.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: geregistreerde aantal slk in nederland.
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 30.08.2004 um 10:23 Uhr   
Lucky you! Ik heb er al twee total loss gereden (buiten mijn schuld, maar ja.....), ik hoop dat mijn SLK een langer leven beschoren blijft haha!

Groetjes,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 30.08.2004 um 23:16 Uhr   
Ik ben nieuw op dit forum, heb nog niet eens een slk. Wil er wel een importeren uit Duitsland. Wie o wie kan mij informeren over slk's die niet te ver over de grens (max. 150 km) te koop zijn?
Ik bedoel garages, maar ook particulieren.
Na wat gereken ben ik erachter gekomen dat je behoorlijk wat voordeliger uitkomst met een import-auto. Of vergis ik me?
Wie kan me helpen?
Hans (van Doorn) heeft me al aardig op weg geholpen!
Overigens sta ik niet afwijzend tegenover een Ned. SLK, bouwjaar 2001 /2002.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 31.08.2004 um 00:05 Uhr   
Hoi Bennied,

Welkom op het SLK-forum, ik ben ook relatief nieuw hier (een week of zes), maar ik was al gauw ingeburgerd. Vooral als je een beetje Duits leest/schrijft kom je op het forum van onze Oosterburen heel veel aan de weet. Maar laat dat je er vooral niet van weerhouden om het eerst op het Nederlandstalige forum te proberen. Voor adressen over de Nederlandse grens kun je het misschien wel gelijk op het Duitse forum proberen. Ik las kortgeleden nog dat ze daar schreven dat de prijzen zo gezakt zijn a.g.v. de introductie van de nieuwe SLK (de R171). Zie bij "Tipps und Techniek R170" het item "Heul - Niemand will mein Auto" (momenteel op pag.2)

Ik heb mijn SLK in Nederland bij een Mercedes-dealer gekocht (werd pas daarna op het NL forum getipt dat ik het voordeliger in Duitsland had kunnen doen ) dus ik kan je helaas niet verder helpen.
Maar volgens mij zijn er wel NL-forumleden die het zo hebben gedaan, waarschijnlijk melden die zich dan nog wel.

Succes met je zoektocht en ik hoop dat je gauw een mooie SLK vindt!

Groetjes,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenoberprimaner
Forenoberprimaner
Beiträge: 592
User seit 07.04.2003
 Geschrieben am 31.08.2004 um 10:40 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von RobertSLK am 31.08.2004 um 12:20 Uhr ]



bennied schrieb:

Wil er wel een importeren uit Duitsland. Wie o wie kan mij informeren over slk's die niet te ver over de grens (max. 150 km) te koop zijn?
Ik bedoel garages, maar ook particulieren.




particulier: http://www.mobile.de (geef een postcode op in duitsland tegen de nederlandse grens)

DC: http://www.mercedes-benz.de (gebrauchtwagen)

Het gunstigst is een auto van 3 jaar, daarna worden de stapjes van reductie van de BPM duidelijk kleiner. Bovendien heb je dan een facelift model (vanaf plm 03/2000, maar let op, ook maanden later zijn er nog pre-FL modellen op kenteken gezet) De garantie van een duitse DC garage ("Europagarantie") is in NL ook gewoon geldig.
Bij de douane (http://www.douane.nl) kun je een folder aanvragen die precies aangeeft hoe de import werkt. Het allerbelangrijkste is dat je de originele "EU-übereinstimmungserklärung" moet hebben. Zorg ook ervoor dat je ruim van tevoren de afspraak bij de RDW maakt (hiervoor moet je het chassisnummer weten) Denk eraan dat je ook BPM betaalt over alle oorspronkelijk in de fabriek ingebouwde accessoires. Het heeft ook geen zin om bv een radio voor de keuring uit te bouwen, de douane krijgt via internet van DC alle gegevens over de productie van de auto!
Wacht nog even tot januari / februari (de zomer is toch voorbij, dan zijn de prijzen het laagst en het aanbod het hoogst).

--
RobertSLK

PS:je stelt in feite een nieuwe vraag die niets met deze thread te maken heeft; het is dan voor iedereen veel duidelijker als je zelf een nieuwe thread hiervoor opent. De kans op antwoord(en) is dan ook veel groter!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an RobertSLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 31.08.2004 um 13:02 Uhr   
Ik heb recent een SLK Final Edition in Duitsland gekocht en deze ingevoerd. Naast de Robert genoemde sites kan ik ook nog http://www.autoscout.de adviseren. Mijn ervaring is dat door de introductie van de R171 de tweedehandsprijzen onder druk staan en er een groot aanbod is. Bij de duitse internetsites kun je exact invoeren welke auto en accesssoires je zoekt. Hoe meer specifieke wensen, hoe kleiner het aanbod. Ik heb ervoor gekozen om een SLK bij een officiele MB dealer te kopen omdat ik hier ook 18 maanden officiele MD garantie kreeg . Bovendien moet een MB dealer een verklaring afgeven dat de auto geen schade heeft gehad. Bij misbruik zet hij zijn dealerschap op het spel. Bij een particulier of handelaar weet je dat nooit zeker. De MB garantie geldt in geheel Europa en je kunt dus ook bij de MB dealer om de hoek terecht als er iets mis mocht zijn. Dat vind ik toch een veilig gevoel bij een relatief hoge uitgave. Ik heb gekozen voor een jonge occasion ( 15 maanden oud) omdat mijn ervaring is dat de duitsers in het 1e jaar heel veel afschrijven ( tot 30%) en het voordeel bij de BPM relatief het hoogste is ( korting van 37% na 1 jaar). Na 2 jaar is dat 47% en na 3 jaar 57%.
Volgens mij is dus het voordeel relatief het grootst bij een auto die net 1 jaar oud is geworden. Bovendien betaal je voor de vele opties in de final edition minder BPM, omdat dit als pakket in Nederland voor een sterk gereduceerde prijs is aangeboden, tov van de normale optie prijzen. In 2003 zijn er naast de FE ook nog alle normale SLK gebouwd werden volgens de wensen van de koper.
Succes bij de zoektocht naar een mooie SLK

groeten uit Twente, het mooiste deel van Nederland
Rene


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 31.08.2004 um 13:07 Uhr   
Hallo Robert en René,

Ben ik heel erg onbescheiden als ik vraag wat jullie nu ongeveer bespaard hebben?

Alvast dank,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenoberprimaner
Forenoberprimaner
Beiträge: 592
User seit 07.04.2003
 Geschrieben am 31.08.2004 um 13:20 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von RobertSLK am 31.08.2004 um 17:27 Uhr ]


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an RobertSLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenoberprimaner
Forenoberprimaner
Beiträge: 592
User seit 07.04.2003
 Geschrieben am 31.08.2004 um 13:22 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:

Hallo Robert en René,

Ben ik heel erg onbescheiden als ik vraag wat jullie nu ongeveer bespaard hebben?

Alvast dank,
Joke




niet onbescheiden, maar een exact antwoord kan ik niet geven. Wel weet ik dat de MB dealer bij mij in de buurt in de tijd dat ik mijn SLK200K met bijna alle opties en 30.000 km, 3 jaar oud in D heb gekocht, een SLK 200 uit 1997 aanbood met minder opties en veel meer km voor een prijs die hoger lag dan wat ik in D betaald heb (met BPM heb ik plm €3000 méér betaald dan de dealer in NL vroeg, maar dus voor een FL model met een sterkere motor, die 3 jaar en 30000 km jonger was en veel meer opties had)

mvrgr

--
RobertSLK

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an RobertSLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 31.08.2004 um 14:00 Uhr   
beste Joke, zoals ik al heb geschreven is het voordeel voor een duitse auto ongeveer 27-30% op de duitse nieuwprijs, deze is ex BPM en ex BTW ongeveer gelijk aan de NL prijs. In duitsland hebben ze 16% BTW tegenover 19% hier. als de auto minder dan een half jaar oud is of minder dan 6000 km heeft gereden dan moet je de 3% bijbetalen bij de douane.
de korting op de BPM is 37%, ik moest bijna € 8500 BPM betalen incl opties als Xenon etc. Daarbij komen de kosten van RDW ( €93) , verwijderingsbijdrage ( € 45) en exportkenteken om binnen 15 dagen de auto naar NL te halen. Plus natuurlijk luxe NL platen ( opgelegde cijfers en lettersvoor € 40) en de kosten voor het bezichtigen en ophalen van de auto, ( afhankelijk van de afstand.
Ik kon in NL geen vergelijkbare SLK voor dat geld vinden, In Duitsland is veel meer aanbod en veel duitsers staan te popelen om hun R 171 in gebruik te nemen, kwestie van vraag en aanbod, les 1 in economie

groeten uit Twente, het mooiste deel van Nederland
Rene

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 31.08.2004 um 23:51 Uhr   
Bedankt Robert en René, ik zal deze tips bewaren en zeker gebruiken als ik voor een volgende auto ga. Het enige probleem lijkt me dat je je huidige auto dan niet kunt inruilen en dus particulier moet verkopen. Dat valt niet mee weet ik uit ervaring . Misschien moet ik hem tegen die tijd gewoon weer een keer total loss (laten) rijden .

Groetjes,
Joke


--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1141
Mitglieder:  10
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.276.787

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Bist Du bereit, für mehr Tierwohl auch mehr Geld beim Fleischkauf auszugeben?

Ja
Nein, ich esse oder kaufe kein Fleisch
Nein, andere Gründe

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm