.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: R170 of R171?
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 14.09.2006 um 23:25 Uhr   
Bij voorbaat mijn excuses aan de R171-rijders voor komend topic, ik wil jullie auto niet afkraken hoor, ik zou echt wel willen ruilen, maar tóch............

Vanavond hadden we bezoek van een 911-rijder en het gesprek ging natuurlijk over auto's, met name Porsches en SLK's.
De 911-rijder zij dat hij de R170 veel mooier vindt dan de R171. De R171 heeft wel een mooie neus omdat die op de SLR lijkt zei hij, maar hij vindt de achterkant veel te rond.
Anton voegde daar direct aan toe dat hij de R171 (uiterlijk) nooit wat heeft gevonden, maar dat hij er wel aan gewend is geraakt.

Dat zette me weer aan het denken. Ik moet toegeven dat ik wel vaker twijfel of ik de R171 echt zo mooi vind. Als ik diep in mijn hart kijk gaat dat sneller tekeer wanneer ik een andere R170 zie rijden dan wanneer ik een R171 zie rijden. Maar dat zou ook kunnen komen omdat ik zelf een R170 rijd, dan heb je "herkenning".

Kortom, ik weet het niet. Ik ben helemaal niet zo iemand die op klassiekers valt, maar toch vind ik de lijnen van de R170 prachtig, stijlvol, klassiek, die opgaande lijn oftewel de wigvorm.....
De R171 straalt zonder twijfel meer kracht en sportiviteit uit, maar het lijnenspel is minder uitgebalanceerd en heeft minder een eigen gezicht dan dat van de R170.
Het lijnenspel van de R170 is voor mij snelheid, souplesse, lichtvoetigheid, sierlijkheid, kracht.
De R170 is de cheetah, de R171 de tijger.

Wat vinden jullie? Eerlijk zeggen, wat je ook rijdt. Het gaat alleen om het uiterlijk hè? De R171 zal ongetwijfeld beter rijden.

Ik heb twee jaar lang een 206CC gereden, en ik heb altijd geroepen dat ik gek op het ding was, maar mooi heb ik hem nooit gevonden.
Dus bekijk het eens op die manier................

   

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 14.09.2006 um 23:58 Uhr   
Wanneer ik naar mijn SLK kijk vind ik hem de eene keer gedateerd en de andere keer een gave sport coupe of cabriolet. Het is ook in welke hoek je hem of haar bekikt.
De R171 vind ik een moderne eigentijdse auto op de nues na, die vind ik iets over de top. De neus van de SL had er veel mooier op gestaan dan de SLR ook die vind ik over de top. Maar zo vind ik ook veel modellen van Ferrari niet mooi, daar is er ook zo één van met de Formule 1 neus. Een Porsche vind ik daar in tegen weer mooi op alle fronten, een oer sportwagen in modern jasje. Of een Aston Martin, klassiek en modern in één.
Als ik moet kiezen tussen de 170 en 171 dan wacht ik tot de facelift als er de "normale" neus er weer op zit.



--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 15.09.2006 um 00:19 Uhr   


Philip schrieb:

Een Porsche vind ik daar in tegen weer mooi op alle fronten, een oer sportwagen in modern jasje.

Als ik moet kiezen tussen de 170 en 171 dan wacht ik tot de facelift als er de "normale" neus er weer op zit.



Niet elke Porsche hoor, een Boxster vind ik niet mooi, al rijdt hij nóg zo geweldig! Onderstaande 911 (model 993 Carrera S4 uit 1996) vind ik één van de mooiste 911's!!
Hij staat te koop voor € 52 mille!

De fl-R171 zou ik eerst eens live moeten zien. De neus is nu eigenlijk het enige dat hem écht een eigen gezicht geeft, dus blijft er dan nog wel wat van over?

Groetjes,
Joke

PS: mmmmm, die rode remklauwen bij dat zwarte "kanon"!!!!!!!

   

--
*GELUK IS EEN SLECHT GEHEUGEN EN EEN GOEDE GEZONDHEID*

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 15.09.2006 um 00:22 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:



Philip schrieb:

Een Porsche vind ik daar in tegen weer mooi op alle fronten, een oer sportwagen in modern jasje.

Als ik moet kiezen tussen de 170 en 171 dan wacht ik tot de facelift als er de "normale" neus er weer op zit.



Niet elke Porsche hoor, een Boxster vind ik niet mooi, al rijdt hij nóg zo geweldig! Onderstaande 911 (model 993 Carrera S4 uit 1996) vind ik één van de mooiste 911's!!
Hij staat te koop voor € 52 mille!

De fl-R171 zou ik eerst eens live moeten zien. De neus is nu eigenlijk het enige dat hem écht een eigen gezicht geeft, dus blijft er dan nog wel wat van over?

Groetjes,
Joke

PS: mmmmm, die rode remklauwen bij dat zwarte "kanon"!!!!!!!

--
*GELUK IS EEN SLECHT GEHEUGEN EN EEN GOEDE GEZONDHEID*




Bedoel eigelijk bij Porsche altijd de 911.

Wat ook mooi is een zwarte SLK met 18" en dan rode remklauwen

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 15.09.2006 um 07:45 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:



Philip schrieb:

Een Porsche vind ik daar in tegen weer mooi op alle fronten, een oer sportwagen in modern jasje.

Als ik moet kiezen tussen de 170 en 171 dan wacht ik tot de facelift als er de "normale" neus er weer op zit.



Niet elke Porsche hoor, een Boxster vind ik niet mooi, al rijdt hij nóg zo geweldig! Onderstaande 911 (model 993 Carrera S4 uit 1996) vind ik één van de mooiste 911's!!
Hij staat te koop voor € 52 mille!

De fl-R171 zou ik eerst eens live moeten zien. De neus is nu eigenlijk het enige dat hem écht een eigen gezicht geeft, dus blijft er dan nog wel wat van over?

Groetjes,
Joke

PS: mmmmm, die rode remklauwen bij dat zwarte "kanon"!!!!!!!

--
*GELUK IS EEN SLECHT GEHEUGEN EN EEN GOEDE GEZONDHEID*



Een Porsche 911 vind ik eerder een mannenauto en de Boxster komt op mijn netvlies veel vrouwelijker over gezien z'n vormen!
Aangezien ik op vrouwen val is de keuze duidelijk..........

Ook het middenmotor-concept is uniek en geeft hem ongekende rij-eigenschappen waar de 911 listig kan zijn.

Tuurlijk zijn rode remklauwen mooi bij een zwarte auto alleen zijn die bij de SLK nogal klein uitgevallen en Brembo kost zelfs voor mij 2500 euro alleen voor de voorkant en iets van 3000 euro voor de achterkant.

Groetjes, Rico

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.

**een rijk mens is iemand die gezond is**


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 15.09.2006 um 07:50 Uhr   


Philip schrieb:

Wat ook mooi is een zwarte SLK met 18" en dan rode remklauwen

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling http://www.xs4all.nl/~pstb0059/


Philip,

Je bent ook zo veranderlijk als het weer!!
Ik vind een vrouw met lang blond haar en blauwe ogen ook aantrekkelijker maar het is maar de vraag of ik om die aandacht zit te springen......
Wijsheid: het gaat erom wat je bent en niet wat je uitstraalt!!

Ciao, Ricardo

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.

**een rijk mens is iemand die gezond is**


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 15.09.2006 um 08:03 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 15.09.2006 um 23:10 Uhr ]

Ik blijf er weinig van begrijpen die mensen die zeggen een Boxster niet mooi vinden en sowieso niets vinden en een 911 het einde!

Het lijkt er sterk op dat dat komt omdat er teveel op ze ingepraat is dat een Porsche van slechts 60,000 euro geen echte porsche kan zijn en je dan minimaal 130,000 euro uit moet geven. DAN heb je pas een ECHTE (mannen) Porsche!

Helemaal met het nieuwe model moet je echt 3x kijken om te zien of het nou een Boxster of een 911 betreft.

http://www.porschecars.ic.cz/Porsche/Boxster/Wallpapers/Boxster_1024x768_7.jpg

De achterkant vd Boxster is juist fraai, stukje lager/slanker dan die vd 911. En aangezien de Boxster maar hooguit de helft kost en kwa prestaties, helemaal als S, nogal erg dicht in de buurt komt van de 911.... zie ik weinig redenen waarom je nog voor die 911 zou kiezen.

Wat is er nou zo mooi aan deze achterkant??
http://www.autoweek.nl/images/800/c/ea8adcce384766de63d6d535129cdc9c.jpg
Veels te hoog (en stijl/schuin oplopende) met triestig/dommige kijkende achterlichten en een afdruiprek op de achterkant.

Hier! Net alsof er te veel bagage in de kofferbak zit en deze helemaal opbolt!
http://www.autoweek.nl/images/800/d/327e8376a876d0dc33c7ff1dc68681ad.jpg
Of dat je continue met een rugzak om rondrijdt, zo'n rare bult die erachter hangt.

En inderdaad die 206cc achterkant is ook nogal beroerd vormgegeven. 2 railtjes/beugels aan de zijkanten (!?) en die lelijke ribbels over de hele klep... wie verzint zoiets?

Maar vwb de 170/171 vergelijk,... de 171 ben ik ook niet gek op. Als AMG is ie wel gaaf om te zien natuurlijk,... maarja,... zou je ook een 350 met AMG bespoilering kunnen doen bv. De 170 is inderdaad gladder/ingetogener. En daarbij dat het de trendsetter was met dat dak en de eerste SLK... is best leuk.
Ik moet zeggen dat ik vroeger van de SLK ook nooit weg was. Maar misschien dat ik toen vooral of alleen de pre-facelift exemplaren zag. En daar ben ik nog steeds niet erg van gecharmeerd. Vind het toch wel een aardig verschil na de facelift.

Wat Philip zegt herken ik ook. Maar moet zeggen dat ik hem meestal prachtig vind, tussen andere auto's in komt hij vaak erg goed tot zijn recht, maar op zichzelf ook. Ligt een beetje aan de hoek. Eigenlijk het enige wat mij soms minder aanstaat is zijn front... van de zijkant is de voorkant wel erg mooi met facelift bumper, maar recht van voren vind ik denk ik toch wel zijn zwakste kant en zie je al die mooie lijnen van de auto ook niet, en dat het in verhouding zo'n lange motorkap is.

--
230K, 2000, 6-handbakker (35,300 km) + 206GTi (40,500 km)
http://www.nbr.demon.nl
*Het beste advies dat ik je kan geven is: luister NOOIT naar het advies van anderen*

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 15.09.2006 um 22:53 Uhr   


Philip schrieb:

Wanneer ik naar mijn SLK kijk vind ik hem de eene keer gedateerd en de andere keer een gave sport coupe of cabriolet. Het is ook in welke hoek je hem of haar bekikt.



Ik vind hem er inderdaad héééél soms wat gedateerd uitzien. Maar minder vaak dan dat ik tot de conclusie kom dat ik de R171 tóch niet echt mooi vind

Maar een volgende keer vind ik de R171 weer wél erg mooi...............

Zo blijf je bezig


--
*GELUK IS EEN SLECHT GEHEUGEN EN EEN GOEDE GEZONDHEID*

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 15.09.2006 um 22:59 Uhr   


road-ster schrieb:
Een Porsche 911 vind ik eerder een mannenauto en de Boxster komt op mijn netvlies veel vrouwelijker over gezien z'n vormen!
Aangezien ik op vrouwen val is de keuze duidelijk..........



Tuurlijk, een typische homo-auto die 911!
Ik snap niet dat er nog echte mannen zijn die zich erin durven te vertonen!



--
*GELUK IS EEN SLECHT GEHEUGEN EN EEN GOEDE GEZONDHEID*

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 15.09.2006 um 23:07 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:



road-ster schrieb:
Een Porsche 911 vind ik eerder een mannenauto en de Boxster komt op mijn netvlies veel vrouwelijker over gezien z'n vormen!
Aangezien ik op vrouwen val is de keuze duidelijk..........



Tuurlijk, een typische homo-auto die 911!
Ik snap niet dat er nog echte mannen zijn die zich erin durven te vertonen!



--
*GELUK IS EEN SLECHT GEHEUGEN EN EEN GOEDE GEZONDHEID*



Hmm, zo had ik het nog niet bekeken......
Met een 911 laat je overduidelijk zien dat je het voor de wind gaat maar met een Boxster kom je ingetogener over!!
Met laatstgenoemde maak je een statement dat je klasse hebt en passie....

Think about it!

Ciao, Ricardo

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.

**vertrouwen is goed maar controle is beter**


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1111
Mitglieder:    5
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.597.591

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wirst Du zur Fussball-EM eine Deutschland-Deko an Haus oder Wohnung haben?

Ja
Nein, habe ich aber früher gemacht
Nein, habe ich noch nie gemacht
Nein, Fussball interessiert mich nicht

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm