.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Winterbanden
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenquintaner
Forenquintaner
Beiträge: 86
User seit 05.06.2005
 Geschrieben am 29.12.2005 um 21:41 Uhr   
Hallo allemaal,

Vraag, rijden jullie op winterbanden? en zo ja welke?

En wellicht hebben jullie nog tips voor het rijden met een automaat en gladheid.

Na wat ervaringen van de week met de sneeuw en gladheid hebben we van middag maar direct de knoop doorgehakt en winterbanden eronder laten zetten. (ik ben benieuwd )

Zwaai
Andre


--
SLK 230 03-1998 88000km Fabrieks Full option automaat

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an SLKram    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Peter

Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 251
User seit vor Apr. 03
 Geschrieben am 29.12.2005 um 22:01 Uhr   
Hoi Andre,
heel verstandigm zou ik zeggen.
Ik rij niet met de SLK in de winter.
In 2003 ben ik in de krokusvakantie met de SLK naar Zuid-Frankrijk gereden (daar was het bijna 20 graden en dus kon je in februari open rijden). Alleen de weg erheen was één keer zo glad dat de achterkant van de SLK bijna de voorkant inhaalde, zo erg was hij in een slinger geraakt. Ik ben me wild geschrokken.
Winterbanden lijken me bij dit concept auto een must (Mischbereifung is volgens mij extreem gevoelig voor winterse gladheid)

Groeten

Peter

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Peter    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenquintaner
Forenquintaner
Beiträge: 86
User seit 05.06.2005
 Geschrieben am 29.12.2005 um 22:11 Uhr   
Hoi Peter,

Precies!!
Na jaren met voorwiel aangedreven auto's te hebben gereden, was dit de eerste keer dat ik met SLK in de sneeuw reed.
Maar eens even voorzichtig proberen op een leeg industrie terrein.
Remmen.....mmm ok ABS pakte het goed op.
Recht vooruit wat extra gas erop...werd keurig ingegrepen.
Maar het stuur maar iets gedraaid, je ruikt aan het gaspendaal en z'n kont wil de neus gelijk inhalen.

Ja inderdaad eigenlijk moeten we hem veilig binnen zetten in de winter.
Wilde eingenlijk ook vragen, wie rijdt er nog open nu


Zwaai
Andre

--
SLK 230 03-1998 88000km Fabrieks Full option automaat

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an SLKram    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 29.12.2005 um 22:55 Uhr   
Ging vanmiddag de SLK bij de dealer ophalen en het zoonetje kwam door tja dan gaat bij mijn vrouw het dak open, 0 graden maar dat boeit ze niet. Wanneer het droog is rijd ze open. Alleen wel op provinciale wegen niet op de rijksweg dus max 80km. Ik doe het alleen als de zon schijnt, ook in de winter Heerlijk kachel aan, stoelverwarming en rijden maar.

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 30.12.2005 um 07:50 Uhr   
1e kerstdag heb ik nog open gereden. Was een graad of 3 zoiets? Toch echt lekker is het niet, nou moet ik zeggen dat het windnetje er ook niet opzat... maar die koude bulderende wind in je oren is niet echt prettig en ga je voelen (en blijf je een tijdje voelen daarna).
IK hou em voorlopig weer even dicht denk ik!

Vwb de winterbanden,... wederom mijn autoervaring en -kennis die mij in de steek laat, en waarom ik er niet aan begin. Zou het best willen maar zo;n geregel ook weer,... erom (laten?) zetten... moet ook weer uitgebalanceerd en uitgelijnd? dan weer opslaan,... en dan de kosten natuurlijk... gedoe! voor die paar maandjes en paar ritjes... ik rij maar gewoon wat voorzichtiger en minder met de SLK in de winter.

--
_____________________________________________
230K fl, '00 (zilver, leer zw/rd, 6-sp, 30k km) + Suz Swift GTi, '93 (zwart, 1.3 16v 101pk/810kg, 165k km and counting...)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenquintaner
Forenquintaner
Beiträge: 86
User seit 05.06.2005
 Geschrieben am 30.12.2005 um 09:43 Uhr   
Hoi Groenteboer,

Het 'Gedoe' viel mij heel erg mee.
Bij een plaatselijke banden speciaal shop (waarvan ik weet dat lease maatschappijen ook zaken mee doen) heb ik de banden eronder laten zetten.
Het duurde een klein uurtje en alles was geregeld. Zij slaan de banden voor je op. In maart/april effe een belletje en de zomerbanden gaan er weer onder. De prijs viel mij heel erg mee.
Wij betaalde 604,-- Euro inclusief alles.

Zwaai
Andre

--
SLK 230 03-1998 88000km Fabrieks Full option automaat

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an SLKram    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenoberprimaner
Forenoberprimaner
Beiträge: 592
User seit 07.04.2003
 Geschrieben am 30.12.2005 um 10:12 Uhr   


SLKram schrieb:


En wellicht hebben jullie nog tips voor het rijden met een automaat en gladheid.




Heel simpel: de automaat op "W" instellen, dan trek je in 2 op en schakelt hij eerder omhoog, en gedoseerd gas geven!

NB: er gaan veel sprookjes rond over winterbanden, heel handig rondgebazuind door de bandenindustrie!

Correct is: "winterbanden zijn veel beter op sneeuw en sneeuwprut, en een beetje beter op ijs (waarop alleen kettingen echt grip hebben)"

GROTE ONZIN is: "winterbanden zijn onder alle wegomstandigheden beter dan zomerbanden zodra de temp. onder de 7 graden komt!!"

Ook bij koude zijn nl zomerbanden op droog èn nat wegdek beter dan winterbanden w.b. de remweg, zolang er geen ijsvorming (ijzel) optreedt. Dit blijkt uit diverse testen van winterbanden, waar vaak een zomerband als referentie meegetest wordt. (bron: diverse bijdragen op de duitse fora, waar de ADAC testen weer als bron genoemd werden).

Desalniettemin zijn winterbanden m.i. ook in NL zeer nuttig, tènzij je de auto bij slechte omstandigheden (sneeuw / vorst) zeker niet gebruikt. Ik rijdt er dan ook al jaren mee, vanaf het eerste winterweer tot plm eind april.
mvrgr

--
RobertSLK

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an RobertSLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 30.12.2005 um 10:18 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von emmystarlight am 30.12.2005 um 10:23 Uhr ]

Hoi Andre,

Mijn auto rijdt nu ook op winterbanden van het merk Nokian,dezelfde maat als de orginele banden.Ik rijdt liever niet met de SLK door de winter maar soms moet het helaas omdat het mijn enige auto is die het aankan(heb nog een oude kever met een roestgevoelige bodem)Naar mijn werk ga ik bijna altijd met de trein.Heb ook al mijn eerste slipervaring met de SLK,maar ABS en ESP doen het goed.Ik heb de banden bijna nieuw 2de hands gekocht en op eenvoudige,op E-klasse lijkende lichtmetalen velgen gelegd die slechts 65 euro per stuk kostten.Ik was alles bij elkaar voor 485 euro klaar en kan nu weer jaren vooruit!
Goeie reis verder en voorzichtig bij gladheid! PS.ik heb andere automaat standen dan jij,ik heb hem in S staan omdat hij dan vroeger terugschakelt en meer op de motor remt,een W stand heb ik niet.In het voorjaar zet ik hem weer op C omdat ik niet van hoge toerentallen houdt.
Groetjes Anne

   

--
Die Holländerin fährt ins Andraditgrüne

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Peter

Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 251
User seit vor Apr. 03
 Geschrieben am 30.12.2005 um 10:55 Uhr   


RobertSLK schrieb:

Ook bij koude zijn nl zomerbanden op droog èn nat wegdek beter dan winterbanden w.b. de remweg, zolang er geen ijsvorming (ijzel) optreedt. Dit blijkt uit diverse testen van winterbanden, waar vaak een zomerband als referentie meegetest wordt. (bron: diverse bijdragen op de duitse fora, waar de ADAC testen weer als bron genoemd werden).

Desalniettemin zijn winterbanden m.i. ook in NL zeer nuttig, tènzij je de auto bij slechte omstandigheden (sneeuw / vorst) zeker niet gebruikt. Ik rijdt er dan ook al jaren mee, vanaf het eerste winterweer tot plm eind april.
mvrgr

--
RobertSLK



Hoi RobertSLK,
Je zult gelijk hebben bij de meeste auto's: Winterbanden alleen bij sneeuw en ijs. Alleen kun je het weer zo slecht voorspellen. En dan is 7 graden een goede graadmeter.
Waar is ook dat zomerbanden beneden de 7 graden erg stug zijn.

Ik heb inmiddels 22 auto's gehad en ik heb met slechts één auto een bijna-dood-ervaring: met mijn SLK.
Het concept van "Mischbereifung" en achterwielaandrijving met een zware motor voorin, zorgt er op de een of andere manier voor dat de voorkant van de SLK op een gladde weg,als je niet oppast, door de achterkant wordt ingehaald.
Ik rijd niet met de SLK in de winter -ook omdat ik hem niet aan zout wil blootstellen en hoop dat ik hem nog heb als hij een klassieker zal zijn- maar ik zou iedere SLK-rijder in de winter winterbanden willen aanraden.
En dat geldt dus zeker voor de laatste week, zonder winterbanden niet met de SLK de weg op, zou ik zeggen

Groetjes

Peter

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Peter    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenoberprimaner
Forenoberprimaner
Beiträge: 592
User seit 07.04.2003
 Geschrieben am 30.12.2005 um 12:03 Uhr   


Peter schrieb:


Hoi RobertSLK,
Je zult gelijk hebben bij de meeste auto's: Winterbanden alleen bij sneeuw en ijs. Alleen kun je het weer zo slecht voorspellen. En dan is 7 graden een goede graadmeter.
Waar is ook dat zomerbanden beneden de 7 graden erg stug zijn.

Ik heb inmiddels 22 auto's gehad en ik heb met slechts één auto een bijna-dood-ervaring: met mijn SLK.
Het concept van "Mischbereifung" en achterwielaandrijving met een zware motor voorin, zorgt er op de een of andere manier voor dat de voorkant van de SLK op een gladde weg,als je niet oppast, door de achterkant wordt ingehaald.
Ik rijd niet met de SLK in de winter -ook omdat ik hem niet aan zout wil blootstellen en hoop dat ik hem nog heb als hij een klassieker zal zijn- maar ik zou iedere SLK-rijder in de winter winterbanden willen aanraden.
En dat geldt dus zeker voor de laatste week, zonder winterbanden niet met de SLK de weg op, zou ik zeggen

Groetjes

Peter



Klopt dus precies met wat ik schreef, aangezien het ondoenlijk is om steeds de banden te wisselen afh. v/h weer!

Maar als je, zoals sommigen doen, de SLK in de winter alleen af en toe bij mooi weer tevoorschijn haalt, is er geen reden om winterbanden aan te schaffen.

mvrgr

--
RobertSLK

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an RobertSLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1053
Mitglieder:    5
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.597.004

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wirst Du zur Fussball-EM eine Deutschland-Deko an Haus oder Wohnung haben?

Ja
Nein, habe ich aber früher gemacht
Nein, habe ich noch nie gemacht
Nein, Fussball interessiert mich nicht

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm