Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 14
User seit 31.07.2013
| Geschrieben am 09.08.2013 um 22:29 Uhr  
| Beste slk rijders. allereerst even voorstellen, wel zo netjes. Mijn naam is Erik en ben sinds een maand nu in het bezit van een 2001 slk 230.
Sinds de introductie altijd al een zwak voor het model gehad. Vooral het silver met rood/zwart, echt prachtig. Folders, modelauto's in bezit. Zo nu en dan eens kijken als er een's ergens te koop stond. Toen met de gedachte van deze auto is te klein (Ben 1.95 groot) het hele slk gebeuren een beetje laten varen. Tot verleden maand.
Bij het autobedrijf waar ik werk was er een slk ingeruild op een andere auto. Toch maar weer eens kijken, was helemaal niet op zoek naar een andere auto, maar toch de knoop doorgehakt. Qua zit valt het nu best mee voor zo'n compacte wagen en zit goed. Het is geen silver met rood/zwart geworden. Maar een 2001 230K automaat Designo blauw 032 met sand/beige interieur.
Tot nu toe super tevreden, alleen toch een maar, dat is meestal ook de reden dan mensen op internet gaan speuren.
Allereerst bleek er een rammeld geluid bij gas loslaten hoorbaar te zijn. Na onderzoek bleek dit dus de bekende nokkenas versteller te zijn. Volgens diverse fora kan dit geen kwaad. Het geluid is soms duidelijk en dan ook weer niet. Ga nog proberen om de motor te spoelen met Forte' en een toevoeging om te kijken of dit iets verbetert. Als olie gebruiken wij zelf castrol edge 5w30. (Voldoet aan de 229.3) MB gebruikt 5w40, dus beter om wat dikkere olie gebruiken?? Tips en ervaringen zijn welkom.
Dan het volgende probleem, de binnenverlichting gaat niet aan bij openen, en niet uit bij sluiten of motor starten. (wel met de schakelaar, die nu 'off' staat ivm accu)
Ook werkt het alarm niet als je hem op slot zet en bv het portier van binnen uit opent, of de auto opkrikt, (Hellingshoek lampje knippert wel op schakelaar bij op slot)
De centrale vergrendeling werkt ok. alleen de schakelaar op het dashboard bedient alleen het openen, maar niet het sluiten.
Na wat zoek werk op internet heel veel info over de pse pomp gelezen.
Pomp open gemaakt, en hij lijkt gewoon helemaal nieuw van binnen (van buiten ook trouwens) Een heel klein spoortje van vocht bij de witte stekker, maar zo'n klein plekje dat het haast niet kan dat daar zo veel functies van zijn uitgeschakeld.
Hierbij de vraag, moet of kan die pomp ingelezen worden bij een MB bedrijf?
Alvast bedankt voor de reacties, hoop hier nog veel info te kunnen vinden over de slk.
M.V.G Erik. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Designo01 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Diplomforenuser
Beiträge: 1339
User seit 22.04.2008
| Geschrieben am 10.08.2013 um 09:02 Uhr  
| Erik,
Welkom op dit forum waar inderdaad heel veel over de SLK te vinden is. Als je de topic bovenaan leest weet je direct meer over MBSLK.
Voor wat betreft je vragen, kijk eens bij Tips en Technik R170. Hier staat heel veel info. Mocht het er niet bij staan kan je de vraag stellen in het Duits of Engels.
Plaats eens eeb foto van je auto zodat wij hem ook kunnen bewonderen.
Groet,
Kleis
--
Fahr nicht schneller wie dein Schutzengel Fliegen kann. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Kleis Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 14
User seit 31.07.2013
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 73
User seit 29.02.2012
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 14
User seit 31.07.2013
| Geschrieben am 11.08.2013 um 11:49 Uhr  
| Bedankt allemaal voor het warme welkom.
De wagen is inderdaad nog origineel. In principe wil ik dat ook zo laten. Zit alleen wel te kijken naar de ook originele pictor 230 velgen van de pre fl generatie. De huidige zijn ooit eens slecht overgespoten, na oxidatie. Op de foto slecht te zien trouwens.
Ook hier en daar wat kleine dingen die bij een 12 jaar oude auto horen. Steenslagplekjes, mistlampjes voor niet zo netjes, Carkit uit 2001 eruit. (Oldskool Nokia )
Maar beetje bij beetje wat doen. Is ook hobby natuurlijk.
Grtz
--
01 Slk 230 K Designo | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Designo01 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 14
User seit 31.07.2013
| Geschrieben am 17.08.2013 um 18:35 Uhr  
| Vandaag weer even de slk gepoetst en netjes gemaakt.
Wat me opvalt, is dat de lak gewoon hier en daar wat plekjes heeft, zelfs wat kleine roestblaasjes. Beetje Benz onwaardig vind ik zelf. Ga dit zeker in de gaten houden, en zo niet anders laten bijwerken. Hoe is dit bij jullie slk's?? En heeft de pre Fl hier minder last van??
heb zoiets gelezen dat Mercedes rond 2000 niet zo best was met de roestbehandeling oid van hun auto's??
Verder zit ik misschien nu toch te kijken naar andere velgen. Vind zelf de sport edition velg van de C klasse echt mooi. Alleen is hier van geen slk te vinden waar ze op zitten. (Google en de velgen foto's op deze site al nagezocht.)
--
01 Slk 230 K Designo | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Designo01 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| Geschrieben am 17.08.2013 um 21:01 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von bofkont am 17.08.2013 um 21:02 Uhr ]
De C/E/CLK van 98-2005 rotten je onder de kont weg bij wijze zo erg is de roest. De SLK R170 is gelukkig een stuk beter maar er ook niet helemaal vrij van zo blijkt maar weer. Ook mijne van 97 heeft 2 hele kleine beginnende plekjes, binnenkort laat ik het absoluut wegwerken voordat het erger wordt. Ook de naad tussen de deur en het zij spatbord willen ze wel eens roesten op de lasnaden.
--
R170 SLK 230 kompressor automaat | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an bofkont Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|