| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Nieuw lidt met DEE TEE ! |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 08.03.2005 um 18:59 Uhr  
| OK bedankt fraulein Joke! Ik ga er eens even naar gucken.
Ik heb Duits zo snel mogelijk laten vallen op de middelbare school toen dat kon,... lastig dus hier met al dat duits om je heen ineens. Al is aardig wat te herleiden naar het Nederlands gelukkig.
--
2000 (na de facelift), 230K, DE MOOISTE VAN NEDERLAND! | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 08.03.2005 um 19:11 Uhr  
|
groenteboer schrieb:
Ik heb Duits zo snel mogelijk laten vallen op de middelbare school toen dat kon,... lastig dus hier met al dat duits om je heen ineens.
Heb ik ook gedaan......en bij mij is het waarschijnlijk al wat langer geleden dan bij jou . Maar je kunt het ook als een kans zien: spelenderwijs en gewapend met woordenboek en grammaticaboek pik je zo heel wat Duitse lees- en schrijfvaardigheid op. Ik was afgelopen weekend in Duitsland en kon bijna zonder moeite gesprekken in het Duits voeren die ik me een half jaar geleden niet voor mogelijk had gehouden!
Succes ermee Nils,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| | |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 08.03.2005 um 19:40 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 08.03.2005 um 20:05 Uhr ]
Joke:
Bedankt voor de oppepper, we houden de moed erin.
Road-ster:
Ikke even niet begrijppie doen, maar ik rij dan ook als een ehh... boer met kiespijn. Ik heb >> volgens mij << nooit geleerd dat ik mijn rem in moet houden bij het stoplicht hoor, aangenomen dat je niet op een helling staat natuurlijk.
Maargoed jij hebt je B diploma zeg je dus jij moet weten hoe het hoort natuurlijk. ...hoort dat dan? en zo ja wat zijn de voordelen daarvan?
Ik zie nu trouwens dat jij ook een handbak hebt!
Gruutn,
groenteboer~boer met kiespijn | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 08.03.2005 um 20:10 Uhr  
| Boer met kiespijn schrijft;
Ik heb >> volgens mij << nooit geleerd dat ik mijn rem in moet houden bij het stoplicht hoor, aangenomen dat je niet op een helling staat natuurlijk.
Dat klopt,wat je zegt......echter het is tevens een communicatie-middel om het overige verkeer te waarschuwen,dat je stilstaat voor een verkeerslicht!!
Een nadeel is als je je voet op de rem houdt,de warmte van de schrijf op de plaats v/d remblokken niet weg kan,waardoor de schijf kan kromtrekken
Joke heeft gelijk,als ze zegt dat je hem beter in de P-stand kan zetten....
In de D-stand heeft hij de neiging om te kruipen...vandaar
Groeten,
Richard | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 08.03.2005 um 20:55 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 08.03.2005 um 21:03 Uhr ]
Okidoki, nou altijd leuk om de huidige stand van zaken te vernemen. Dat is mij nooit verteld en ik prefereer ook de boel gewoon in zijn 1 te houden. Of de brug moet open zijn, maar dan dien je je motor vaak zelfs al uit te zetten.
Wat is overigens de ideale manier van uitrijden naar een stoplicht toe? Stel je zit in zijn 5, rijdt een km of 100/uur, en je ziet dat daar een rij staat te wachten voor rood en je moet dus naar 0. Wat ik momenteel doorgaans doe is gas los,... uit laten rijden, vertraagt ie wat, tot zeg 65km/u en dan doe ik em in zijn 3 en weer uit laten rollen, en dan vooral aan het einde pas zachtjes bijremmen. Let wel dit is nog even de ervaring met het 106Rallyetje (die kon je tenminste nog tot voorbij een respectabele 7000 rpm doortrekken! al kwam ik nooit voorbij die 6500-6800, om de boel te sparen liever geen aanspraak doen op de toerenbegrenzer).
Die maakte dan uiteraard wel een hoop meer toeren dan de SLK doet in vergelijkbare versnellingen.
Ik mis het olietemp metertje ook, al heb ik mij wel verbaasd over hoe idioot snel die koelvloeistoftemp meter oploopt in de SLK tot de net-boven-de-80-graden waar hij blijft staan. Maar dat zal vooral het verschil alu tov gietijzer zijn. Toch hou ik het liefst een min of 10-15 aan tot ik meer toeren (>3000) kan gaan maken.
--
2000 (na de facelift), 230K, DE MOOISTE VAN NEDERLAND! | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 08.03.2005 um 21:12 Uhr  
| Nils schrijft;
Wat is overigens de ideale manier van uitrijden naar een stoplicht toe? Stel je zit in zijn 5, rijdt een km of 100/uur, en je ziet dat daar een rij staat te wachten voor rood en je moet dus naar 0.
Inderdaad eerst gas los en vervolgens remmen en uitlaten rollen in de 5 versnelling tot vlak voor het moment dat hij begint te bokken en dan de koppeling indrukken en lichtjes bijremmen tot je stilstaat.
De auto remt af op de motor en gebruikt zodoende niets.....en je maakt gebruik van het uitrollend vermogen of kinetische energie.
Groeten,
Richard. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1207 Mitglieder: 5 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|