.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Snelheid SLK230 en.....
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 19.12.2004 um 13:51 Uhr   
Hi clubgenoten,

Er wordt veel over snelheden gesproken maar wat zijn de praktijksnelheden? Hoe hard hebben jullie zoal gereden met de SLK.

Daarnaast had ik graag geweten of jullie buiten de tempomaat ook de variabele snelheidsbegrenzer gebruiken?

Zijn er ook mensen die de permanente snelheidsbegrenzing gebruiken, b.v. omdat er nu winterbanden opzitten?

Dit is mijn snelheid op dit moment:



Groeten,
Frank


   

--
Vanaf 23-11-2004 in bezit van een SLK

Ex-MB C220 CDI Bwj 2000 125 PK rijder

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 19.12.2004 um 15:06 Uhr   
hallo Frank,

Allereerst gefeliciteerd met je RDW succes. Knap dat je minder moest betalen dan verwacht, ik heb daar een minder coulante RDW ambtenaar getroffen, zie ook vorige threads. Hebben ze niet gekeken naar de codes in de boekjes?? Onvoorstelbaar dat hij designo over het hoofd ziet, heb je zo'n eerlijk gezicht?

Ik gebruik in de praktijk zowel de tempomaat (vaak, vooral op 80 kmh wegen) en de snelheidsbegrenzer( incidenteel op de NL autowegen).

Van een permanente snelheidsbegrenzer heb ik nog nooit gehoord, hoe werkt dat????? Ik wil dat wel graag weten

Voor mijn winterbanden heb ik geen begrenzer nodig, omdat ik een V band heb die goedgekeurd is tot 240 KMH. Mijn 200K final edition automaat haalt die snelheid niet eens! Ik rijdt nogal regelmatig in Duitsland en dan wil ik nog wel eens het gas intrappen als het rustig op de weg is en het wegdek droog is.
De A31 is daar zeer geschikt voor van Twente richting Ruhrgebiet en richting Emden/Groningen.

Het is bij T of H banden in Duitsland en ik denk ook in NL verplicht om een sticker op het dashbord te hebben met de geldende max snelheid van de band ( t= 190, h=210) Dit is volgens mij ivm de verzekering .

groet uit Twente, het mooiste deel van Nederland

rene

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Michael_Lotus-SLK

Schreiberlevel:
Forenobertertianer
Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
 Geschrieben am 19.12.2004 um 15:18 Uhr   
In onze 200kompressor,
250kmh (op de teller) op de heuvelachtige en bochtige Duitse snelwegen in de omgeving van Trier. Topless

Ik vond de wegligging van deze SLK op die snelheid geen genoegen!
Hij werd op topsnelheid zoekerig, voelde onzeker, licht en zweverig aan in lange bochten en bij rijbaanwissling.
Veel te zacht afgeveerd en gedempt voor zulk werk.
Tot ca. 220 kmh is er trouwens niet veel aan de hand.

Met de Lotus gaat het me op topsnelheden echt een stuk beter af, maar die is dan ook lager en straffar afgeveerd.

Als ik met de SLK regelmatig in Duitsland hoge snelheden zou rijden nam ik een sportonderstel ...........



--
2000 MB SLK 200k & 1991 Lotus Elan SE (M100) & 2004 Toyota Yaris T-sport

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Michael_Lotus-SLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 19.12.2004 um 18:47 Uhr   


Michael_Lotus-SLK schrieb:

In onze 200kompressor,
250kmh (op de teller) op de heuvelachtige en bochtige Duitse snelwegen in de omgeving van Trier. Topless




Zeker heuvelafwaarts Michael? De 200 heeft toch geen top van 250? Kom nou!
Ik heb in de polder eens 235 gereden, open! . Hij had toen zeker nog over, maar ik durfde niet langer op deze snelheid te rijden (snelheidscontrôles!!). Het viel me op dat je dan minder last hebt van de wind dan bij 140 of zo. Misschien trekt hij dan meer vacuüm?
Daarnaast is het fantastisch om te ervaren dat de automaat bij 200 nog een tandje terug schakelt als je gas bij geeft!!

De cruise control gebruik ik af en toe als ik geen zin heb om te veel op de vangrails te letten voor flitsers en zo. Rijdt wel rustig, lekker cd-tje op, hmmmm...
Óf in de stad (Utrecht) waarvan ik weet dat ze gek op flitsers zijn, dan zet ik hem op 50 (sinds kort....lees: sinds een aantal prenten )

Doei,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 19.12.2004 um 19:14 Uhr   


rene schrieb:

....Hebben ze niet gekeken naar de codes in de boekjes?? Onvoorstelbaar dat hij designo over het hoofd ziet, heb je zo'n eerlijk gezicht?.......

......Van een permanente snelheidsbegrenzer heb ik nog nooit gehoord, hoe werkt dat????? Ik wil dat wel graag weten.........




Rene,

Codes heb ik wel gegeven maar het was pure gemakzucht om het gewoon te vragen denk ik. Zelfde met de velgen voor 7 spaaks betaal je extra en ook dit stond bij de codes !!!

De permanente snelheidsbegrenzer stel je in in ruststand via het display, instelling is dan 190 Km/h of hoger. Als je deze snelheid bereikt gaat het LIM lampje branden en wordt je snelheid beperkt. In het boekje wordt dit beschreven. Als je dit niet hebt wil ik het wel even overtikken zodat het op het forum komt. Laat me dat dan even weten.

Gr,
Frank



--
Vanaf 23-11-2004 in bezit van een SLK

Ex-MB C220 CDI Bwj 2000 125 PK rijder

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 19.12.2004 um 20:45 Uhr   
Mijn praktijksnelheden komen meestal niet boven de 140 tot 160. Dat komt door de flitspalen en de drukte op de wegen. Ik rijd bijna alleen maar in de Randstad en dan ben je dus beperkt.

Een enkele keer grijp ik mijn kans om wat harder te rijden. Maar dan moet het op een rustige snelweg zijn waarvan ik weet dat het risico op flitsen minder groot is. Zo'n gelegenheid had ik bijvoorbeeld gisteren en dat jaag ik de meter graag een eindje over de 200. Ik weet nog niet wat zijn top is, maar dat zal ik binnenkort in Duitsland onderweg naar wintersport zeker gaan ervaren.

De tempomaat gebruik ik zelden en de variabele snelheidsbegrenzer heb ik nog maar één keer gebruikt. Ik houd er niet van om te weten dat ik beperkt ben tot een bepaalde snelheid. Volgens mij draagt het ook niet echt bij tot de veiligheid. Er zijn regelmatig verkeerssituaties waarbij het belangrijk is even wat gas bij te geven, vooral in de stad.

Tot nu toe wist ik niet dat er een permanente snelheidsbegrenzer op zit. Wéér wat geleerd.

Groeten,
Marco

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 19.12.2004 um 21:31 Uhr   


AMG-roady schrieb:
De tempomaat gebruik ik zelden en de variabele snelheidsbegrenzer heb ik nog maar één keer gebruikt. Ik houd er niet van om te weten dat ik beperkt ben tot een bepaalde snelheid. Volgens mij draagt het ook niet echt bij tot de veiligheid. Er zijn regelmatig verkeerssituaties waarbij het belangrijk is even wat gas bij te geven, vooral in de stad.

Groeten,
Marco



Als je de cruise control hebt ingeschakeld kun je nog steeds gas bijgeven Marco, als je het gas dan weer loslaat zakt de snelheid terug tot de ingestelde snelheid. Als je remt wordt de instelling onderbroken. Dus de veiligheid komt er niet mee in het geding.

Gewoon eens proberen.

Groetjes,
Joke


--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 19.12.2004 um 21:44 Uhr   
Frank schrijft,

Hoe hard hebben jullie zoal gereden met de SLK.

We hebben op 10 december de slk200k uitgeprobeert op weg naar Dusseldorf,waar hij met gemak een snelheid haalde van 242km/u bij 5800 touren!!
Liep nog wel iets harder,want de begrenzer komt erin bij 6200 touren!!
Het gaat hier om een handgeschakelde 6-bak.
Groeten,

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 19.12.2004 um 21:50 Uhr   
Joke,
Wat je zegt over de cruise-control klopt, maar ik doelde op de variabele snelheidsbegrenzer. Als je de cruise-control-staaf indrukt richting het stuur gaat er een klein rond oranje lampje in de staaf branden. Daarna kun je hem naar boven en beneden bewegen. Hiermee stel je de snelheidslimiet in. Deze snelheid verschijnt op de display van het dashboard, en het oranje lampje "LIM" gaat branden. Tijdens het rijden kun je gas blijven geven, maar als de auto de ingestelde limiet heeft bereikt kun je gas geven wat je wilt, maar de auto zal niet harder gaan. En dat lijkt me vooral bij lager ingestelde snelheiden, zoals 50, niet altijd veilig.

Groetjes,
Marco

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 19.12.2004 um 22:04 Uhr   
Marco,

Zowel de variabele als de permanente snelheidsbegrenzer lijkt me niet prettig en ga ik dus ook niet gebruiken. De cruisecontrol had ik al in mijn vorige MB en is een genot.

Gr,
Frank


--
Vanaf 23-11-2004 in bezit van een SLK

Ex-MB C220 CDI Bwj 2000 125 PK rijder

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1100
Mitglieder:    8
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.277.084

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Bist Du bereit, für mehr Tierwohl auch mehr Geld beim Fleischkauf auszugeben?

Ja
Nein, ich esse oder kaufe kein Fleisch
Nein, andere Gründe

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm