11 op korte stukjes constant van 3-4 km en rond de 1:13 met af en toe snelweg. Lange ritten zal rond de 1:14-15 moeten uitkomen, maar het is een 200.

Een beurt doet wel wonderen, sinds het vervangen van mijn bougies, luchtfilter, reinigen luchtmassameter en nieuwe benzine- en oliefilter (met nieuwe minerale olie) is het verbruik van 1:8-9 voor korte stukken naar 1:10-11 gedaald !!!

Wat betreft de radio was bij mij de antenneversterker-draad niet aangesloten, nu wel verbetering, maar echt super wordt het nooit !

Succes en groeten,

Ard

--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ardvw28    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 06.10.2005 um 14:46 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von SqueakyClean am 06.10.2005 um 14:47 Uhr ]

ik had misschien met die tank wel erg ver door gereden. Aanduiding stond onder t oranje lampje, en er ging echt 50 liter in. Wel helemaal prop vol.

Ik heb verder t 1 en ander nagevraagd qua prijzen en kreeg de volgende quotes:

Kleine beurt: 170 EUR
Grote beurt: 380 EUR
Vervanging remvloeistof en controle carosserie op roest: 69 EUR
Bougies: 84 EUR (welk merk zit er eigenlijk in?)
Lucht- en brandstoffilter: 125 EUR

Opzich valt t allemaal wel mee en zou rond de 600 euro kwijt moeten zijn. Ik ga maar snel een afspraak maken voor een onderhoudsbeurt. Kunnen ze ook meteen de antene nakijken.

Er bestaat trouwens 30 jaar garantie op roesten van de carosserie van binnenuit. Maar vanaf welk bouwjaar is dat? Er werd gedacht vanaf 1998, maar weet iemand dat zeker? Nogal belangrijk daar mijnes uit 1997 is.

Weet iemand verder de belangrijkste verschillen tussen een grote en een kleine beurt?

--
MB SLK 230 K pFL, verbruik: 1 op 8!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 06.10.2005 um 17:22 Uhr   


SqueakyClean schrieb:

<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von SqueakyClean am 06.10.2005 um 14:47 Uhr ]</font>

ik had misschien met die tank wel erg ver door gereden. Aanduiding stond onder t oranje lampje, en er ging echt 50 liter in. Wel helemaal prop vol.

Ik heb verder t 1 en ander nagevraagd qua prijzen en kreeg de volgende quotes:

Kleine beurt: 170 EUR
Grote beurt: 380 EUR
Vervanging remvloeistof en controle carosserie op roest: 69 EUR
Bougies: 84 EUR (welk merk zit er eigenlijk in?)
Lucht- en brandstoffilter: 125 EUR

Opzich valt t allemaal wel mee en zou rond de 600 euro kwijt moeten zijn. Ik ga maar snel een afspraak maken voor een onderhoudsbeurt. Kunnen ze ook meteen de antene nakijken.

Er bestaat trouwens 30 jaar garantie op roesten van de carosserie van binnenuit. Maar vanaf welk bouwjaar is dat? Er werd gedacht vanaf 1998, maar weet iemand dat zeker? Nogal belangrijk daar mijnes uit 1997 is.

Weet iemand verder de belangrijkste verschillen tussen een grote en een kleine beurt?

--
MB SLK 230 K pFL, verbruik: 1 op 8!


Hallo Pascal,

Toch is het niet verstandig zover door te rijden op reserve,daar er onderin de tank altijd gruis zit dat het brandstoffilter gaat verstoppen!!
Het merk bougie's zou ik niet weten......
30 jaar carroserie-garantie vervalt als bij schade deze niet is gemaakt bij de schade-afdeling van MB!! Verdere conditie's weet ik even niet.......
De verschillen tussen een kleine en een grote beurt kan je vinden achterin het onderhoudsboekje!!

Ciao,

Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 06.10.2005 um 18:27 Uhr   


road-ster schrieb:

Toch is het niet verstandig zover door te rijden op reserve,daar er onderin de tank altijd gruis zit dat het brandstoffilter gaat verstoppen!!




Hoe zit dat dan? Als het onderin zit gaat het toch juist het eerst de motor in?

--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1057
Mitglieder:    0
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.418.670

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wie zahlst Du in kleinen Läden - Bäckerei, Metzgerei, Kiosk - am häufigste?

Mit Bargeld
Mobile Payment (Handy, Smartwatch...)
Bankkarte (giro-, ehm.ec-/Kredit-Karte)

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm