| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Automaatmodus S/W |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 ) |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 08.10.2006 um 22:06 Uhr  
| Goedenavond,
Helaas alleen voor de automaatrijders onder ons.......
Welke stand heeft jouw voorkeur en gebruik je hem het gehele jaar op die stand of zomers op S- en 's winters op de W-stand?
Ondergetekende rijdt normaliter het gehele jaar in de W-stand omdat hij sneller opschakeld en dat is lekker bij cruisen.
Voor een snelle acceleratie kan je hem altijd nog in de sportstand zetten!
Groetjes,
Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
**Als er rust is in jezelf, is er ruimte voor een ander**
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 296
User seit 19.10.2005
| Geschrieben am 10.10.2006 um 12:08 Uhr  
| Ik laat hem altijd op S staan en schakel pas naar W als winterse neerslag het nodig maakt. Volgens mij is dat ook de beste optie. De eerste versnelling is er niet voor niks. Deze versnelling ontziet de bak en heeft door de hoge overbrenging minder slip in de bak. Naar mijn idee slijt de bak dus minder.
Je rijdt met een schakelauto tenslotte ook niet het hele jaar in zijn twee weg.
Groetjes en schakel ze
Herman.
--
SLK 32 AMG, designo chromaflair I, interieur designo zwart/mysticblauw. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an hermanslk32amg Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 256
User seit 19.08.2004
| Geschrieben am 10.10.2006 um 13:21 Uhr  
|
Cabrio-fan schrieb:
road-ster schrieb:
Voor een snelle acceleratie kan je hem altijd nog in de sportstand zetten!
Ik doe net als Herman (zie boven).
En "S" staat niet voor "sport" maar voor "standaard" hoor .
Groetjes,
Joke
--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*
Hallo Joke,
De S staat voor "Sommer" en de W voor "Winter".
Is ook het meest logisch. Het woord "Standaard"is in het duits overigens "serienmässig".
Groeten,
Henk
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Henk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 10.10.2006 um 13:42 Uhr  
|
Henk schrieb:
Cabrio-fan schrieb:
En "S" staat niet voor "sport" maar voor "standaard" hoor .
Groetjes,
Joke
Hallo Joke,
De S staat voor "Sommer" en de W voor "Winter".
Is ook het meest logisch. Het woord "Standaard"is in het duits overigens "serienmässig".
Groeten,
Henk
Bij mij staat "S" voor "standaard"
--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 10.10.2006 um 17:18 Uhr  
|
Cabrio-fan schrieb:
road-ster schrieb:
Voor een snelle acceleratie kan je hem altijd nog in de sportstand zetten!
Ik doe net als Herman (zie boven).
En "S" staat niet voor "sport" maar voor "standaard" hoor .
Groetjes,
Joke
--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*
Voor mij is het een sportstand want de versnellingbak trekt verder door dan in de W-stand om het onderste uit de kan te halen!!
Groent zou het hele jaar in de W-stand rijden want je bespaard ook nog eens op de brandstofkosten die lager uitpakken.
Groeten, Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
**Als er rust is in jezelf, is er ruimte voor een ander**
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 296
User seit 19.10.2005
| Geschrieben am 10.10.2006 um 19:47 Uhr  
|
Voor mij is het een sportstand want de versnellingbak trekt verder door dan in de W-stand om het onderste uit de kan te halen!!
Groent zou het hele jaar in de W-stand rijden want je bespaard ook nog eens op de brandstofkosten die lager uitpakken.
Groeten, Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
**Als er rust is in jezelf, is er ruimte voor een ander**
Is dat wel zo? Het lijkt mij meer een manier om een persoonlijke voorkeur te verdedigen. In W trek je op in de 2e versnelling en zul je vanwege de langere overbrenging relatief meer gas moeten geven om op gang te komen. De bak moet met meer slip werken en dat is ook al niet bevorderlijk voor het verbruik.
Simpele vergelijking: Zet een fiets eens in de hoogste versnelling en kijk dan eens hoeveel kracht je moet zetten om weg te komen dat lukt bijna niet eens. Nou is dat natuurlijk de overtreffende trap maar dat wil wel zeggen: hoe korter de overbrenging met optrekken, hoe makkelijker het gaat en hoe minder gas je hoeft te geven. (dus minder verbruik)
Ander simpel vergelijk: Elke verbruikscomputer kan je laten zien dat 80 rijden in de vierde versnelling minder verbruik geeft dan 80 in vijf.
Waarom: De belasting (=gaspedaalstand) is belangrijker dan het toerental. bovendien is een motor sterker bij een hoger toerental dus hoef je minder gas te geven voor dezelfde prestatie.
Maar het maakt mij niet uit hoor. Zetten jullie hem maar lekker het hele jaar in W als je dat lekker vindt rijden. Maar die 5- (en 7) bak automaten zijn er niet voor niks gekomen.
--
SLK 32 AMG, designo chromaflair I, interieur designo zwart/mysticblauw. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an hermanslk32amg Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 10.10.2006 um 20:10 Uhr  
|
hermanslk32amg schrieb:
Is dat wel zo? Het lijkt mij meer een manier om een persoonlijke voorkeur te verdedigen. In W trek je op in de 2e versnelling en zul je vanwege de langere overbrenging relatief meer gas moeten geven om op gang te komen. De bak moet met meer slip werken en dat is ook al niet bevorderlijk voor het verbruik.
Simpele vergelijking: Zet een fiets eens in de hoogste versnelling en kijk dan eens hoeveel kracht je moet zetten om weg te komen dat lukt bijna niet eens. Nou is dat natuurlijk de overtreffende trap maar dat wil wel zeggen: hoe korter de overbrenging met optrekken, hoe makkelijker het gaat en hoe minder gas je hoeft te geven. (dus minder verbruik)
Ander simpel vergelijk: Elke verbruikscomputer kan je laten zien dat 80 rijden in de vierde versnelling minder verbruik geeft dan 80 in vijf.
Waarom: De belasting (=gaspedaalstand) is belangrijker dan het toerental. bovendien is een motor sterker bij een hoger toerental dus hoef je minder gas te geven voor dezelfde prestatie.
Maar het maakt mij niet uit hoor. Zetten jullie hem maar lekker het hele jaar in W als je dat lekker vindt rijden. Maar die 5- (en 7) bak automaten zijn er niet voor niks gekomen.
--
SLK 32 AMG, designo chromaflair I, interieur designo zwart/mysticblauw.
Hallo Herman,
Met die eerste bewering heb je gelijk maar in de W-stand schakelt hij al op bij zo'n 1500 omw/min en zelfs in mijn opleiding werd er gehamerd op "Het Nieuwe Rijden" waarbij men bij een benzineauto het liefst tussen de 2000-2500 omw/min schakelt en men het koppel van de motor gebruikt om zo snel mogelijk het hoogste verzet te gebruiken.
Het max. koppel ligt bij de kompressormotor ook op dit toerental!!
Neem eens een kijkje op het Duitse forum of stel die vraag.....
Veel succes,
Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
**Als er rust is in jezelf, is er ruimte voor een ander**
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 296
User seit 19.10.2005
| Geschrieben am 11.10.2006 um 11:10 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von hermanslk32amg am 11.10.2006 um 11:11 Uhr ]
Ach, het Duitse forum is voor mij niet heilig. Ook daar viert onkunde en onwetendheid vaak hoogtij. Er zitten een aantal slimmerikken tussen, maar ook daar zie ik weleens opmerkingen die de kennis van de gemiddelde automobilist niet ontstijgen.
Ik kan je wel dit vertellen: Ik heb nog een andere auto waarin een verbruikscomputer zit. zoals ik al eerder zei geeft deze bij 80 in vier een beter cijfer aan (minder verbruik) als 80 in 5. het omslagpunt ligt zo rond 90 km/u. 80 in 4 is dan bij die auto ca 2500 t/min,
in 5 is het ca. 2000 t/min. En dan praten we hier ook over een 3.0 V6 Turbo.
En probeer jij maar eens met een 1300 cctje te schakelen bij 2000 t/min. Er blijft totaal geen vermogen meer over en dan zal je toch behoorlijk veel gas moeten geven (=verbruik) om nog een beetje vooruit te komen. beter is het dan om het toerental dichter bij het max koppel te houden en dat ligt bij de meeste ongeblazen benzinemotoren pas vanaf zo'n 3000 t/min
daar komt ook nog bij dat het zg. nieuwe rijden een breed publiek aan moet spreken met een technische kennis van nul. Dan bereik je meer door te zeggen dat men zo snel mogelijk naar 5 (of hoger) moet, als dat je per auto moet gaan bekijken wat de zuinigste manier van rijden is. Nu is de grootste gemene deler de winstfactor die het resultaat bepaalt.
Conclusie: gaspedaalstand heeft meer invloed op het verbruik als toerental Dus heb ik bij wegrijden in 1 minder verbruik als bij wegrijden in 2 ondanks dat er in 1 meer toeren wordt gemaakt, simpelweg omdat je bij wegrijden in 2 meer gas moet geven om DEZELFDE prestatie te krijgen. Het schakelen wat de bak doet in stand W bij 1500 t/min is ruim onder het max.koppel en is dus inefficiënt gebruik van je motor en geeft een hoger verbruik.
Groetjes en Weet Wanneer We Wat Schakelen
Herman
--
SLK 32 AMG, designo chromaflair I, interieur designo zwart/mysticblauw. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an hermanslk32amg Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 11.10.2006 um 17:07 Uhr  
|
road-ster schrieb:
........in de W-stand schakelt hij al op bij zo'n 1500 omw/min en zelfs in mijn opleiding werd er gehamerd op "Het Nieuwe Rijden" waarbij men bij een benzineauto het liefst tussen de 2000-2500 omw/min schakelt en men het koppel van de motor gebruikt om zo snel mogelijk het hoogste verzet te gebruiken.
Het max. koppel ligt bij de kompressormotor ook op dit toerental!!
Je spreekt jezelf hier inderdaad een beetje tegen Richard: je zegt dat je idealiter tussen de 2000 en de 2500 toeren moet overschakelen omdat hier het maximale koppel ligt en de motor dan op z'n krachtigst is.
Maar daarnaast zeg je dat de bak in de W-stand al op 1500 toeren overschakelt (ik heb het niet gecontroleerd maar ik geloof je ). Dat is dan toch te laag? Dat zou een inefficiënt gebruik van de motor betekenen, waardoor je inderdaad meer gas moet geven wat het verbruik doet stijgen .
Ik ben niet voldoende technisch onderlegd om een stevige vinger tussen het verhaal van Herman te krijgen, maar wat dit betreft kan ik wel met hem meevoelen .
Dus ik laat hem lekker in de standaard-stand staan!
--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :960 Mitglieder: 7 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|