.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Nieuw lidt met DEE TEE !
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 07.03.2005 um 20:42 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 07.03.2005 um 20:58 Uhr ]

Hallo!

Ik ben nu sinds, sjee alweer 3 weken, de uitzinnige eigenaar van naar alle waarschijnlijkheid een van de mooiste 230K's uit 2000. Een goed jaar heb ik mij laten vertellen
Na een van de mooiste 306cabrio's (ook zilver met rood leer), en een van de mooiste 106Rallye's (de 1.6, schitterend speelgoed) ben ik nu voor iets compleet anders gegaan. Vooral door de problemen die het Rallyetje bleef geven.

Als echte auto-freak wilde ik iets chiques/snels of in ieder geval aparts. Net al eea aan topics gelezen hier en zag door Joke al een aantal types genoemd zijn die ik ook op mijn lijstje had staan. De s2000 is ook een auto naar mijn hart. Die zijn echter flink schaars, en in de buurt hier staan ze niet. Je moet dan al een stuk ervoor reizen, wat weer met garantie niet handig is als er (meerdere keren) wat gebeurt.
Eerst keek ik naar een Opel Speedster, wat mij helemaal het einde leek, en nog steeds wel, echter toen ik ging passen, paste hij helemaal niet. Tevens bleek dat je voor die auto toch eigenlijk echt wel een garage nodig hebt (open roosters boven motor en de koeling voor), en het liefst een auto erbij.
Het blijft een droomkar, maargoed als het niet past houdt het op.

Toen maar naar een Z3 wezen kijken, maar ernaast stond een SLK, en tjah qua prijs is het verschil nieteens zo groot, terwijl de SLK toch weer een stuk chiquer/aparter aandoet. Vandaar dat de SLK toch wat in de gedachte bleef hangen, al vond ik het hoog gegrepen. Heb nog maar 2,5 jaar mijn rijbewijs dus verzekering is met hoge nieuwprijs al gauw enorm duur.

Ben, toen ik op inet een Z3 en 2 SLK's redelijk in de buurt zag staan, daar eens naartoe geweest met mij vader. De Z3 viel tegen, niet echt nieuwstaat. Toen de SLK's bekeken waarvan een eruit sprong. Een 230K uit 2000, 5 jaar oud, maar nog geen 20,000 km gelopen (??!!). Bij de Mercedes dealer, met 1 jaar garantie. GEEN gebruikssporen. Bijna ongelovelijk. Moet een auto geweest zijn die alleen maar in een (verwarmde) garage heeft gestaan en waar alleen in de zomer een paar ritjes mee gemaakt zijn. Ben toen dus gevallen voor dit exemplaar.

Ik voel mij daarom enigszins schuldig dat ik hem nu in de sneeuw buiten heb staan en er al door de pekel mee gereden heb. Het ding heeft waarschijnlijk in een paar weken met mij als eigenaar meer te lijden gehad dan de eerste 5 levensjaren bij de vorige eigenaar bij elkaar!

Wat zal dat eerste parkeerdeukje van een onbenullig rotpersoon een pijn gaan doen zeg.

Het is in ieder geval vorstelijk rijden en je voelt je natuurlijk King of the Road in zo'n auto.
Ik ben in ieder geval blij dat er nog een Nederlands stukje forum bestaat, voor de Peugeots waren die makkelijker te vinden, en ik was daar dan ook best actief, veel lezend ook vooral, maar ook wel rare vragen stellend. Want ik ben toch wel een perfectionist vwb de auto en elk geluidje wil ik altijd van weten waar dat vandaan komt, of dat zo hoort, etc Ik hoop hier dan ook een hoop ervaringen te kunnen delen en kennis te kunnen opdoen van deze auto!

--
2000 (na de facelift), 230K, DE MOOISTE VAN NEDERLAND!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 07.03.2005 um 20:57 Uhr   
Hallo,

Welkom op ons forum en gefeliciteerd met je aankoop!!
Natuurlijk vele veilige en zorgeloze km toegewenst
We hopen je op een eerstkomende meeting te ontmoeten.
Groeten,

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 07.03.2005 um 22:11 Uhr   
Hoi Groenteboer ,

Je moet wel even je echte naam zeggen hoor, ik blijf je geen groenteboer noemen want de SLK is ook geen schillenkar nietwaar? En zonder naam vind ik al helemaal niks . Nog beter: schrijf je in in de Fahrer-Verzeichnis (links bovenaan de site)

Maar voor deze ene keer: ook namens mij welkom op ons forum en dat we maar veel van elkaar mogen leren .

Goed dat je niet voor een Z3 hebt gekozen. Niks ten nadele van de Z3 hoor, en ik vond het vroeger een mooie auto, maar sinds de Z4 op de markt is vind ik het een te "lieve" en gedateerde auto. De SLK (R170) daarentegen zal voor mij altijd een topper blijven met zijn prachtige lijnen !

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 07.03.2005 um 22:22 Uhr   
Hallo,

Welkom als nieuw lidt op dit forum!!
Gefeliciteerd met je wagen, zo te lezen heb je een goede keuze gemaakt.
Hopelijk zal je hier net als op de Peugeot forums actief bezig zijn. En over de SLK bestaan rare vragen in principe niet.

Cu
Marco

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 07.03.2005 um 22:40 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 08.03.2005 um 20:01 Uhr ]

Heren en dame, bedankt voor de verwelkoming!
Ik heb even snel een pagina aangepast met de linkjes naar plaatjes van mijn nieuwe aanwinst erin, ipv de plaatjes van mijn vorige autovoituur. Ziet er allemaal nog niet uit, linkjes dood, plaatjes die het niet doen, maar het gaat uiteraard om de plaatjes van de auto zelf. En die doen het in ieder geval wel!

http://www.nbr.demon.nl/SLK230K/

Dit zijn de plaatjes die ik nog net voor de sneeuwtijd heb kunnen maken.
Ik ben er uiteraard APEtrots op zo'n juweel te mogen bezitten!
En nu nog zo mooi HOUDEN!! aacckk

Groetjes,
Nils

--
2000 (na de facelift), 230K, DE MOOISTE VAN NEDERLAND!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 07.03.2005 um 22:47 Uhr   
Mooi hoor Nils ,

Mijn vorige liefde (een 206CC) was ook zilver met rood/zwart leer van binnen. Een prachtige combinatie vind ik zelf .

Groetjes,
Joke


--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 07.03.2005 um 23:29 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 07.03.2005 um 23:34 Uhr ]

Hoevelen hebben hier eigenlijk een handbak?
Dat was wel een eis voor mij. Nog niet zo eenvoudig te vinden, je ziet ze veel vaker met automaat he. Velen (de meesten?) prefereren ook een automaat, en bij die van Mercedes gaat het als het goed is nieteens ten koste van verbruik of prestaties. Iets wat bij andere merken wel anders is.
Toch wil ik graag zelf schakelen, en vind ik mijzelf nog wat te jong om mij als een {vult u maar in} voort te laten bewegen in zo'n automaat.

..............geintje hoor, al zal dit wellicht NIET (%@&%$ !!) op prijs worden gesteld door sommigen........

De enige automaat waar ik ervaring mee heb op mogen doen was een gifgroene Honda Civic uit '95. Nou dan heb je het er gauw mee gehad! Ik kreeg er altijd zo'n weeig gevoel in, en kreeg bijna medelijden met mezelf als ik mijzelf de hele tijd met van die vervelende vertraagde schokken voort bewoog. Hij ging ook iedere keer schakelen als ik het niet wilde, als ie terugschakelde, bij plankgas, ging ie alleen maar meer herrie maken maar niets sneller.

Ik heb echter vernomen dat de automaten van Mercedes echt super zijn en dat als je die hebt ervaren je echt geen handbak meer wilt. Maargoed, ik bleef wat dat betreft dan graag nog even onervaren en heb gewoon geen automaat geprobeerd!

Wel vind ik de handbak wat hoog aangrijpen, vwb de koppeling dan dus, en zo is er, vooralsnog, lastig schokloos over te schakelen tussen vooral 1 en 2. Ja daar heb je het al, had ik nou maar geluisterd naar die wijze raad en een automaat genomen.
Dit is wel meer een auto voor een automaat wellicht, met lekker veel vermogen, icm met een soepel schakelende automaten-bak,...hmm,... misschien ook nog niet zo gek Alleen dat je voor een stoplicht je rem in moet houden enzo, daar hou ik niet van. Maargoed dat zal allemaal best wennen ook.

--
2000 (na de facelift), 230K, DE MOOISTE VAN NEDERLAND!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 07.03.2005 um 23:44 Uhr   
Hoe kan ik trouwens plaatjes in mijn profiel zetten, zoals jullie dat hebben als ik op de naam klik, en dan met zo'n linkje inzoom zeg maar en dan meer gegevens zie. Onder die gegevens hebben jullie plaatjes gezet "Bilder von diesem SLK:". Ik kan niet vinden waar ik dat zou kunnen doen. Of kan dat standaard niet wellicht?
Alvast bedankt.

--
2000 (na de facelift), 230K, DE MOOISTE VAN NEDERLAND!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 07.03.2005 um 23:59 Uhr   
Je geeft zelf alle antwoorden al Nils waarom je voor een automaat en niet voor een handbak moet kiezen . Heb ik verder niets aan toe te voegen haha!

Bij de automaat van de FL kun je ook nog manueel op- en terugschakelen waardoor je toch op de motor kunt afremmen en je de remmen niet bovenmatig belast. Ook voor een stoplicht moet je niet de rem ingetrapt houden hoor, dan schakel je gewoon even naar N(eutraal). Net zoals je een auto met handbak voor het stoplicht in z'n vrij hoort te zetten Nils! En je hebt pas tweeënhalf jaar geleden rijexamen gedaan. Weet je dat nu al niet meer?

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 08.03.2005 um 00:04 Uhr   


groenteboer schrieb:

Hoe kan ik trouwens plaatjes in mijn profiel zetten, zoals jullie dat hebben als ik op de naam klik, en dan met zo'n linkje inzoom zeg maar en dan meer gegevens zie. Onder die gegevens hebben jullie plaatjes gezet "Bilder von diesem SLK:". Ik kan niet vinden waar ik dat zou kunnen doen. Of kan dat standaard niet wellicht?
Alvast bedankt.

--
2000 (na de facelift), 230K, DE MOOISTE VAN NEDERLAND!



Zoals ik al zei: inschrijven in Fahrer-Verzeichnis. Volgens mij ging dat via User-Menu (rechts op de site). De rest wijst zich dan redelijk vanzelf. Foto's kun je opnemen via "Bilder hochladen", de betreffende gallerie kiezen en dan aanvinken dat je de foto ook in de Fahrer-Verzeichnis wilt laten zien.

Succes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :954
Mitglieder:    4
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.272.563

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Bist Du bereit, für mehr Tierwohl auch mehr Geld beim Fleischkauf auszugeben?

Ja
Nein, ich esse oder kaufe kein Fleisch
Nein, andere Gründe

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm