Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquintaner
Beiträge: 96
User seit 08.04.2008
| Geschrieben am 01.05.2013 um 10:02 Uhr  
| Hallo allemaal,
sinds kort tank ik 98 ipv 95 na een gesprek met een duitse SLK liefhebber. Hij vertelde mij dat de auto soepeler zou lopen en ook de maximum snelheid verhoogd zou zijn.
Ik heb nu 3x achter elkaar 98 getankt en het is zeker een verschil met 95. De motor loopt rustiger en ook soepeler. De maximum snelheid is inderdaad ook iets hoger maar dat vind ik niet het belangrijkste. Het verbruik is bij mij hetzelfde en heb daar geen verschil in ontdekt en heeft meer te maken hoe je eigen rijstijl is.
Gezien ik snel in Duitsland of Belgie kan gaan tanken is er in vergelijking tot Nederland ook nog een groot prijsvoordeel. Dus voor die weinige kilometers dat ik rijd gun ik de auto voortaan 98....hahaha...
Groetjes uit het zuiden. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Veldini Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| Geschrieben am 01.05.2013 um 10:29 Uhr  
| Een motortuner heeft me verteld dat je altijd 98 moet tanken bij een A merk dan heb je maximum rendement van je (sport)motor bij een sportieve rijstijl.
Bij een normale rijstijl volstaat 95 ron.
--
R170 230 PreFL 2008 - 2009 / R171 280 PreFL 2009 - 2013 / R172 350 PreFL 2013 - ????
" De gustibus (et coloribus) non disputandum est " | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an BOEZIE Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
(nicht mehr aktiv)
| Geschrieben am 08.05.2013 um 12:19 Uhr  
| Hoi,
feitelijk zit in 95 minder additiven dan in 98, dus zit er meer "benzine" in, moet dus eigenlijk bij 95 MINDER verbruiken
Heb ik bij diverse autos (die volgends aanlijding unbedingt op 98 moeten lopen) geprobeerd, heefd altijd prima gewerkt.
Daar 98 niet overal leverbaar is, zijn alle motoren ook op 95 betrouwbaar, misschien mist er ergens dan 1% vermogen..............maar wie merkt DAT nou ??
Ik spaar dat geld, zonder een slecht geweten te hebben.
Groetjes
Ludo
--
SLK 230 R170 Final Edition Bj.8/2003 Brilliantsilber, Automatik, xcarstyle dachmodul, klarglaswindschot
Sprinter 316CDI "James Cook" mit Sprintshift und Tempomat
Prius Sol, Navi, Einparkautomatik, SmartEntry
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
(nicht mehr aktiv)
| Geschrieben am 13.05.2013 um 11:12 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Ludo am 13.05.2013 um 11:20 Uhr ]
Tja,
dat is de theorie..................
In de praktijk ziet het er anders uit
En, 98'er is niets anders dan 95'er PLUS nog een paar additiven, die voor het berijken van de RON noodzakelijk zijn.
Helemaal zonder additiven brengt de benzine 40-60 RON.
groetjes
Ludo
--
SLK 230 R170 Final Edition Bj.8/2003 Brilliantsilber, Automatik, xcarstyle dachmodul, klarglaswindschot
Sprinter 316CDI "James Cook" mit Sprintshift und Tempomat
Prius Sol, Navi, Einparkautomatik, SmartEntry
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| Geschrieben am 13.05.2013 um 21:21 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von bofkont am 13.05.2013 um 21:23 Uhr ]
Ludo,
Octaan wordt gewonnen uit aardolie.
Hoe hoger het octaan hoe klopvaster de benzine is, dus later kan exploderen met als gevolg meer vermogen en iets zuiniger in theorie.
Gebruik van ongelode super benzine (98 RON) in plaats van Euro loodvrij (95 RON) kan zo'n 4% lager brandstofverbruik geven. De motor loopt mooier en rustiger omdat een hoger octaan gehalte in de benzine een gecontroleerder verbranding geeft.
Haal ik ergens van het internet
--
R170 SLK 230 kompressor automaat | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an bofkont Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
(nicht mehr aktiv)
| Geschrieben am 14.05.2013 um 08:55 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Ludo am 14.05.2013 um 08:58 Uhr ]
Is toch heel makkelijk.............
rij een heel jaar met 98,
het volgende dan met 95........
En laat weer eens wat van je horen
IK ben daar al lang over weg, heb dat met diverse autos getest, voor mij doet het E10/95 oktaan.
Kijk maar eens hier : http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/152843.html?cdetail=1
groetjes
Ludo
--
SLK 230 R170 Final Edition Bj.8/2003 Brilliantsilber, Automatik, xcarstyle dachmodul, klarglaswindschot
Sprinter 316CDI "James Cook" mit Sprintshift und Tempomat
Prius Sol, Navi, Einparkautomatik, SmartEntry
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| Geschrieben am 14.05.2013 um 21:51 Uhr  
| Oke
Meten is idd weten.
Maar terugkomend op meer vermogen van RON 98.
Een van mijn vorige auto's een audi S3 quattro, stond duidelijk in het boekje dat met RON98 meer vermogen voorhanden was.
Niet dat dat klein beetje vermogen mij tegenwoordig zoveel boeit want ik rij vrij rustig over het algemeen.
--
R170 SLK 230 kompressor automaat | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an bofkont Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|