| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Kleinere V6-motor voor Mercedes SLK |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
| Geschrieben am 25.02.2005 um 19:38 Uhr  
| Bron: Autotelegraaf
STUTTGART - Mercedes brengt komende lente een nieuwe versie van de SLK op de markt. De uitvoering vult het gapende gat tussen de SLK 200 Kompressor en de SLK 350. Hij krijgt de aanduiding SLK 280 en heeft een 3,0 liter V6-motor onder de kap. Dezelfde kakelverse motor is recent ook voor de C-Klasse aangekondigd en komt ook in de E- en M-Klasse te hangen.
De SLK 280 is goed voor 231 pk, waarmee hij precies tussen de reeds verkrijgbare 1.8 Kompressor met 163 pk en de 3.5 V6 met 272 pk in komt te liggen. Ook het prestatieniveau ligt tussen de SLK 200 en SLK 350 in. De 280-uitvoering is goed voor een sprint van stilstand naar 100 km/h in exact 6,3 seconden. De prijs van de SLK 280 is nog niet bekend. De 200K kost momenteel net geen 51 euromille, de 350 bijna 66 euromille. De prijsstelling van de nieuweling komt daar in ieder geval tussen te liggen.
--
2000 MB SLK 200k & 1991 Lotus Elan SE (M100) & 2004 Toyota Yaris T-sport | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Michael_Lotus-SLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 25.02.2005 um 21:03 Uhr  
| hallo Forum,
Over de SLK 280 is al relatief veel geschreven in het duitse forum.
Het onderwerp is al opgenomen in de linker kolom onder R 171 en ook onder de Forensuche zijn al veel gegevens
Het lijkt inderdaad een mooi alternatief tussen 200 en 350
Ik zal de muntjes in mijn beurs maar weer iedere dag in een schaaltje gaan leggen
groeten uit Twente
rene
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 25.02.2005 um 21:59 Uhr  
| Ik heb zo'n vermoeden dat deze motor zich redelijk simpel en zonder al te grote investeringen laat (chip)tunen waardoor er wat extra PK's uit te persen zijn, aangezien het in de basis toch dezelfde motor is als de 3,0 liter V6 in de SLK350 met 41 PK meer. Kwestie van het motormanagement aanpassen. Dus in dat opzicht zou de 280 (financieel) een aantrekkelijker optie kunnen zijn dan de 350. Misschien dat de Duitsers hier ook al wel over geschreven hebben hoor, ik heb het nog niet gelezen.
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquintaner
Beiträge: 92
User seit 30.09.2004
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 27.02.2005 um 20:26 Uhr  
| Natuurlijk, je hebt gelijk, hoe kan ik nou zo dwalen .
De 350 is uiteraard een 3,5 liter motor !
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :884 Mitglieder: 7 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|