| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Branstofverbruik met V-Power |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 ) |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 30.09.2004 um 03:48 Uhr  
| Hallo mede-SLK'ers,
Op het Duitse forum wordt nogal eens gediscussieerd over V-Power. Ik heb begrepen dat V-Power in Duitsland anders van samenstelling is dan in Nederland: dat in Duitsland meer op vermogenswinst wordt gemikt (hoger octaangetal; vanwege de snelle Autobahnen) terwijl in Nederland brandstofbesparing en een schone motor hoger in het vaandel staan (vanwege de vele files in Nederland). In mijn vorige auto had ik een boardcomputer en heb ik uitgetest dat het brandstofverbruik met V-Power zo'n 0,5 liter per 100 km daalt. Dat compensert de meerprijs van V-Power, nog los van de overige voordelen ervan zoals milieubehoud etc. In de SLK heb ik geen boardcomputer (ik wil het brandstofverbruik ook niet weten als op de snelweg de zweep erover gaat haha), maar ik vraag me af of deze brandstofbesparing in vergelijkbare mate voor alle auto's geldt, of dat het weer per motor verschillend is. Heeft iemand hier ervaring mee cq, kennis van? Ik rij nog steeds op V-Power.
Dank en groetjes,
Joke
--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 30.09.2004 um 14:42 Uhr  
| hallo Forum
ik ben sinds vorige week V power ( 95 ) gaan tanken bij shell omdat de tankbediende vertelde dat het heel veel scheelt
ik hoop je over een aantal weken hier iets positiefs over te melden, hoewel het altijd moeilijk is om het verbruik over korte tijdaan te geven . Het verbruik hangt ook bij de SLK met name af van snelheid , acceleratie en korte ritten.
De duitse V power van Shell heeft een oktaangehalte van 100 en is heel anders dan in NL. Hier heb ik geen ervaring mee.
Rene
Groeten uit Twente, het mooiste deel van Nederland
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenoberprimaner
Beiträge: 592
User seit 07.04.2003
| | |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 30.09.2004 um 20:51 Uhr  
| Hoi cabrio-fan
Als je meer over V-power wil weten koop dan de huidige autokampioen nummer 20.
Hierin staat het een en ander over v-power.
In V-power zit minder zwavelen hierdoor zal de katalysator langer meegaan.
Ook heeft het een reinigende werking van de motor.
Mijn SLK had in 6 jaar maar 23.000 km gereden en liep stationair bij een koude motor niet mooi rond.
De dealer heeft van alles geprobeerd dit te verhelpen maar het niet weten op te lossen (o.a. vervangen luchtmassameter).
Ben V-power gaan tanken omdat het een reinigende werking heeft bij motoren die niet goed warm worden en veel stilstaan.
Het helpt en de SLK loopt nu koud een stuk beter.
Ook zal V-power voor meer vermogen zorgen en de wagen zal zuiniger zijn.
Echter in de auto- en vakbladen spreken onderzoeken elkaar tegen.
Ik heb echter goede ervaring met V-power.
Groetjes Alec
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 30.09.2004 um 22:09 Uhr  
|
RobertSLK schrieb:
in het duitse forum zijn de berichten over Vpower niet positief tav het brandstofgebruik!! Geen lager verbruik, wel meer kosten per km
--
RobertSLK
Nee klopt Robert, maar dat komt dan ook omdat de Duitse V-Power met het oog op hogere prestaties verschilt van de Nederlandse in die zin dat er o.a. sprake is van een hogere klopvastheid (hoger octaangetal). De Nederlandse variant daarentegen is juist gericht op een lager benzineverbruik en een schonere motor, zoals Alec hieronder ook zegt. De Duitsers zullen dus geen lager brandstofverbruik ervaren .
Joke
--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 30.09.2004 um 22:18 Uhr  
|
alec schrieb:
Hoi cabrio-fan
Als je meer over V-power wil weten koop dan de huidige autokampioen nummer 20.
Hierin staat het een en ander over v-power.
In V-power zit minder zwavelen hierdoor zal de katalysator langer meegaan.
Ook heeft het een reinigende werking van de motor.
Mijn SLK had in 6 jaar maar 23.000 km gereden en liep stationair bij een koude motor niet mooi rond.
De dealer heeft van alles geprobeerd dit te verhelpen maar het niet weten op te lossen (o.a. vervangen luchtmassameter).
Ben V-power gaan tanken omdat het een reinigende werking heeft bij motoren die niet goed warm worden en veel stilstaan.
Het helpt en de SLK loopt nu koud een stuk beter.
Ook zal V-power voor meer vermogen zorgen en de wagen zal zuiniger zijn.
Echter in de auto- en vakbladen spreken onderzoeken elkaar tegen.
Ik heb echter goede ervaring met V-power.
Groetjes Alec
Ik heb een abonnement op de Autokampioen Alec, maar ik loop een beetje achter met lezen, dus bedankt voor de tip, ik zal hem eens op gaan zoeken en het artikel lezen.
Ik heb dus vanuit mijn vorige auto ook goede ervaringen met het brandstofverbruik als gevolg van het tanken met V-Power, maar een hoger vermogen heb ik niet echt kunnen waarnemen, vraag me ook af of dat aan de orde is gezien de uitspraken van Shell zelf over de verschillen tussen de Nederlandse en de Duitse versie.
Mijn aanleiding om hierover op het forum te schrijven was dat ik me afvroeg of het verschil in brandstofverbruik bij de SLK ook merkbaar is, net zoals bij de 206CC, aangezien ik alleen nog maar V-Power in de SLK heb getankt en dus niet kan vergelijken.
Groetjes,
Joke
--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenoberprimaner
Beiträge: 592
User seit 07.04.2003
| Geschrieben am 01.10.2004 um 13:21 Uhr  
|
Cabrio-fan schrieb:
Nee klopt Robert, maar dat komt dan ook omdat de Duitse V-Power met het oog op hogere prestaties verschilt van de Nederlandse in die zin dat er o.a. sprake is van een hogere klopvastheid (hoger octaangetal).
Joke
Een hoger octaangetal (en inderdaad niet zoals je zovaak leest octaan gehalte (!!) geeft inderdaad op zich geen betere prestaties; wel is dit nodig voor sommige zeer moderne benzine motoren die een hoger rendement kunnen halen door directe benzine-inspuiting onder zeeeeer hoge druk .
mvrgr
--
RobertSLK | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an RobertSLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 01.10.2004 um 16:04 Uhr  
| V-Power... klinkt leuk 't lijkt wel iets van power-rangers misschien ook wel goed voor raketten , maar voor auto's gewoon benzine!
Groetjes , Hans
--
Verwacht op 10-01-2005 een SLK350 Cubaniet met zwarte bekleding en natuurlijk handgeschakeld ( veel mooier geluid ) | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 01.10.2004 um 16:58 Uhr  
|
RobertSLK schrieb:
Een hoger octaangetal (en inderdaad niet zoals je zovaak leest octaan gehalte (!!) geeft inderdaad op zich geen betere prestaties; wel is dit nodig voor sommige zeer moderne benzine motoren die een hoger rendement kunnen halen door directe benzine-inspuiting onder zeeeeer hoge druk .
mvrgr
--
RobertSLK
Dank voor je aanvulling Robert. Dat bedoelde ik natuurlijk ook, maar jij kunt het nu eenmaal veel beter uitleggen
In Duitsland zijn naar ik aanneem meer hoogvermogende benzinemotoren die een hoger octaangetal nodig hebben.
Gr.
Joke
--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 01.10.2004 um 17:10 Uhr  
|
hada schrieb:
V-Power... klinkt leuk 't lijkt wel iets van power-rangers misschien ook wel goed voor raketten , maar voor auto's gewoon benzine!
Groetjes , Hans
--
Verwacht op 10-01-2005 een SLK350 Cubaniet met zwarte bekleding en natuurlijk handgeschakeld ( veel mooier geluid )
Hallo Hans,
Ik had al gezien dat er een nieuw Nederlands SLK-lid was ingeschreven. Dat wordt dan onze eerste R171! En je bent ook nog een expert op gebied van auto-accessoires zag ik in je website. Mooi zo, dat komt vast wel eens van pas.
Eh Hans.....misschien heeft een handgeschakelde bak wel een mooier geluid, maar als je elke dag in de file en voor verkeerslichten staat is een automaat toch wel érg lekker hoor! Maar ja, files heb je in Doetinchem natuurlijk niet
Als je a.s. zondag niks te doen hebt kun je misschien naar de clubdag in Boxtel komen. Er rijden er vast nog wel wat alleen .
Groetjes,
Joke
--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1069 Mitglieder: 1 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|