.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: AMG finito
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 )
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 05.10.2005 um 22:14 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 05.10.2005 um 22:18 Uhr ]



road-ster schrieb:

Dus een SLK350 is jouw keuze......



Jij verramzakt de boel meteen vwb verbanden, ... als jij wilt stellen dat een splinternieuwe 350 voor 40,000 te krijgen is kies ik daarvoor ja,... omdat die zijn waarde fantastisch zou behouden, je dan het nieuwste model hebt, je de eerste eigenaar bent, en alles qua onderhoud iets goedkoper zal zijn.

Maar zoals eerder gezegd is het geen vergelijk omdat het gewoon niet zo is,...
En aangezien bij het oude model AMG er na 2 jaar een enorme kop vanaf is, vind ik die nu juist aantrekkelijker aangezien je dan 30 mille zo in de zak kan houden en nog spectaculairder rijdt ook! Dan neem ik daar die 40-50,000 km op de teller en schamele 2 jaartjes dat ie oud is wel bij op de koop toe! Met een leuke Ster-garantie van een jaar bijvoorbeeld zit het helemaal wel aardig snor.

Misschien is jouw vraag dan ook meer in de trant van "stel je wordt een ritje aangeboden in een R170-AMG of een R171-350, welke kies je?" Dan hoef je niet om afschrijving/bijkomende kosten, heden, verleden, etc te denken...
Dan kies ik voor de AMG, al zou ik het dan ook prima vinden als die het niet zou worden en het de 350 werd, maar mijn voorkeur zou wel uitgaan naar de AMG. Ik ben nogal gek op spectaculair rijden nl, en dat wil ik dan wel eens meemaken.

--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 05.10.2005 um 22:43 Uhr   
Haha.....het was een hypothetisch voorstel!!!
Maar ik begrijp de strekking van jouw verhaal maar een proefrit moet duidelijkheid verschaffen.
Op het Duitse Forum maakt men zich zorgen over de kelderende prijzen
van de R170 maar ik vind het in NL nog wel meevallen.

Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 05.10.2005 um 22:47 Uhr   


road-ster schrieb:
Op het Duitse Forum maakt men zich zorgen over de kelderende prijzen
van de R170 maar ik vind het in NL nog wel meevallen.



Nou.....als je naar de vraagprijs van de AMG van Bert kijkt valt het dus blijkbaar niet mee
De dealer verdient aan deze AMG maar bijzonder weinig .
Dit bedrag heb ik verdorie vorig jaar bijna voor mijn 230 betaald

Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 05.10.2005 um 22:55 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabrio-fan am 05.10.2005 um 22:56 Uhr ]



road-ster schrieb:
Als we Joke mogen geloven is de AMG een stuk spectaculairder en zij kan
er echt over meepraten!!!



Yes, I can ,
De software van de 32AMG is totaal anders. Die is ook speciaal ontworpen voor de AMG. De 32AMG rijdt zeg maar veel lichtvoetiger als je begrijpt wat ik bedoel. Je hoeft bij wijze van spreken maar met je grote teen het gaspedaal aan te raken of hij schiet al vooruit.

De 350 heeft een zeer krachtige motor maar voelt nogal zwaar en zompig aan. Hij heeft even nodig om op gang te komen, ten minste zo voelt het, maar dan gaat hij er ook echt wel tegen aan. Ook de besturing is heel zwaar en niet alleen op hoge snelheden. Inparkeren moet je echt met twee handen doen, terwijl ik bij mijn 230 vaak niet meer dan één handpalm gebruik.

Ik kreeg echter bij de 350 bij lange na niet dat supersnelle, watervlugge, lichtvoetige gevoel als bij de 32AMG.
Dus qua snelheid etcetera zullen ze elkaar misschien niet zoveel ontlopen, de AMG is daarentegen veel meer een genot om in te rijden en mee te "spelen".


Doei,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 05.10.2005 um 22:56 Uhr   
hallo Joke,

Mijn ervaring is dat hij redelijk waardevast is,maar er zit natuurlijk wel
verschil in aan en verkoopprijs!!
Voor de extra's betaal je wel bij aankoop maar bij verkoop merk je daar
weinig van.....helaas!
Misschien is de AMG voor een select koperspubliek die zo klein is,dat dat invloed heeft op de inruilprijs.......

Ciao,

Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 05.10.2005 um 23:00 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 05.10.2005 um 23:08 Uhr ]



road-ster schrieb:

Op het Duitse Forum maakt men zich zorgen over de kelderende prijzen
van de R170 maar ik vind het in NL nog wel meevallen.



Hmm apart,... ik vind het hier ook wel meevallen ja,... doorgaans doen Mercedes-cabrio's het juist best aardig in prijsvastheid. Ik vind de SLK best een one-of a kind... want wat voor autos heb je nou met een die inklapbare hardtop? OF het zijn kleinere autootjes (die net of niet lang op de markt zijn) zoals de tigra en 206CC... OF je zit met van die zware logge ietwat ondergemotoriseerde 4-zitters als de tevens niet lang op de markt aanwezige renault megane CC of peugeot 307 CC..... Als luxe roadster is de SLK dan toch wel de enige met dat systeem, of vergeet ik hier wat? In ieder geval waren ze er (enigszins) als eerste bij met dat systeem ook.

Ik heb ook niet het idee dat een SLK harder in prijs zakt dan zijn concurrenten. Ik hoop alleen dat het geen cheap-ass geval gaat worden, das niet goed voor het imago. Momenteel zakken de laagst-geprijsden op marktplaats e.d. (particuliere verkoop) tot iets van 12-13 duizend euro. Het kan nu zo zijn dat OF dat blijft min of meer de minimumprijs,... of je krijgt zoveel aanbod en zo weinig vraag dat de goedkoopsten echt tot een paar duizend euro gaan zakken en de wat nieuwere met nog niet enorm veel km's ook harder dalen, maar ik zie dat niet gebeuren eigenlijk.

Al is het voor mij, en voor ons, wel de keuze geworden die SLK, ik weet gewoon dat voor velen een SLK niet op het verlanglijstje zou staan, vooral om de looks (voorkant/afmetingen) wat niet iedereen aanspreekt. Ik ben niet voor de volle 100% gecharmeerd van de looks (vooral de voorkant, het kan gewoon mooier) ... maar af en toe vergaap ik mij juist weer aan het ding! Het gaat mij ook om het totaalplaatje, en ik vind in het totaal doet ie het gewoon goed en blijf ik geen spijt hebben van mijn aankoop en zou nog steeds geen andere auto verkiezen (zou ik weer voor dezelfde keuze staan) boven mijn SLK.

edit: ahja, er is nog zoiets als de Lexus SC 430... ook inklapbare hardtop en luxe roadster, maar weer wat duurder (pakweg 2x zo duur als SLK, dus toch weer voor ander publiek) , al valt dat nog mee in prijsverschil vergeleken met de nieuwe AMG, beetje belachelijk zwaar kreng alleen (1740 kg!!).

--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 05.10.2005 um 23:07 Uhr   
Hallo Joke,

De AMG staat trouwens niet bij de MB-dealer en dat scheelt ook een slok
op een borrel!! Daar bovenop komt nog de stergarantie.....tel uit je winst!
Jouw SLK bij een Bovag-bedrijf had zomaar 4000-6000 euro kunnen schelen!

Groetjes,

Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 05.10.2005 um 23:13 Uhr   


groenteboer schrieb:
.....ik weet gewoon dat voor velen een SLK niet op het verlanglijstje zou staan, vooral om de looks (voorkant/afmetingen) wat niet iedereen aanspreekt.



Kom kom! Ik ben nog niemand tegen gekomen die de 170 geen prachtige auto vindt..... of dat tenminste tegen me gezegd heeft.
Maar wie weet durven ze dat dan niet recht in mijn gezicht te zeggen, dan kijk ik ze nooit meer aan haha!

Nee, zonder gekheid...... mijn ervaring is echt dat de meeste mensen het een beauty vinden. En terecht!!

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 05.10.2005 um 23:17 Uhr   


groenteboer schrieb:
edit: ahja, er is nog zoiets als de Lexus SC 430... ook inklapbare hardtop en luxe roadster, maar weer wat duurder (pakweg 2x zo duur als SLK, dus toch weer voor ander publiek) , al valt dat nog mee in prijsverschil vergeleken met de nieuwe AMG, beetje belachelijk zwaar kreng alleen (1740 kg!!).



Er komen er steeds meer hoor. Volgens mij las ik laatst dat zowel Saab als Volkswagen ook met een coupé-cabrio komen.

Is ook een gat in de markt natuurlijk. Mercedes is met de SLK de eerste die dit concept breed in de markt heeft gezet, maar in ca. 1947 heeft Peugeot als eerste een concept car ontwikkeld met inklapbare hard top.

Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 05.10.2005 um 23:34 Uhr   
Er komen er steeds meer hoor. Volgens mij las ik laatst dat zowel Saab als Volkswagen ook met een coupé-cabrio komen.

Is ook een gat in de markt natuurlijk. Mercedes is met de SLK de eerste die dit concept breed in de markt heeft gezet, maar in ca. 1947 heeft Peugeot als eerste een concept car ontwikkeld met inklapbare hard top.

Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.



Ha Joke,

Toch valt de SLK in de niche markt daar hij in zijn klasse uniek is,vanwege zijn afmetingen en een echte 2-zitter is.......
De doelgroep is ook kleiner en dus bouwt de concurrentie 2+2 concepten!!

Welterusten,

Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :990
Mitglieder:    7
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.420.982

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wie zahlst Du in kleinen Läden - Bäckerei, Metzgerei, Kiosk - am häufigste?

Mit Bargeld
Mobile Payment (Handy, Smartwatch...)
Bankkarte (giro-, ehm.ec-/Kredit-Karte)

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm