| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Windgeruis bij de raampjes bij hogere snelheden. |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
| Geschrieben am 16.03.2005 um 16:44 Uhr  
| Hallo groenteboer,
Ik heb ook geruis bij de ramen en heb er een hele studie van gemaakt en alles over gelezen inmiddels. De deur stellen lijkt me geen goed idee, tenzij de deur "uit het lood" staat. Door de deur te stellen krijg je al snel andere problemen en een millimeter is al te zien in de lijn van de auto, welke juist zo mooi is, omdat er geen deurstrips en dergelijke op zitten. Het raam stellen is de enige optie. Bij mij is de raamstop afgebroken en sluit het raam te hoog. Voordeel is dat je vooraan geen geruis meer hebt omdat het raam er tegenaan sluit, maar nadeel is dat je achter je oor een kier krijgt. en water naar binnen komt als het regent en waait tegelijk, of in de wasstraat.
Doordat de raamstop afgebroken is, is het raam in de loop der tijd naar buiten gaan staan, maar dit is volgens de Mercedes dealer af te stellen door de motorschroeven en dergelijke iets te veranderen/buigen. Je kan het zelf doen, maar dat lijkt me niks. De dealer wil niet van tevoren aangeven wat het kost, dus ik ga naar een schadebedrijf die er wel raad mee weten.
Er wordt wel gezegd als het raam overal visueel perfect sluit en je geen water binnen krijgt als je erop sproeit, moet je er niks aan veranderen. Boven de 100 km/u en bij deze wind nog veel eerder heb je altijd windgeruis helaas. Bij mijn vorige escort cabriolet was het ook minder naar mijn gevoel, maar daar hoor je veel gebulder langs het dak en fluiten, wat deze niet heeft. Het gaat om de Decibels uiteindelijk bij de metingen. Voor jezelf moet je bepalen waar je het best mee kan leven.
Hoe zit de ruit bij jou ?
Je kan me mailen op mailard@quicknet.nl voor meer info en foto's. Hier op het forum kijk ik niet altijd even vaak op.
Succes en groeten,
Ard
--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ardvw28 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 16.03.2005 um 20:27 Uhr  
| Ach ik ben ook nogal pietluttig. Het is heus geen heel hard of ergerlijk geluid en ik gok het erop dat het niet (veel) harder zal zijn dan bij andere exemplaren. Zoals eerder gezegd, aangezien het geen fluit/suis is zal er niet direct ergens echt een kiertje/gaatje zitten dunkt mij,... tis waarschijnlijk gewoon zich ophopende lucht bij de rubbers vd dakconstructie, dat ertegenaan botst. Zal wel heel normaal zijn zo, maar dacht ik gooi het eens in de groep. Bedankt evengoed voor je antwoord/behulpzaamheid.
--
230K, 2000 (facelift) | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
| Geschrieben am 18.03.2005 um 11:30 Uhr  
| Ik ben toch verder gegaan en heb gisteren de hele deur uit elkaar geschroefd, wilde het nu weleens weten. Onderaan de deur zit een torque schroef, waarmee je het raam naar binnen/buiten kan zetten. Paar keer schroeven en rijden en dan kan het aanzienlijk minder worden, het geruis Bij mij is het helemaal kiele kiele want ik moet nog een nieuwe raamstop, waardoor ik nu het raam nog even elke keer moet laten zakken en omhoog doen bij deur dicht doen. Niet aan je deur zelf gaan stellen in ieder geval !!!
Groeten, Ard
--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ardvw28 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 18.03.2005 um 22:23 Uhr  
| Hallo SLK vrienden,
Op het Duitse forum is zowel over het geruis als ook het repareren van de raamstop veel geschreven. Het geruis bleek in veel gevallen veroorzaakt te worden door de spiegels. De montage van een rubber O- ring over de naad van de spiegelhelften lostte veel lawaai op. De raamstop blijkt nogal prijzig te zijn. Daarom staat er in de TIPPS EN TRICKS rubriek een reparatiehandleiding. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Trouwens, het is mij wel opgevallen dat met name de naden van kofferdeksel nogal ruim zijn. Zal wel te maken hebben met de vele beweegbare delen. Wat ook veel geruis veroorzaakt is b.v. het spatwater tegen de achterste wielkasten. Dit omdat de kofferruimte eigenlijk in open verbinding staat met de cabine via de opgeklapte driehoekjes tegen de achterruit. Nu, het is toch nog een heel verhaal geworden. De groeten van John uit Zeeland. | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
| | |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 19.03.2005 um 23:00 Uhr  
| Deze "open verbinding" is ook een nadeel als je een sportdemper monteert.
Ik heb zelf een BASTUCK gehad maar dat duurde 14 dagen alvorens ik de originele demper er weer onder had gemonteerd. Vooral als de uitlaatgassen heet werden dan resoneerde dat bij bepaalde toerentallen ( dus ook bij +/- 130 km/uur ) enorm. Misschien is het minder bij de FL modellen omdat die een middendemper hebben. Enfin, diegenen die graag een ander geluid willen moeten dit aspect niet vergeten. | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1080 Mitglieder: 6 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|