[ Beitrag wurde zuletzt editiert von bofkont am 16.02.2013 um 11:29 Uhr ]
Beste SLK rijders,
Ik heb onlangs een modificatie kabel geplaatst plus een nieuwe magneet versteller. Maar nu trek ik de kabel los van de magneetversteller en zie dat er nog steeds olie zit aan de ijzerenpinnetjes van de magneetversteller. Lekt deze magneetversteller altijd wat olie?
En als ik het goed heb kan de olie toch niet meer door de nieuwe modificatiekabel heen lopen en zo de computer vernielen?
Het gaat om een R170 slk 230.
Als je op bezoek gaat naar het Porsche en Mercedes museum heb ik vast wat foto's voor je van onze vakantie van vorig jaar.
Stukje naar beneden scrollen. Ik heb nl. onze hele vakantie erop gezet.
Bedankt Dexter die had ik nog niet gezien.
Ik heb er ook wat vloeibare pakking tussen gedaan, dus zover zit ik wel goed.
Wat ik me nu ook bedenk is dat het nog wel wat oude olie kan zijn wat nog in de kabel zat.
Ik hou het nog even goed in de gaten.
Hallo, ook ik had al geruime tijd olielekkage aan de onderkant van de versteller. Vorig jaar heb ik 3mm. rubber ringetjes over de stekkerpootjes geschoven, dit lost de lekkage natuurlijk niet op maar houdt de olie tegen zodat die niet in de kabel kan kruipen. Eergisteren heb ik de versteller gedemonteerd en vloeibare pakking ertussen gedaan. Echter, gisteren zag ik toch weer een weinig olie onderaan de versteller verschijnen. De monteur die de pakking had aangebracht had mij vrijdag al gezegd dat de versteller aan de binnenkant (in de wand zoals ik in zijn schets dacht te zien) olie doorliet dus heb ik meteen een nwe magneetversteller bij MB besteld. (kosten E 85.-) Die zal morgen binnen zijn dus wordt morgenmiddag gemonteerd. Ik hoop dat hiermee het euvel verholpen is. Ik hou jullie op de hoogte.
Heb de magneetversteller laten vernieuwen, pakking ertussen en ziet er goed uit. Geen lekkage meer, ook het stekkertje met de pennen helemaal droog. Zoals ik al eerder schreef heb ik vorig jaar 2 rubberringetjes over de pennen geschoven en sindsdien geen olie in de stekker gevonden dus nu maar weer 2 nwe ringetjes op de pennen geschoven. Ik blijf iedere week kontroleren maar zo te zien is alles goed.