.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Vakantie, SLK's en andere mooie auto's
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 20.09.2004 um 00:28 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabrio-fan am 20.09.2004 um 00:31 Uhr ]

Dag SLK-vrienden!

Ben vanmorgen terug gekomen van vakantie (Ierland). Om op een opmerking van jou terug te komen Hans, het is niet echt een land voor de SLK: de Ieren hebben de gewoonte om langs de wegen muurtjes te zetten waar je met een sportauto meestal niet overheen kunt kijken. Met onze Mits. Outlander vaak net wel. Dan zie je toch wat meer van het (mooie) land. De Ieren zelf zijn blijkbaar gek op stoere terreinwagens, die zie je er relatief veel. Kan ook uit nood geboren zijn, want de wegen zijn louzy (en dat is nog zacht uitgedrukt). Alleen rond Dublin heb je iets dat op snelwegen lijkt, verder zijn de N-wegen voor onze begrippen niet veel meer dan "paden" waar de gaten steeds min of meer worden opgevuld (als je geluk hebt) en waarbij je je vaak rot schrikt als er een tegenligger aankomt en hoopt dat de berm voldoende breed is . Ook de bewegwijzering is om te huilen, maar daar zijn we in Nederland natuurlijk héél erg mee verwend . Ons navigatiesysteem had volgens opgave van de fabrikant voor Ierland slechts 53% dekking, maar dat bleek ook voornamelijk rond Dublin te zijn, de rest van de in Ierland afgelegde 2500 km moesten we dus ins blaue hineins oftewel met behulp van kaart en een enkele schaarse richtingaanwijzer doen. Aantal omrij-kilometers op gegeven moment niet meer te tellen haha.

't Is wel een saai land wat auto's betreft hoor (tenzij je dus veel van terreinauto's houdt ): buiten Dublin in totaal twee SLK's (R170) en één Z4 gezien, verder weinig opwindends. Nee, dan de Engelse snelwegen: daar weet je niet waar je kijken moet vanwege al het moois. Porsches 911, Z4, R170, TT's, MG-F's etcetera gunde ik al niet eens meer een tweede blik. Want al mijn aandacht ging op aan Aston Martin's (DB7's en zelfs twee Vantages), schitterende Merc SL's, Jaguars XKR, twee R171's, twee Ferrari's, volgens mij zelfs een McLaren F1 (maar dat weet ik niet zeker, kwam érg snel voorbij), en wat andere exoten die ik af en toe door de korte aanblik niet eens kon plaatsen .

Thuis wachtte weer een feest: naast dat mijn eigen SLK geduldig op me stond te wachten zijn in mijn vakantie zijn de bestelde CLK-grill en het WSA2000-windschot aangekomen en door de buren aangenomen ! Dus.........de post ligt nog ongeopend, alle e-mailtjes ongelezen, de was nog ongestreken, maar mijn SLK heb ik inmiddels weer blinkend gewassen en de grill en windscherm zitten erop !!! Prachtig, vind ik zelf. Binnenkort zal ik mijn foto's op de MBSLK.DE-site wel eens aanpassen.

Tot mijn verheuging zag ik ook dat we er weer drie deelnemers in de NL-Fahrer-Verzeichnis bij hebben, al heb ik wel gemerkt dat er ook SLK-rijders zijn die wel aan het forum deelnemen, maar zich niet in de Fahrer-Verzeichnis hebben aangemeld. Jammer eigenlijk , 't is toch leuk om van elkaar te weten waar je in rijdt?
Anyway, ik hoop op 3 oktober veel van jullie te treffen en dat we maar mooi weer mogen hebben!

Groetjes en tot ziens,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Hans van Doorn

Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 250
User seit 20.07.2003
 Geschrieben am 20.09.2004 um 17:39 Uhr   
Hallo Joke,

Leuk te lezen dat je weer terug bent. Het begon een beetje stil te worden op het forum. Het bezoek aan Ierland houd ik nog maar even in gedachten!

Wil jij trouwens even aangeven per mail of je zondag 3 oktober alleen of met zijn 2e komt. En laat even weten of je belangstelling hebt voor 18 oktober de rit naar Bremen.
Hans

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Hans van Doorn    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 20.09.2004 um 18:05 Uhr   
Moet ik nu in mijn eentje het hele NL-forum opleuken?

Hierbij trouwens de foto's van de oude en de nieuwe grill:


   

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 20.09.2004 um 18:06 Uhr   
.....en de CLK-grill:

   

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Michael_Lotus-SLK

Schreiberlevel:
Forenobertertianer
Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
 Geschrieben am 20.09.2004 um 19:21 Uhr   
Mooie kleur hè?


--
2000 MB SLK 200k & 1991 Lotus Elan SE (M100) & 2004 Toyota Yaris T-sport

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Michael_Lotus-SLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Michael_Lotus-SLK

Schreiberlevel:
Forenobertertianer
Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
 Geschrieben am 20.09.2004 um 19:27 Uhr   
Wij zijn (net) terug uit het Zwarte woud. Dat is vooral wel geschikt om met een roadster te bezoeken. Heerlijke goed berijdbare bochtige en bergachtige wegen en weggetjes met fenomenale uitzichten.
Ditmaal waren we er met de Elan maar voor de afwisseling volgende keer mogelijk met de SLK.
Daar zijn we er trouwens héél veel van tegengekomen


--
2000 MB SLK 200k & 1991 Lotus Elan SE (M100) & 2004 Toyota Yaris T-sport

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Michael_Lotus-SLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 20.09.2004 um 22:50 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:

.....en de CLK-grill:
En hoe bevalt het nieuwe wsa2000 windschot?
gr,

richard.
--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 20.09.2004 um 23:40 Uhr   
Tja Richard, dat zit er net een dag op en ik heb er alleen nog maar mee naar het tankstation gereden.......en toen regende het !
Dus ik heb er nog niet open en ook nog niet in het donker mee gereden. Dan kan ik pas wat meer zeggen. Ik ben echter al erg blij wat meer zicht naar achteren te hebben en/of dat netje niet steeds van de beugels af te hoeven plukken.
Wel merk ik dat ik een centimeter of twee kwijt ben aan beenruimte omdat ik gewoonlijk mijn stoel in de achterste stand heb en het (brede) windschot dat enigszins verhindert. Dat is jammer, maar dat wist ik van te voren, 't is het één of het ander .

Groetjes,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 21.09.2004 um 16:44 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:

Tja Richard, dat zit er net een dag op en ik heb er alleen nog maar mee naar het tankstation gereden.......en toen regende het !
Dus ik heb er nog niet open en ook nog niet in het donker mee gereden. Dan kan ik pas wat meer zeggen. Ik ben echter al erg blij wat meer zicht naar achteren te hebben en/of dat netje niet steeds van de beugels af te hoeven plukken.
Wel merk ik dat ik een centimeter of twee kwijt ben aan beenruimte omdat ik gewoonlijk mijn stoel in de achterste stand heb en het (brede) windschot dat enigszins verhindert. Dat is jammer, maar dat wist ik van te voren, 't is het één of het ander .

Groetjes,
Joke
Dat van de beenruimte vind ik jammer aangezien ik m'n benen nu al niet kan strekken zonder windschot.
Zeker op lange (vakantie)reizen speelt dat een belangrijke rol om uitgerust aan te komen..............neem dit mee in m'n overweging om ook een aan te schaffen
groetjes,

richard
--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 21.09.2004 um 19:09 Uhr   
Hi Richard,

Ik heb i.t.t. jij een automaat, dus mijn linkerbeen kan ik nog steeds nét strekken. Rechts natuurlijk niet, maar ik zit ook nog niet met mijn knieën tegen het stuur . Je kunt ook het WSA3000-schot nemen, dat zit alleen tússen de beugels in en hindert dus de stoelen niet, maar daar heb je weer meer last van de wind. Als je 3 oktober ook komt moet je gewoon eens proberen en vergelijken hoe dat in mijn auto zit, dan weet je of die twee cm minder je hindert.
Op de bijrijdersplaats zal het nu echter wel helemáál behelpen zijn, daar was al niet veel ruimte en dat is dus alleen maar erger geworden. Maar daar hoef ik gelukkig niet al te vaak ze zitten .

Ik ga zo naar huis en het regent (nog?) niet.....dus ik ga eens proberen hoe één en ander open rijdt. Als ik de Duitsers mag geloven maakt het met het WSA2000-schot qua rijwind niet veel uit met het originele netje.

Groetjes,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :913
Mitglieder:    1
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.368.755

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Kannst Du die Entscheidung des DFB, zum Ausrüster Nike zu wechseln?

Ja, wer das beste Angebot abgibt, soll den Zuschlag erhalten
Nein, aus Tradition bin ich gegen den Wechsel
Nein, beim DFB kommt für mich nur ein deutscher Sportartikelhersteller in Frage
Für mich ist das nicht wichtig

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm